خرس طلای جشنواره برلین 2020 به ایران رسید

به گزارش کولو، فیلم شیطان وجود ندارد ساخته محمد رسول اف برنده خرس طلای جشنواره برلین 2020 شد. گروه بازیگران فیلم رسول اف در سینما شهرتی ندارند. این فیلم شامل چهار بخش مختلف است که پیوند هر چهار قصه موضوع اعدام است. هر چند خود رسول اف معتقد است که فیلمش بیشتر از آن که درباره اعدام باشد درباره پذیرش مسئولیت هایمان است. فیلم شیطان وجود ندارد محصول مشترک ایران، چک و آلمان است.

خرس طلای جشنواره برلین 2020 به ایران رسید

با هزینه سفر توریستی به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

پیش تر هیات داوران کلیساها، جایزه ویژه هفتادمین جشنواره برلین را به فیلم کارگردان ایرانی، محمد رسول اف اعطا نموده بود. فیلم که سرگذشت چهار مرد محکوم به اعدام را در چهار اییزود روایت می نماید، جایزه عفو بین الملل را هم برد. این فیلم در بخش رقابتی برلینانه حضور داشت و تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره برلین سال جاری محسوب می شد. به همین دلیل هم کانون کارگردانان طی نامه ای تقاضا نموده بود که محکومیت و ممنوع الخروجی محمد رسول اف تعلیق گردد تا او بتواند در جشنواره فیلم برلین سال جاری شرکت کند.

سال جاری ریاست هیات داوران جشنواره برلین برعهده جرمی آیرونز، بازیگر مشهور انگلیسی بود. به جز فیلم ایرانی رسول اف که برنده خرس طلای برلین شد جایزه بزرگ هیات داوران (خرس نقره ای) برلیناله 2020 به فیلم هرگز به ندرت بعضی اوقات همواره به کارگردانی الیزا هیتمن رسید و هانگ سون سو نیز برای فیلم زنی که دوید جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره نیز به ترتیب به الیو گرمانو برای فیلم پنهان و پائولا بیر برای فیلم آندین رسید و برادران دینوسنزو نیز برای فیلم قصه های بد جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره را به خانه بردند.

پیش از این سینمای ایران با فیلم جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی برنده خرس طلای برلین شده بود. فیلمی که در نهایت اولین اسکار سینمای ایران را به ارمغان آورد. هر چند در خصوص فیلم رسول اف به دلیل حساسیت هایی که دارد بعید است که این فیلم از طرف ایران به اسکار معرفی گردد.

فیلم رسول اف نقدهای مثبت زیادی در جشنواره برلین دریافت کرد و البته روز آخر به نمایش درآمد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 825

به "خرس طلای جشنواره برلین 2020 به ایران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرس طلای جشنواره برلین 2020 به ایران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید