خطرناک ترین غذای ژاپنی که هر سرآشپز اجازه تهیه آن را ندارد!

به گزارش کولو، ماهی فوگو در بدنش سم کشنده ای دارد که اگر با روش های خاصی تهیه نگردد می تواند باعث مرگ انسان ها گردد.

خطرناک ترین غذای ژاپنی که هر سرآشپز اجازه تهیه آن را ندارد!

به گزارش خبرنگاران، به نقل از 24.ae، ماهی فوگوی ژاپنی یکی از خطرناک ترین غذا ها در سرتاسر جهان به شمار میرود و فقط به وسیله سرآشپز های دارای مجوز تهیه می گردد. این ماهی یکی از معروف ترین و در عین حال خطرناک ترین غذا های شرقی است.

ماهی فوگو معروف به ماهی شخم نیز است. این غذا یکی از خطرناک ترین و البته یکی از لذیذترین غذا های جهان است که از منطقه شیمونوسکی ژاپن سرچشمه می گیرد. این ماهی را فقط سرآشپز های خبره و به روش خاصی تهیه می نمایند، در غیر این صورت خوردن این ماهی خوشمزه بدون روش خاص به علت وجود تترودوتوکسین در بدن ماهی می تواند برای افراد سمی و مرگبار باشد. تترودوتوکسین به سرعت در بدن پخش می گردد و کشنده است. قسمت های مختلف این ماهی با نهایت دقت جدا می شوند، زیرا هر اشتباهی می تواند باعث بی حسی دهان، فلجی و حتی مرگ گردد.

ماهی شبیه به بادکنکی است که بدنی مربعی شکل با باله های برآمده دارد. سر ماهی با دقت بریده شده و مغز و چشم ها خارج می شوند. سپس پوست مایل به سبز ماهی از بالا، پهلو و پایین جدا می گردد. پس از آن روده ها بریده شده و تخمدان ها که سمی ترین قسمت این ماهی است و در پی آن کبد و روده خارج می گردد.

سرآشپز کونیو میورا می گوید: تخمدان این ماهی 200 برابر کشنده تر از سیانور است. طبق آمار دولتی در ژاپن، از سال 2000، حدود 23 نفر بر اثر خوردن فوگو جان خود را از دست داده اند. مصرف ماهی فوگو در قرن شانزدهم ممنوع شد و تا سال 1888 ادامه یافت، زمانی که اولین نخست وزیر ژاپن، ایتو هیروبومی، در بازدید از رستوران Shunbanro در شیمونوسکی، این غذای لذیذ را امتحان کرد و تحت تأثیر طعم ماهی نهاده شد، ممنوعیت این غذا را لغو کرد.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2027

به "خطرناک ترین غذای ژاپنی که هر سرآشپز اجازه تهیه آن را ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین غذای ژاپنی که هر سرآشپز اجازه تهیه آن را ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید