خودزنی در فوتبال بانوان از نگاه سرمربی تیم قائمشهر

به گزارش کولو، سرمربی تیم سپیدار قائمشهر می گوید اتفاقاتی که در لیگ برتر فوتبال بانوان افتاد لیگ را تحت تاثیر قرار می دهد و نباید بانوان تیشه به ریشه فوتبال بزنند.

خودزنی در فوتبال بانوان از نگاه سرمربی تیم قائمشهر

به گزارش خبرنگاران، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال بانوان آدینه، 10 خرداد ماه شروع می گردد و تیم سپیدار قائمشهر برابر خلیج فارس شیراز به میدان می رود. نماینده قائمشهر با چهار امتیاز و تفاضل گل منفی 77، در صندلی یازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است. این تیم در لیگ 82 گل دریافت نموده است و از این نظر بعد از آذرخش تهران (با 102 گل دریافتی) دومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارد. علاوه بر این، تیم سپیدار تنها 5 گل به ثمر رسانده است. این تیم از 17 بازی خود تاکنون یک برد، یک تساوی و 15 شکست را در کارنامه ثبت نموده است.

به این ترتیب عملکرد ضعیف این تیم در لیگ موضوع گفت و گوی خبرنگاران با سارا آذری، سرمربی سپیدار بود که او در این مورد بیان نمود: با اینکه در رده یازدهم جدول رده بندی هستیم اما همچنان کوشش می کنیم و برای بقا در لیگ می جنگیم. اولین تجربه حضورمان در لیگ بود و شرایط خوبی نداشتیم. هر چند در نیم فصل دوم از نظر بازی کردن بهتر شدیم اما متأسفانه نتیجه نگرفتیم. به طور کلی روند بهبود فنی تیم محدود بوده است و نتوانستیم امتیاز کسب کنیم.

او مسائل اقتصادی را یکی از دلایل عملکرد ضعیف تیم خود دانست و گفت: تنها تیمی هستیم که با پیراهنی دارای لوگو و شماره به زمین می رویم و هیچ تبلیغاتی روی لباسمان نیست. کسی نیست که حامی اقتصادی مان گردد. به دلیل نداشتن اسپانسر امکان جذب بازیکن آن چنانی نداشتیم و از نظر ذهنی هم تحت فشار قرار گرفتیم.

آذری به جوان بودن تیم خود اشاره و بیان نمود: بازیکنانم دهه هشتادی هستند و الان هم فصل امتحان آنهاست. هفت نفر از بازیکنانم دانش آموز هستند و در بازی با شیراز همراهمان نیستند. این موضوع به معضلی تبدیل شده و روی نتایجمان تأثیر گذاشته است.

نباید تیشه به ریشه خودمان بزنیم

سرمربی تیم سپیدار قائمشهر در خصوص حاشیه های چند هفته اخیر لیگ و درگیری هایی که در بعضی از بازی ها به وجود آمد، گفت: درگیری بحث جدانشدنی ورزش است ولی در شأن و شخصیت ورزشکارانمان نیست که وارد این مسائل شوند. با توجه به مسائل فراوانی که بانوان پشت سر می گذارند تا لیگ تشکیل گردد، چنین مسائلی ناخوشایند است. سازمان لیگ و تیم ها با چنگ و دندان به دنبال حفظ لیگ هستند اما درست نیست اینگونه لیگ را تحت تأثیر قرار دهیم. به قول معروف نباید تیشه به ریشه خودمان بزنیم. صبوری ها و بخشش ها باید بیشتر گردد. سال جاری برای اولین بار وارد لیگ برتر شدم و می دانم که چه سخت هایی را متحمل می شویم، نباید اینگونه لیگ را زیر سوال ببریم.

طولانی شدن لیگ و امتحانات، معضل تیم های جوان

او در ادامه خواهان همکاری سازمان لیگ و تیم ها با یکدیگر شد و گفت: امیدوارم به تیم های تازه وارد و جوانی چون ما نگاه ویژه ای بگردد و همکاری ها بیشتر باشد. علاوه بر این تیم ها هم باید با همدیگر همکاری نمایند. به دنبال تغییر زمان بازی با تیم شیراز بودیم و با وجود اینکه سازمان لیگ هم وساطت کرد اما به دلیل مخالفت حریف این اتفاق نیفتاد. این در حالی است که بخاطر فصل امتحانات بعضی از بازیکنانم را در اختیار ندارم. امیدوارم سازمان لیگ در فصل های بعدی به رده های سنی مختلف حاضر در لیگ توجه کند و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که با این مسائل روبرو نشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 214

به "خودزنی در فوتبال بانوان از نگاه سرمربی تیم قائمشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودزنی در فوتبال بانوان از نگاه سرمربی تیم قائمشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید