رکورد فوق العاده استقلال در ایران

به گزارش کولو، خبرنگاران: تیم فوتبال استقلال در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران و آسیا پیروز به ثبت رکوردی فوق العاده شده است.

رکورد فوق العاده استقلال در ایران

تیم استقلال بازی های خانگی خود را در استادیوم آزادی در غرب تهران انجام می دهد تیم استقلال در حال حاضر در لیگ برتر ایران و جام حذفی ایران حاضر می شود و کهن ترین تیم هر دوی این جام ها است تیم استقلال با هشت قهرمانی، دومین تیم پرافتخار لیگ های فوتبال ایران و با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی ایران است تیم استقلال تا پیش از برگزاری رقابت های سراسری فوتبال در ایران در دهه 1350 خورشیدی در جام های استان تهران (جام باشگاه های تهران و جام حذفی تهران) بازی می کرد تیم استقلال در ده فصل اخیر هشت بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیارا کسب نموده است.

تیم فوتبال استقلال که یکی از قدیمی ترین باشگاه های فوتبال ایران است و سابقه قهرمانی آسیا را دارد، در تاریخ فوتبال ایران توانسته رکوردی ماندگار ثبت کند.

یکی از مهم ترین آمار به جا مانده از آبی پوشان از 22 اسفند 1368 تا 25 آذر 1370 رقم خورد. آبی ها در این مدت 63 ملاقات متوالی بدون شکست را تجربه کردند. استقلال در 28 بازی باشگاه های تهران، 14 مسابقه جام حذفی ایران، 11 بازی جام آزادگان، 9 ملاقات جام باشگاه های آسیا و یک مسابقه جام حذفی تهران نباختند.

آبی ها در 63 بازی که بازنده نبودند، 46 پیروزی و 17 تساوی کسب کردند. البته استقلال از 17 شهریور52 تا دوم آبان 53 در 31 ملاقات جام تخت جمشید بازنده نبودند. حدفاصل سال های 47 تا 48 در 25 بازی و حد فاصل سال های 74 تا 75 هم در 23 مسابقه متوالی مغلوب حریفان نشدند که بدون تردید هیچ کدام از این موفقیت ها قابل قیاس با 63 مسابقه نیست.

منبع: خبر آنلاین

منبع: رکنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1956

به "رکورد فوق العاده استقلال در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد فوق العاده استقلال در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید