داستان نوجوانی که درگیر ماجرای قتل دوست صمیمی اش می گردد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران ، حقیقت آن طور که میسون باتل گفت نوشته لسلی کلر از جمله آثاری است که در قالب مجموعه رمان هایی که باید خواند با ترجمه فرح بهبهانی از سوی نشر پیدایش منتشر شده است. این کتاب که نسخه اصلی واقعیت از زبان میسون باتل سال 2018 منتشر شده توانسته جایزه کتاب خانوادگی اشنایدر را در سال 2019، عنوان برگزیده سال پابلیشرز ویکلی را در سال 2018 و کتاب سال کِرکس ریویو را در سال 2018 کسب کند.

داستان نوجوانی که درگیر ماجرای قتل دوست صمیمی اش می گردد

لسلی کانر نویسنده آمریکایی حوزه نوجوان، متولد کلیولند ایالت اوهایو است و در کنتیکات زندگی می نماید. نخستین کتاب او برای نوجوانان در سال 2004 منتشر شد.

رمان حقیقت آن طور که میسون باتل گفت که پیش تر از این هم با ترجمه بیتا ابراهیمی از سوی نشر افق منتشر شده بود، داستان نوجوانی به نام میسون باتل را مطرح می نماید که دوست صمیمی اش به نام بنی کیل مارتین کشته می گردد و جسد او در باغ میوه آنها پیدا می گردد و میسون را به دردسر می اندازد. او که در تمام مدت صادق بوده، نمی تواند بفهمد که چرا ستوان برد، داستانش از آن روز را باور نمی نماید. اما دردسرهای میسون وقتی بیشتر و عمیق تر می گردد که دوست جدیدش یعنی کالوین چامسکی که لاغر و کوچولو است، نیز ناپدید می گردد و میسون می خواهد بفهمد واقعا چه بر سر کالوین و بنی آمده است.

میسون هرچند که دارای مشکل خوانش پریشی است، زیاد عرق می نماید، در خواندن و نوشتن مشکل دارد و خارج از چارچوب فکر می نماید می تواند مقابل زورگویی ها بایستد و راه های هوشمندانه ای برای بیرون آمدن از مشکل پیدا کند. این کتاب دربرگیرنده داستانی درباره اعتمادبه نفس، نجات و امید است.

رمان حقیقت آن طور که میسون باتل گفت در 74 فصل نوشته شده و پس از متن داستان، مصاحبه کوتاهی با نویسنده کتاب آمده که می تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

داستان این گونه آغاز می گردد:

به تان بگویم، می دانم که این بلوز را کی توی قفسه ام گذاشته است. مت درینکر. حروف چاق و سیاه را با یک ماژیک نوشته. نوشته احمغ. یعنی همانطور که توی مسابقه هجی آدینه صبح، من این کلمه را هجی کردم. بچه ای مثل من نباید توی مسابقه هجی شرکت کند ولی تمام کلاس هفتمی ها باید در این برنامه شرکت نمایند. دلم نمی خواهد سال تحصیلی را این طوری آغاز کنم. ولی دست من نیست. حذف شدن بچه ها از توی کلاس ها آغاز می گردد. من حذف شدم. یک بار فیلمی درباره مسابقه هجی یددم دختره که انگار افسونی در وجودش بود، کلمه را می شنید... هر کلمه ای... و حروف خود به خود توی هوا نوشته می شدند. حروف می چرخیدند و می درخشیدند و دنبال زنبورهای کرک دار و فرشته ها کشیده می شدند. آن ها مثل شکوفه های سیب باز می شدند و مثل رنگی که از قلمو می ریزد آویزان می شدند...

انتشارات پیدایش، رمان حقیقت آن طور که میسون باتل گفت را در 296 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 65 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1462

به "داستان نوجوانی که درگیر ماجرای قتل دوست صمیمی اش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان نوجوانی که درگیر ماجرای قتل دوست صمیمی اش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید