دعوت ترامپ از جانسون برای سفر به آمریکا

به گزارش کولو، یک مقام آمریکایی نزدیک به کاخ سفید گفت، رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر انگلیس دعوت نموده تا در ابتدای سال جدید میلادی به واشنگتن سفر کند.

دعوت ترامپ از جانسون برای سفر به آمریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دعوت کرد در سال جدید میلادی به واشنگتن سفر کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک منبع نزدیک به کاخ سفید گفته است: [در کاخ سفید] تاریخ احتمالی [ملاقات]، اواسط ماه ژانویه عنوان شده اما هنوز به صورت رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است. با این حال روشن است که هر دو طرف تمایل دارند این ملاقات اوایل سال 2020 انجام گیرد.

به نظر نمی رسد جانسون پیش از اجرایی کردن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن)، تمایلی به انجام چنین سفری داشته باشد و پس از آن نیز ترجیح می دهد به بازچینی وزرای کابینه اش بپردازد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، جانسون میخواهد مایکل گوو را به عنوان مذاکره نمایند دولت انگلیس در امور تجاری منصوب نموده و او را برای انجام گفت وگوهای تجاری پسابرگزیت به آمریکا بفرستد.

از سوی دیگر، روزنامه ساندی تایمز روز یکشنبه نوشت، مقامات دولت انگلیس نگرانند که مبادا جانسون به آمریکا سفر کند و در گرداب استیضاح ترامپ کشیده گردد.

جانسون پیش از این هم اغلب از دیده شدن با ترامپ اجتناب نموده است. این در حالی است که بسیاری، سیاست های این دو رهبر راست گرای افراطی را نزدیک به هم توصیف می نمایند و حتی جانسون را ترامپ انگلیس نامیده اند.

جانسون ماه گذشته در نشست سران ناتو در لندن با ترامپ ملاقات کرد اما تقریباً هیچ عکسی از آن منتشر نشد.

همچنین جانسون پس از اعلام حمایت ترامپ از او در بحبوحه انتخابات گفت: کاری که ما به عنوان متحدان و دوستان صمیمی انجام نمی دهیم، این است که در کارزارهای انتخاباتی یکدیگر دخالت کنیم. بهترین حالت این است که متحدان نزدیکی مانند آمریکا و انگلیس، در انتخابات یکدیگر دخالت ننمایند.

نخست وزیر محافظه کار انگلیس بارها از سوی احزاب مخالف، به واگذار کردن خدمات ملی سلامت انگلیس به آمریکایی ها در غالب خصوصی سازی متهم شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 627

به "دعوت ترامپ از جانسون برای سفر به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت ترامپ از جانسون برای سفر به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید