رازهای اساسینز کرید والهالا؛ از هری پاتر و ارباب حلقه ها تا دارک سولز

به گزارش کولو، چند ماه پیش جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های اساسینز کرید عرضه شد. بازی اساسینز کرید والهالا ماجرای قاتلان تاریخی را در سرزمین وایکینگ ها روایت می نماید و تفاوت عظیمی با بازی های اصلی این سری دارد. البته چیزی که در این بازی حاضر هست و در دیگر بازی های این سری هم همواره موجود بوده، حجم بالایی از محتوای مخفی و رازهای عجیب و غریب است. قصد داریم تا نگاهی به آن ها داشته باشیم تا در صورتی که آن ها را ندیده اید، غافل نمانید.

رازهای اساسینز کرید والهالا؛ از هری پاتر و ارباب حلقه ها تا دارک سولز

سری بازی های اساسینز کرید این روز ها شباهت بیش تری به بازی های نقش آفرینی دارند تا اساسینز کرید. گیم پلی این بازی ها تا حد زیادی تغییر نموده و المان های نقش آفرینی زیادی به آن ها اضافه شده. بازی اساسینز کرید والهالا همانند بازی های نقش آفرینی بسیار عظیم شده و جارو کردن دنیای پهناور آن بیش تر از صد ساعت زمان می خواهد. در میان این نقشه عظیم، نکات مخفی زیادی که در جوامع گیمرها به آن ها ایستر اگ (Easter Egg) گفته می گردد وجود دارند.

مدت زمانی که از عرضه اولیه بازی اساسینز کرید والهالا می گذرد قابل توجه است و هواداران این بازی در این زمان پیروز شده اند تا تعداد چشم گیری از نکات مخفی این بازی را پیدا نمایند. البته اصلا معلوم نیست که تعداد تمام این نکات مخفی چند تا است و ممکن است با گذشتن زمان بیش تر، راز های بیش تری کشف شوند. با این تفاسیر، لیست فعلی رازهای بازی اساسینز کرید والهالا به اندازه قابل قبولی شده و می توانیم آن را عنوان لیستی نسبتا کامل بپذیریم. پس بیش تر معطل تان نمی کنیم و سراغ نکات مخفی موجود در این بازی می رویم.

بونفایر بازی دارک سولز

سری بازی های دارک سولز روی مبارزات تن به تن تقریبا تمام بازی های دهه گذشته تاثیر گذاشتند. گیم پلی مبارزات خود بازی های سری اساسینز کرید هم از مبارزات سری بازی های دارک سولز تاثیر پذیرفته اند. سه بازی اخیر اساسینز کرید (این موضوع در خصوص بازی اودیسه کمی رقیق است) مبارزاتی شبیه به دارک سولز دارند. به همین دلیل اصلا عجیب نیست که اشاره ای به بازی های سری دارک سولز را در اساسینز کرید پیدا کنیم.

در یکی از مناطق بازی اساسینز کرید والهالا می توان یک آتش پیدا کرد که این آتش دقیقا مثل بون فایرهای سری بازی های دارک سولز است. آتشی که یک شمشیر در آن فرو رفته. حتی یک کلاه خود شوالیه هم آن دور و برها پیدا می گردد. بهترین قسمت این نکته مخفی این است که می توانید مثل دارک سولز پای این بونفایر بنشینید و سلامتی خود را بازیابی کنید!

جانوران شگفت انگیز

در بعضی از ماموریت های بازی اساسینز کرید والهالا وظیفه داریم تا تعدادی برگه یادداشت را پیدا کنیم و آن ها را کنار یکدیگر بگذاریم. حقیقتا این ماموریت ها این بازی هیجان انگیزترین کارهایی نیستند که می توانیم انجام دهیم. البته در یکی از این ماموریت ها باید مجموعه ای از نوشته ها را جمع کنیم که موضوع آن ها نسبتا جالب است.

شکار کردن یکی از موضوعاتی است که برای وایکینگ ها اهمیت بالایی داشته و این موضوع در بازی اساسینز کرید والهالا هم صدق می نماید. موجودات افسانه ای مختلفی در این بازی وجود دارند که به گونه ای نقش غول آخرهای انتخابی این بازی را ایفا می نمایند. علاوه بر خود موجودات افسانه ای، افسانه هایی در خصوص این موجودات نیز نقل می شوند. یکی از این افسانه ها در مجموعه نسبتا عظیمی از نوشته ها، با عنوان جانوران شگفت انگیز و محل زندگی آن ها در این بازی پیدا می گردد. سازندگان بازی اساسینز کرید والهالا به وضوح ادای احترامی برای سری داستان های فرعی دنیای هری پاتر به جا آورده اند. البته این نوشته ها تنها نکته مخفی بازی اساسینز کرید والهالا در خصوص هری پاتر نیستند.

اشیا جادویی هری پاتر

در بازی اساسینز کرید والهالا اگر شهر لندن را بگردید، می توانید محفظه ای را پیدا کنید که چند مار از آن نگهبانی می دهند. اگر مارها را شکست بدهید می توانید یک یادداشت را از آن جا بردارید. عنوان این یادداشت لیست عجیب است و در آن نوشته شده: دفترچه خاطرات، انگشتر، محفظه قفلی، جام، تاج، مار و ؟؟؟؟.

اگر هوادار فیلم های هری پاتر باشید به سرعت می توانید تشخصی دهید که این لیست، لیست اشیای جادویی داستان های هری پاتر است که توسط ولدمورت جادو شده اند. معینا مورد آخر که اسم آن آورده نشده هری پاتر است. اگر محفظه ای که این یادداشت در آن وجود دارد را بگردید می توانید یک جام، گردن بند، کتاب، تاج و یک چوب جادویی را پیدا کنید. اصلا بعید نیست که آن محل، مخفیگاه ولدمورت در دنیای اساسینز کرید والهالا باشد!

شیوع COVID-19

یکی از عجیب ترین رازهای بازی اساسینز کرید والهالا در خصوص مساله ای نسبتا تابو است و می توان آن را در یکی از ایمیل های موجود در این بازی پیدا کرد. در خط داستانی امروزی این بازی می توان هر زمان دل خواه به کامپیوتر شخصیت های این بازی دست پیدا کرد و اطلاعات موجود در آن را برسی کرد. یکی از چیزهایی که در این کامپیوترها پیدا می شوند ایمیل های شخصیت های بازی است.

در صورتی که این ایمیل ها را بخوانید ممکن است به یک ایمیل برخورد کنید که در آن یک نفر از نگرانی های خود در خصوص مساله COVID یکی از اعضای خانواده اش نوشته شده. این بازی تنها اثری نیست که به بیماری کرونا اشاره نموده و بازی هایی مانند بازسازی تونی هاوک 1 و 2 و بازی واچ داگز لژیون هم اشاراتی به شرایط فعلی داشته اند؛ اما بازی اساسینز کرید والهالا اولین اثری است که اسم این بیماری را به طور مستقیم آورده.

مرغ های بازی افسانه زلدا

در یکی از مناطق بازی اساسینز کرید والهالا یک ساختمان پیدا می گردد که در آن می توانید یک اسکلت و تعداد زیادی مرغ پیدا کنید. این صحنه کمی عجیب است. البته اگر به یکی از این مرغ ها حمله کنید و صحنه وحشتناکی که رخ می دهد را شاهد شوید کاملا متوجه می شوید که چرا یک اسکلت در آن جا وجود دارد.

این اتفاق بدون شک اشاره به بازی افسانه زلدا دارد. در بسیاری از بازی های این سری می توانید مزارعی را پیدا کنید که پر از مرغ هستند. چند حمله اول شما به مرغ های این بازی خطا می رود اما اگر واقعا قصد داشته باشید که به جنگ آن ها بروید، مرغ ها اصلا کم نمی آورند. کافی است که نبرد اصلی آغاز گردد تا از زمین و آسمان مرغ روی سرتان ببارد و متوجه شوید مرغ ها اصلا شوخی ندارند.

دزموند در فایل های صوتی بازی

چند پاراگراف بالاتر در خصوص کامپیوترهای زمان حال بازی اساسینز کرید والهالا صحبت کردیم. در میان فایل های لپ تاپ شخصیت اصلی بازی تعدادی فایل صوتی وجود دارند که گوش دادن به آن ها از نظر داستانی نکات جالبی دارد. البته جدا از ارزش های داستانی، شخصی که در آن فایل های صوتی سخن می گوید حسابی مهم و احتمالا برای هواداران قدیمی سری اساسینز کرید حسابی عزیز است.

اگر دقت کنید متوجه می شوید که در آن فایل های صوتی صدای دزموند مایلز به گوش می رسد. شخصیت اصلی بازی های اساسینز کرید 1 الی 3 که از محبوب ترین شخصیت های کل سری به شمار می رود. حتی به نظر می رسد که در این بازی از صدای نولان نورس برای صداگذاری دزموند استفاده شده.

اشاره به شخصیت بایک

دنیای سری بازی های اساسینز کرید کاملا به یکدیگر متصل است و در بازی های این سری بارها به شخصیت های قسمت ها دیگر اشاره می گردد. می توان در روستای اصلی بازی اساسینز کرید والهالا با یکی از این اشارات روبرو شد. ردا یکی از شخصیت های بازی اساسینز کرید والهالا است که در بیشتر مواقع گوشه ای از روستای وایکینگ ها جا خوش نموده.

در صورتی که به مغازه این شخصیت بروید می توانید او را ببینید که جمعی از بچه ها قبیله را دور خودش جمع نموده برای آن ها داستان می گوید. داستانی از یک سرزمین صحرایی و در خصوص افرادی به نام های محافظ و محقق. این داستان بخشی از زندگی شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید اوریجینز که بایک نام دارد را بیان می نماید. البته این داستان تنها اشاره بازی اساسینز کرید والهالا به شخصیت بایک نیست و در طول این بازی می توانید تعداد زیادی از اشارات به این شخصیت را ببینید.

ماموریت ارباب حلقه ها

تا به حال اشارات مختلفی به داستان های فانتزی و بازی های ویدیویی مختلف را در بازی اساسینز کرید والهالا مرور کردیم. در چنین شرایطی اصلا دور از ذهن نیست که سازندگان این بازی به یکی از عظیم ترین داستان های فانتزی کل تاریخ بشر، یعنی ارباب حلقه ها اشاره نمایند. اشاره ای به عظیمی یک ماموریت کامل.

یکی از ماموریت های بازی اساسینز کرید والهالا در خصوص پیدا کردن یک حلقه است. از توصیف اولیه خود این ماموریت هم می توان پی برد که احتمالا ارتباطاتی با داستان های ارباب حلقه ها وجود دارد؛ این حدس کاملا درست است. در طول این ماموریت ادای احترام های زیادی را به داستان های ارباب حلقه ها نظاره می کنیم. تعداد این اشارات به قدری زیاد است که حتی شاید هواداران داستان های تالکین هم به تمام آن ها پی نبرند.

دث استرندینگ

این یکی، یکی از سخت ترین راز های بازی اساسینز کرید والهالا به شمار می رود. یکی از ماموریت های این بازی به وضوح با الگوبرداری از بازی دث استرندینگ ساخته شده. در روستای این بازی می توانید یک ساختمان تجارت راه بی اندازید. در گوشه ای از این ساختمان تعدادی جعبه وجود دارد که معین می گردد این جعبه ها محموله هایی از مشتری ها هستند که جا مانده اند.

در صورتی که تصمیم بگیرید محموله ها را به صاحب های آن ها برسانید ماموریت موردنظر آغاز می گردد و ناگهان حس می کنید که با بازی دث استرندینگ روبه رو شده اید. رساندن این محموله ها با اسب ممکن نیست و باید آن ها را با پای پیاده به مکان هایی دور ببرید؛ دقیقا مانند بازی دث استرندینگ. حتی زمانی که محموله ها را به مقصد می رسانید صاحبان آن ها همانند بازی دث استرندینگ از شما تشکر می نمایند.

The Trogdor the Burninator

آخرین راز بازی اساسینز کرید والهالا حسابی بامزه است. یکی از چیزهایی که می توان در این بازی انجام داد کشیدن تتو برای شخصیت اصلی بازی است. برای این کار یک ساختمان اختصاصی وجود دارد و کاری یکی از خانواده های روستای وایکینگ ها در این بازی انجام تتو است. در صورتی که کارگاه تتوی موجود در روستای بازی را بگردید یک یادداشت را پیدا می کنید که در آن ایده هایی به عنوان تتوی درخواستی به این کارگاه ارسال شده.

در این یادداشت پیشنهاد شده که طرح یک اژدها با نفس آتشین و دست های ماهیچه ای انسانی حسابی خفن است. این اژدها سال ها پیش در یک کارتون از دوران اولیه جوامع اینترنتی معرفی گردید و تراگدور نام دارد. این که سازندگان بازی اساسینز کرید والهالا به چنین چیز بانمک و باسابقه ای اشاره نموده اند واقعا جالب است.

این مطلب بر پایه نوشته ای از وب سایت Den of Geeks نگاشته شده.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1648

به "رازهای اساسینز کرید والهالا؛ از هری پاتر و ارباب حلقه ها تا دارک سولز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای اساسینز کرید والهالا؛ از هری پاتر و ارباب حلقه ها تا دارک سولز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید