رشد چشمگیر خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مناطق گرمسیر کرمانشاه

به گزارش کولو، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از رشد 75 درصد خرید تضمینی کلزا از کلزاکاران مناطق گرمسیری استان خبر داد.

رشد چشمگیر خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مناطق گرمسیر کرمانشاه

ماشااله ارویسی با اشاره به پایان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیر استان، گفت : امسال در دو شهرستان قصرشیرین و سرپلذهاب در مجموع بیش از 300 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 75 درصدی خرید محصول بوده ایم .

ارویسی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تا به امروز 361 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده، افزود : این مقدار دانه روغنی کلزا به ارزش یک میلیارد و 607 میلیون تومان از کشاورزان سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب خریداری و به تنها کارخانه فرآوری دانه روغنی استان حمل خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اشاره ای هم به پرداخت مطالبات کلزاکاران استان داشت و گفت: با پیگیری های بعمل آمده تا به امروز بیش از یک میلیارد و 215 میلیون تومان از مطالبات کشاورزان یعنی رقمی معادل 76 درصد کل مطالبات از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کلزا کار استان واریز شده است.

ارویسی در پایان با اشاره به آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در مناطق معتدل استان از چند روز آینده، گفت: برداشت و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در مناطق معتدل و سرد استان تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1068

به "رشد چشمگیر خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مناطق گرمسیر کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشمگیر خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مناطق گرمسیر کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید