8 مورد از جاذبه های دیدنی کاتماندو

به گزارش کولو، جاذبه های کاتماندو

سرزمین های کوهستانی اگر بیشتر از سرزمین های پست و جلگه ای، دشت ها و سرزمین های هموار مجذوب کنندهیت نداشته باشد دست کم به مقدار این سرزمین ها مجذوب کننده و دیدنی است. منطقه ها کوهستانی همواره یکی از منطقه ها مرموز و پر از شگفتی های پیدا و پنهان است. امروز می خواهیم به دل کوهستان سفر کنیم. برویم به یک سرزمین کوهستانی و ببینیم در دل این کوه های بلند چه می گذرد و این کوه ها چه چیزی در خود پنهان نموده اند. به نپال می رویم و با جاذبه های کاتماندو آشنا می شویم. در این سفر کوهستانی مجله خبرنگاران را همراهی کنید.

8 مورد از جاذبه های دیدنی کاتماندو

آشنایی با کاتماندو

پیش از اینکه با جاذبه های کاتماندو آشنا شویم اول با ویژگی های جغرافیایی و آب و هوا و سایر شرایط این سرزمین آشنا می شویم. کاتماندو مرکز هندوستان در شمال این کشور واقع شده است و یکی از کشورهای آسیایی است. نپال در رشته کوه های هیمالیا است و هشت قله از 14 قله بلند دنیا در شمال این کشور واقع شده است که قله اورست بلندترین کوه دنیا در آن است. این سرزمین از نظر زمین های کشاورزی و آب و هوا سرزمینی مرطوب و حاصلخیز به شمار میرود و جمعیت زیادی در آن وجود دارد که این جمعیت حدود 29 میلیون نفر است و زبان رسمی مردم زبان نپالی است، واحد پول شان روپیه نپال است و فقط با هند و چین همسایه می باشد. دین مردم نپال آیین ها و باورهای موجود در همان منطقه است و به علت موقعیت جغرافیایی نپال، این کشور از دو کشور تبت و هند تاثیر زیادی گرفته است.

دین اسلام هم از دیگر ادیان مهم موجود در نپال است. جالب است بدانید در این کشور بر خلاف پرچم همه کشورهای دیگر، پرچم آن مستطیل نیست و به شکل مثلث است یعنی دو مثلث که روی هم قرار گرفته پرچم این کشور است. حکومت نپال پادشاهی است و این کشور در بیشترین زمان به همین شکل پادشاهی اداره می شده است. نپال جنگ های داخلی بر ضد پادشاه این کشور هم داشته که در این جنگ و درگیری ها خیلی ها کشته شدند. حکومت پادشاهی نپال در سال 2008 بلاخره از بین رفت یک سیستم جمهوری دمکراتیک که چند حزبی و فدرال بود به وجود آمد اما باز هم درگیری ها ادامه داشت تا اینکه در سال 2015 سیستم حکومت نپال دمکراسی پارلمانی شد.

شهر کاتماندو مرکز نپال در بخش شمال غربی دره کاتماندو واقع شده است و مساحت آن در حدود 50 کیلومتر مربع است. در این شهر هشت رود که مجذوب کنندهیت و زیبایی خاصی به این شهر داده وجود دارد که جزء جاذبه های کاتماندو است. آب وهوایی کاتماندو با توجه به بلندی و موقعیت جفرافیایی آن، از نوع آب و هوای منطقه ها گرم محسوب می گردد به حدی گرم که در تابستان ها بیشترین دمای این منطقه 30 درجه و در زمستان ها حداقل دما 3 درجه است.

باستان شناسان در قسمت هایی از شهر کاتماندو آثار تمدنی باستانی با قدمتی بیش از 2000 سال پیدا نموده اند که از آن جمله مجسمه ای است که از این محل پیدا شده است. به طور کلی تاریخ کاتماندو پر از داستان و افسانه های گوناگون است و طبق افسانه های محلی این شهر در زمانی دور دریاچه ای بوده که بعدها خشک شده است و به این شهر تبدیل شده است.

جاذبه های کاتماندو

شهر کاتماندو دارای جاذبه های زیادی است که از جمله جاذبه های کاتماندو باید از بناها و ساختمان های تاریخی این شهر نام برد. در زیر چند تا از جاذبه های کاتماندو این شهر افسانه را برای شما می گوییم.

  • محله تامل | thamel

اولین مکانی که از جاذبه های کاتماندو به شما معرفی می کنیم محله ای است که در نپال معروف است. این محله هر ساله گردشگران و جهانگرد های زیادی را جذب می نماید و پر از انواع کافه ها و مغازها و رستوران ها است و یک مکان مناسب برای خرید سوغاتی است. در سفر به کاتماندو حتما از این محله زیبا و پر جاذبه تماشا کنید. البته توصیه می کنیم مراقب وسایل و کیف خودتان باشید هر چند که پلیس همواره اینجا هست اما شما باز هم مراقب باشید به هر حال نپال کشور فقیری است و دزدها هم نه فقط در نپال بلکه در هر جا حاضر و آماده هستند.

  • میدان بختاپور دوربار | durbar

این میدان که به میدان بختاپور دوربار معروف است، آن را یکی از میراث دنیای یونسکو می دانند بنابراین یک مکان تماشای و به یاد ماندنی است. کاخ سلطنتی قدیمی پادشاه گذشته کاتماندو در برابر یکی از سه میدان دوربار واقع شده است. در قرن نوزدهم این میدان مکان بازی خانواده سلطنتی و مراسم ویژه خانواده پادشاه بوده اما به مرور زمان ساختمان های موجود در این میدان خراب شده ونیاز به تعمیر دارد. این میدان و بناهای آن یادگار معماری سنتی نپال است.

  • بودهانات | Boudhanath

این بنای جالب که یکی دیگر از جاذبه های کاتماندو است گنبدی شکل است و در 11 کیلومتری مرکز و شمال شرقی کاتماندو واقع شده است و یک گنبد بزرگ و با شکوه است که یکی از بزرگترین گنبد های نپال است که به شکل کروی است. بودهانات در سر راه یک گذرگاه تجاری باستانی قرار گرفته و تاجران و بازرگانان در قدیم در این محل استراحت می کردند.

  • گاردن آو دریمز | Garden of Dream

گاردن آو دریمز یکی دیگر از جاذبه های کاتماندو مکانی واقعا رویایی و زیباست. باغ رویاها یک باغ نئو کلاسیک تاریخی است که یک محوطه بزرگ سر سبز با درختان بامبو، گل های خوشبو و زیبا، فرشی سبز از چمن، راه ها و مسیرهایی برای پیاده روی که قدم زدن در آن آرامش خاصی به انسان می دهد. بعد از قدم زدن اگر خسته شدید برای برطرف خستگی می توانید بر روی تشکچه هایی کوچک که روی چمن ها هست چند دقیقه ای بنشینید و استراحت کنید و از تماشا این محیط مجذوب کننده و زیبا آرامش بگیرید. در وسط این باغ یک آب نما یا فواره زیبا وجود دارد و برکه ای که نیلوفرهای آبی داخل آن به این مکان زیبایی خاصی داده است. رستوران و امکانات پذیرایی دیگر هم در این مکان وجود دارد پس اگر گرسنه شدید و غذا میل داشتید نگران نباشید تا یک قهوه داغ کاتماندو را بنوشید ناهار یا شام شما آماده است.

  • موزه های کاتماندو

اگر اهل بازدید از موزه ها و گالری ها هستید شهر کاتماندو از این نظر هم می تواند برای شما سرگرم کننده و مجذوب کننده باشد. اگرچه که این آثار و مکان ها در اثر زلزله های متعدد آسیب دیده اما با این حال هنوز برای گشتن و خوش گذراندن آن قدر جاذبه دارد که سفری خاطره انگیز برای شما به وجود آورد.

  • آناپرنا و اورست | Annapurna Circuit

آناپرنا در شمال غرب نپال مکانی برای علاقمندان به کوهنوردی است اگر علاقمند به این ورزش هستید در سفر به کاتماندو از این کوههای راسخ و همواره آرام هیمالیا هم تماشا کنید و کمی در آن جا وقت خود را صرف کنید.

  • بناها و سازه های تاریخی کاتماندو

یکی دیگر از جاذبه های کاتماندو بناها و سازه ای تاریخی آن است که قدمتی در حدود 1000 سال دارند این بناها از تماشای ترین نقاط کاتماندو است و می توانید از تماشا زیبایی های آن لذت ببرید.

  • رستوران او آر 2 کی | OR2K

یکی دیگر از جاذبه های کاتماندو این شهر افسانه ای، این رستوران خاطره انگیز است که غذا خوردن در آن برای شما به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل می گردد. در این رستوران شما می توانید انواع غذاهای نپالی، خاورمیانه ای و آسیایی را تجربه کنید. راستی اگر خواستید از کاتماندو و غذای این رستوران عکس بگیرید و در فضای مجازی بگذارید با خیال راحت این کار را بکنید چون وای فای رایگان در این رستوران وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2022

به "8 مورد از جاذبه های دیدنی کاتماندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از جاذبه های دیدنی کاتماندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید