رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، نوروز 98 بی نظیر خواهد بود

به گزارش کولو، رئیس سازمان میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، نوروز 98 بی نظیر خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز چهارشنبه 15 اسفند 97 در آیین افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش فراوریات و تنوع فراوریات صنایع دستی گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 190 میلیون دلار صادرات صنایع دستی از مبادی رسمی گمرکی داشتیم که در مدت مشابه سال گذشته رشد 11 درصدی را شنان می دهد.

او اضافه نمود: این در حالی است که در 9 ماهه سال جاری بیش از 6 میلیون گردشگری خارجی به ایران سفر نموده اند که اگر به طور میانگین هر گردشگری 50 دلار صنایع دستی به عنوان سوغات خریداری نموده باشد، 300 میلیون دلار نیز صادرات چمدانی در 9 ماهه سال جاری داشتیم.

مونسان اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که به دنبال آن هستیم، کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی مردم است که از همین رو طرح تجاری سازی صنایع دستی را از سال 96 شروع نموده ایم.

مونسان گفت: خوشبختانه در حوزه فراوری، هیچ مسئله ای ندایم و محصولات بسیار متنوع فراوری می کنیم. روی موضوع بسته بندی توجه ویژه داریم و در این میان به وسیله فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت بزرگ در حوزه مارکتینگ و فروش فعالیت های خوبی را دنبال می کنیم.

مونسان در ادامه صحبت های خود با اشاره به احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی نیز گفت: بعضی از رشته های فراموش شده صنایع دستی احیا شده است و در حال حاضر حتی در دروترین نقاط کشور نیز شاهد فراوریات صنایع دستی بی نظیر هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به برنامه ریزی های این سازمان برای رونق گردشگری در نوروز سال جاری اطلاع داد و گفت: نوروز 98 نوروز بی نظیری خواهد بود.

او اضافه نمود: هیچ گونه افزایش قیمتی در نوروز 98 نخواهیم داشت و هم وطنان عزیز در صورت مشاهده هر گونه افزایش قیمت در ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری از جمله هتل ها مراتب را به وسیله سامانه و اپلیکشین 09629 اطلاع دهند.

مونسان گفت: به همکاران خود در معاونت گردشگری و ستاد هماهنگی مرکزی خدمات سفر تأکید نموده ام که شکایات احتمالی هم وطنان در مورد افزایش قیمت در اسرع وقت پیگیری نمایند.

معاون رئیس جمهوری اضافه نمود: پیش بینی ما این است که در نوروز سال جاری شاهد رونق گردشگری خواهیم بود و نوروز بی نظیری را پیش رو خواهیم داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 267

به "رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، نوروز 98 بی نظیر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 11 درصدی صادرات صنایع دستی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، نوروز 98 بی نظیر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید