فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان از یکم ماه مه شروع می گردد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) اظهار داشت که میخواهد به طولانی ترین جنگ این کشور سرانجام دهد و اینکه اکنون زمان خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و بازگشت این نیروها به وطن است.

فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان از یکم ماه مه شروع می گردد

بایدن در یک سخنرانی در کاخ سفید خروج 2،500 نیروی نظامی به جامانده آمریکا از خاک افغانستان تا قبل از تاریخ یازدهم سپتامبر 2021 را بیان کرد. این در حالی است که خروج این نیروها از افغانستان بدون کسب یک پیروزی آشکار برای ایالات متحده پس از 18 سال جنگ فرسایشی، واشنگتن را در تیررس انتقادهای فراوان قرار می دهد.

بایدن در شرح این تصمیم خود گفت: من اکنون چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده هستم که بر حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان نظارت می کنم. دو رئیس جمهور جمهوریخواه (جورج دبلیو. بوش و دونالد ترامپ) و دو رئیس جمهور دموکرات (باراک اوباما و جو بایدن).

وی در ادامه اضافه نمود: اکنون زمان انتها دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا است. اکنون زمان بازگشت نیروهای نظامی آمریکا به وطن است.

پیش از این، آنتونی بلینکن در ملاقات با مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت که نیروهای خارجی تحت فرماندهی ناتو در افغانستان در هماهنگی با فرایند خروج نظامیان ایالات متحده از این کشور تا تاریخ یازدهم سپتامبر، این کشور را ترک خواهند کرد.

لازم به ذکر است، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده با ضرب الاجل یکم ماه مه (11 اردیبهشت 1400) برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان روبروست؛ تاریخی که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده برای خروج کامل نیروها از افغانستان مشخص شد اما هرگز جنبه عملی نیافت. این در حالی است که بر مبنای تصمیم اخیر بایدن حضور نیروهای آمریکا تا بعد از ضرب الاجل مشخص شده ادامه می یابد. با این حال، به گفته بعضی مقامات واشنگتن نیروهای آمریکا قرار است تا یازدهم سپتامبر 2021 بطور کامل از افغانستان خارج شوند.

این در حالی است که ویلیام جی. برنز رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه در ضدیت آشکار با سخنان جو بایدن رییس جمهور کشورش مبنی بر تصمیم به خارج کردن همه اشغالگران تروریست آمریکایی از افغانستان پس از 2 دهه اشغال ادعا کرد که خروج نظامیان از افغانستان خطرناک است!

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این خصوص ادعا کرد: توانایی واشنگتن در جمع آوری اطلاعات و اقدام بر اساس تهدیدات پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1592

به "فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان از یکم ماه مه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان از یکم ماه مه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید