دولت جدید آمریکا، خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه در افغانستان حفظ می نماید

به گزارش کولو، پس از تاکید دولت بایدن به آنالیز توافقنامه آمریکا با طالبان، منابع اعلام کردند که کاخ سفید خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان حفظ خواهد نمود.

دولت جدید آمریکا، خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه در افغانستان حفظ می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ترامپ برای صلح افغانستان را در این سمت ابقا می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سی ان ان نوشت که این اقدام متداول نیست زیرا بطور معمول هر دولت جدید افرادی را از تیم های خود به جای مقامات سیاسی منصوب می نمایند، بویژه در سمت های سیاسی با چنین اهمیتی.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این شبکه تلویزیونی همچنین تاکید نمود که ابقای خلیلزاد در این سمت نشان دهنده تعهد اولیه تیم بایدن به توافقنامه آمریکا و طالبان است تا اینکه تیم جدید توافقنامه را بدقت مورد آنالیز قرار داده و سیاست خود را درباره افغانستان ایجاد کند.

زلمی خلیلزاد بیش از دو سال است که در این سمت کار می نماید، روابط او با دولت افغانستان پر تنش بوده زیرا کابل اقدامات خلیلزاد را به نفع طالبان می داند و حتی در آخرین سفر وی به کابل رئیس جمهور افغانستان از ملاقات با او خودداری کرد.

این در حالی است که جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در تماس تلفنی با همتای افغان خود گفته که واشنگتن توافق با طالبان را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1448

به "دولت جدید آمریکا، خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه در افغانستان حفظ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید آمریکا، خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه در افغانستان حفظ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید