زیباترین آثار هنری 6 فرودگاه دنیا

به گزارش کولو، برترین آثار هنری فرودگاه های دنیا

معمولا توقف طولانی در فرودگاه برای مسافران خوشایند نیست. اگر به علت تاخیر پرواز یا وقفه بین دو پرواز مجبور شوید ساعت ها در فرودگاه منتظر بمانید ممکن است کلافه و بی حوصله شوید. البته با راهکارهایی می توان این زمان را خوشایند و مفرح کرد. جالب است بدانید که در بعضی فرودگاه آثار هنری فوق العاده و منحصرفردی واقع شده است که این فرودگاه ها را به موزه ای فرودگاهی تبدیل نموده اند. در این فرودگاه ها آثار هنری مدرن و برجسته از هنرمندان مشهور بین المللی در معرض نمایش عموم واقع شده است. به همین علت اگر چندین ساعت هم منتظر بمانید می توانید با بازدید از این آثار هنری سرگرم شوید و گذشت زمان را احساس نکنید. در این مطلب می خواهیم از زیباترین آثار هنری فرودگاه های دنیا بازدید کنیم و این آثار را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین آثار هنری 6 فرودگاه دنیا

1- فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی (چانگی Airport) در بسیاری از موارد جز برترین فرودگاه ها به شمار می رود. این فرودگاه مدرن در فهرست 10 فرودگاه برتر دنیا در سال 2017، تمیزترین فرودگاه های دنیا و فرودگاه با امکانات مناسب بچه ها قرار گرفته است. در دو سال گذشته این فرودگاه به علت امکانات رفاهی مناسب به عنوان برترین فرودگاه دنیا انتخاب شده است. اگر بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه چانگی سنگاپور رزرو نموده باشید می توانید خودتان از نزدیک استانداردهای بالای این فرودگاه آسیایی را مشاهده کنید. این بار اما به علت آثار هنری برجسته و زیبایی که دارد می خواهیم از آن نام ببریم.

باران متحرک (Kinetic Rain) در ترمینال شماره 1 فرودگاه چانگی قرار گرفته است. این اثرهنری فاخر از 608 قطره باران آلومینیومی تشکیل شده است. این اثر هنری متحرک است و جنبش قطره های باران حس بارش و باران را به بیننده القا می نماید. مسافرانی که به این فرودگاه سفر می نمایند نمی توانند در برابر زیبایی آن مقاومت نمایند و حتی شده برای چند دقیقه به تماشای این اثر زیبا می نشینند. این اثر یکی از زیباترین آثار هنری فرودگاه های دنیا به شمار می رود.

2- فرودگاه هلسینکی فنلاند

فرودگاه بین المللی هلسینکی (Helsinki International Airport) جزء برترین و پررفت و آمدترین فرودگاه های اروپا و دنیا به شمار می رود. این فرودگاه در کشور فنلاند قرار گرفته است و 90% حجم ترافیک هوایی این کشور را به خود اختصاص داده است. در گوشه و کنار این فرودگاه آثار هنری انتزاعی و مفهومی وجود دارد که تماشایشان خالی از لطف نیست. مسافرانی که بلیط هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه رزرو نموده اند می توانند در مدت توقف در این فرودگاه از مجموعه ای بی نظیر از آثار هنری فرودگاه نیز بازدید نمایند. به طور مثال اثر هنری زیر به وسیله هنرمند فنلاندی هانس کریستین برگ ساخته شده و اهمیت احساس و ادراک را نشان می دهد.

3- فرودگاه اوکلند نیوزیلند

فرودگاه اوکلند (Auckland Airport) بزرگ ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه کشور نیوزلند به شمار می رود و در شهر اوکلند قرار گرفته است. این فرودگاه قطب اصلی ایرلاین مشهور و معتبر ایر نیوزلند است و در سال 2017 بیش از 19 میلیون نفر از این فرودگاه استفاده نموده اند. در محوطه بیرون این فرودگاه یک گالری هنری بی نظیر وجود دارد که مجموعه آثار انتزاعی و مفهومی زیبایی را به نمایش گذاشته اند. آثار هنری فرودگاه در فضای باز قرار گرفته اند و همنشینی آن ها با طبیعت سرسبز محیط، ترکیبی هنری و منحصربفرد ایجاد نموده است. این مجموعه از آثار هنری 11 هنرمند مشهور نیوزلندی تشکیل شده و مسافران می توانند در سفر به این فرودگاه از این گالری بازدید نمایند.

4- فرودگاه کاستروپ کپنهاگ

فرودگاه بین المللی کاستروپ (Kastrup Airport) اصلی ترین فرودگاه کپنهاگ دانمارک است. این فرودگاه یکی از قدیمی ترین فرودگاه های بین المللی در اروپا به شمار می رود و سومین فرودگاه پررفت و آمد در اروپای شمالی است. مسافرانی که بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو نموده اند در این فرودگاه می توانند از آثار هنری مدرن و جذابی تماشا نمایند. یکی از مشهورترین این آثار یک گوی شیشه ای رنگارنگ و زیباست که در مرکز فرودگاه نصب شده است. زیبایی این اثر هنری فرودگاه جلوه ای خاص به فضا بخشیده است.

5- فرودگاه سووارنابومی بانکوک

فرودگاه بین المللی سووارنابومی (سووارنابومی Airport) اصلی ترین فرودگاه شهر بانکوک و شلوغ ترین فرودگاه کشور تایلند به شمار می رود. بسیاری از مسافرانی که به تایلند سفر می نمایند به احتمال زیاد بلیط هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه مدرن و زیبا رزرو می نمایند. در این فرودگاه نیز آثار هنری فوق العاده ای وجود دارد که در سفر به تایلند می توانید از آن ها بازدید کنید. یکی از بارزترین آثار هنری فرودگاه سووارنابومی، اثری به نام مسابقه طناب کشی است. این اثر هنری که برگرفته از اسطوره ها و فرهنگ تایلندی است و نیروهای خیر و شر را به تصویر می کشد که در حال اجرا مسابقه طناب کشی هستند. ظرافت هنرمندانه ای که در ساخت مجسمه ها به کار رفته و رنگ های شاد و تند، فضای فرودگاه را به یک گالری هنری چشم نواز تبدیل نموده است.

6- فرودگاه بین المللی میامی

یکی از زیباترین آثار هنری فرودگاه میامی، همگرایی هارمونیک (هارمونیک convergence) نام دارد که ترکیبی هنرمندانه از صدا و بازی نور است. این اثر هنری فرودگاه به وسیله کریستوفر جانی ساخته شده و در راستا پیاده فرودگاه بین المللی میامی قرار گرفته است. تابش نور و نورهای رنگارنگ، این راستا را به یک اثر هنری فوق العاده تبدیل می نمایند. در ساعات مختلف روز که نور آقتاب به این راستا می تابد راستای رنگارنگ و تماشایی برای مسافران فراهم می نماید که خستگی سفر را از تنشان بیرون می نماید.

فرودگاه میامی (Miami Airport) در حال حاضر اصلی ترین شاهراه برای آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب به شمار می رود. میامی به علت قرارگیری بین این منطقه ها از تنوع و ترکیب فرهنگی بالایی برخوردار است و این تنوع در آثار هنر فرودگاه نیز به چشم می خورد. در این فرودگاه آثار هنری مختلف از هنرمندان کشورهای مختلف در معرض نمایش قرار داده شده است. آثار هنری متعلق به هنرمندان کشورهای لاتین و کارائیب در این فرودگاه وجود دارند که نمادی از تنوع فرهنگی این منطقه است.

منبع: hongkiat.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1977

به "زیباترین آثار هنری 6 فرودگاه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین آثار هنری 6 فرودگاه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید