زیباترین مقاصد توریستی جهان (4)

به گزارش کولو، در قسمت های قبلی شاهد تعدادی از زیباترین مقاصد توریستی جهان بودید، مقاصدی که زیبایی آن ها شرق و غرب یا شمال و جنوب نمی شناسد. هر کدام از مقاصدی که به شما معرفی کردیم زیبایی های خاص خود را دارد، در ادامه قسمت های قبلی امروز تعداد دیگری از مقاصد زیبا و فوق العاده توریستی به شما معرفی خواهیم کرد و امیدوارم مورد پسندتان قرار بگیرد:

زیباترین مقاصد توریستی جهان (4)

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

1- پاموکاله - ترکیه

پامو کاله از شگفتی های بسیار عجیب است . آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزند و استخرهای بزرگ ومتعددی را تشکیل می دهند . آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان بنام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخرهای آبگرم این ناحیه خواص درمانی نیز دارند.

2- آبشار ویکتوریا - زامبیا، زیمباوه

آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. آبشار ویکتوریا با ارتفاع 108 متر (360 پا)، بلندترین آبشار جهان شناخته می گردد. همچنین عرض دو سوی آبشار ویکتوریا به 1700 متر (5577 پا) می رسد. دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال 1855 میلادی، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار در زبان بومیان منطقه موسی اوآ تونیا خوانده می گردد که به معنی مه خروشان است.

3- انگکور- کامبوج

انگکور شهری در شمال غربی کامبوج که به عنوان پایتخت امپراطوری کهن خِمِر ساخته شد. انگکور وات زیباترین معبد شهر تخریب شده انگکور است و مساحتی در حدود 2.5 کیلومتر مربّع را در بر می گیرد. در سال 1850 (میلادی) یک مأمور فرانسوی به قصد میانبر هنگام سفر به این منطقه راه خود را از میان جنگل متراکم و گرمسیری کامبوج کوتاه کرد. او در کمال حیرت با ویرانه های یک شهر با شکوه روبرو شد؛ طولی نکشید که باستان شناسان برای جستجو و بازسازی این شهر که به شهر معبدها مشهور است از راه رسیدند. بیش از صد معبد در طول بیش از چهار قرن در این جنگل از بین رفته است.

4- سالار د اویونی - بولیوی

سالار د اویونی Salar de Uyuni بزرگترین سطح نمکی جهان با گستره 10582 کیلومتر مربع در جنوب غربی بولیوی واقع شده است. با وجود خشکی کویر، دمای نزدیک به انجماد شبانه، خورشید سوزان و حرارت شدید کویر در روز، این چشم انداز زیبا عاری از زندگی نیست. پرندگانی چون فلامینگو های صورتی رنگ، کتل اگرت های (Cattle Egret) بزرگ و چند نمونه دیگر در این منطقه زندگی می نمایند. در طی فصل بارانی، کویر نمک به یک دریاچه نمک عظیم تبدیل می گردد و تنها بخشی از منطقه است که می توان بوسیله قایق و کامیون از آن عبور کرد. در سایر فصول، این دریاچه نمک سطحی کاملاً صاف و شفاف چون آینه دارد. در وسط دریاچه نمک به ظاهر نامحدود، هتلی زیبا و طبیعی واقع شده است. این هتل طبیعی، کاملا از نمک کویر یعنی از آجر نمک همراه با ملات نمک ساخته شده است. حتی اشیاء و وسایل داخل هتل مانند جایگاه و میز و... از نمک ساخته شده است. امکانات رفاهی هتل محدود است. مثلا؛ برق ندارد و آب آن طریق تانکر های حمل آب تامین می گردد. با این وجود مهمترین و نادرترین ویژ گی این هتل، سکوت مطلق، زیبایی همه جانبه و تصاویر شگفت آور از نمای آسمان روز و شب است.

5- ابو سیمبل - مصر

ابو سیمبل، معبدی است که توسط رامسس دوم میان سالهای 1279-1213 پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. چهار مجسمه عظیم (به ارتفاع 20 متر) از او در طرفین ورودی معبد وجود دارد. این معبد رو به شرق است و Re-Horakhty یکی از خدایان خورشید درست در بالای فرورفتگی سردر ورودی واقع شده است. یکی از ویژگی های این معبد، چگونگی ساماندن جهت قرارگرفتن آن است که باعث شده دو بار در سال، در 22 فوریه و 22 اکتبر، پرتوهای خورشید دقیقا به داخلی ترین مکان مقدس معبد بتابد و مجسمه های چهار خدای نشسته در آن مکان که عبارتند از Path، Amun-Re، Ramesses II و Re-Horakhty را کاملا درخشان و روشن کند. در سال 1960 دولت مصر برای فراوری برق و همچنین کنترل اب کشاورزی مشغول ساخت بزرگترین سد مصر در منطقه اسوان شد. نظر باستان شناسان این بود که با آبگیری سد اسوان معبد ابوسیمبل به زیر اب می رود.

معبدی که برای ساخت ان بیش از 50000 هزار سنگ تراش بصورت شبانه و روزی کوشش نموده بودند. فشارهای بین المللی به دولت مصر و همچنین کوشش یونسکو موجب انتقالی شد که در نوع خود یکی از افتخارات مهندسان عصر حاضر به حساب می آید. یک تیم المانی مسئولیت انتقال این یادگار باستانی را به عهده گرفت. ابتدا محلی که از نظر شرایط و موقعیت جغرافیایی با محیط اصلی همخوانی داشت انتخاب شد. مهندسین با اره های الکتریکی این کوه مرتفع را به قطعات 3 تا 5 تنی تقسیم کردند و انرا به مکانی که در نظر گرفته شده بود، انتقال دادند. جرثقیل های غول پیکر قطعات را با دقت و وسواس به محل می برد و مهندسان و معماران انرا به روی یکدیگر نصب می کردند. جدا کردن کتیبه ها و هیروگلیف ها یک کار طاقت فرسا بود. اما این کار عظیم با دقت انجام گرفت .

6- بورا بورا - فرانسه

پایتخت پولینزیای فرانسه، شهر پاپیتی واقع در جزیره تاهیتی با 26٬017 نفر جمعیت می باشد. مساحت پولینزیای فرانسه 4٬167 کیلومتر مربع و جمعیت آن 259٬596 نفر می باشد. از مهمترین جزایر پولینزیای فرانسه می توان به مارکوئساس، ماکاتیا، گامبیه، توآموتو، جزایر سوسایتی (تاهیتی، موریا)، اوسترال و جزایر کلیپرتون اشاره نمود .جزایر پولینزیای فرانسه از حدود 118 جزیره و تپه دریایی تشکیل شده اند. بورا بورا یکی از جزایر باد پناه جزیره های سوسایتی پلینزی فرانسه و یکی از مناطق آنسوی دریاهای فرانسه در اقیانوس آرام است . از آن به عنوان زیباترین جای جهان یاد می گردد. در سرشماری اوت سال 2007 میلادی، جمعیت این جزیره در حدود 8٬880 نفر برآورد شده است.

7- تئوتیهواکان - مکزیک

تئوتیهواکان نام مکان باستانی بزرگی است در حوزه آبگیر مکزیک که بزرگترین هرم های ساخته شده پیش از ورود اسپانیایی ها به این سرزمین است. تئوتیهواکان از نیمه نخست هزاره اول بزرگترین شهر قاره آمریکا پیش از اکتشاف این قاره به دست اروپاییان بود. در اوج خود این شهر 100 هزار نفر را در خود جای می داده است. مردمان آن احتمالاً از گروه های نژادی ناهوا، اتمی و توتوناک بوده اند. این بخش تاریخی امروزه در شهر سن خوان در ایالت مکزیکو جای گرفته است و در حدود 40کیلومتری شمال غربی شهر مکزیکو واقع شده است. این بخش تاریخی 83 کیلومتر مربع گستردگی دارد و از 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

8- گالاپاگوس - اکوادور

گالاپاگوس مجمع الجزایر آتشفشانی در 972 کیلومتری اکوادور در اقیانوس آرام است. گالاپاگوس با جمعیت حدود 40٬000 نفری خود یکی از استان های اکوادور به شمار می آید. زبان اصلی مردمان ساکن در این جزیره ها اسپانیایی است. شهرت این جزیره ها در وجود شمار زیادی از گونه های نایاب جانوری و نیز مسافرت چارلز داروین به آن ها و نقش مطالعات وی در این جزیره ها در ارایه نظریه تکامل است. این جزیره ها به عنوان یکی از میراث جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شده اند.

9- پارک ملی حفره های کارلزبد - آمریکا

پارک ملی حفره های کارلزبد یک پارک ملی در ایالت نیومکزیکو در آمریکا است. مساحت این پارک 190 کیلومتر مربع است و در جنوب شرقی ایالت واقع شده است. شهرت پارک بیشتر بخاطر غار زیر زمینی مشهور آن است، که 44 کیلومتر طول دارد. 16گونه خفاش در این غار زندگی می نمایند. اکثریت این خفاش ها در قرن بیستم توسط استفاده بیرویه از DDT از بین رفتند. این پارک یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا می باشد.

10- یخچال طبیعی پرتیو مورنو- آرژانتین

یخچال طبیعی پرتیو مورنو در خنوب غربی ایالت سانتا کروز در آرژانتین واقع شده استو یکی از زیباترین یخچالهای طبیعی جهان که به صورت پارک در آورده شده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید. این یخچال در 78 کیلومتری شهر ال.کالافاته واقع شده است. طول این یخجال 30 کیلومتر(19مایل) است به همین دلیل سومین ذخیره بزرگ آب شیرین جهان است.

قسمتهای قبل :

زیباترین مقاصد توریستی جهان(3)

زیباترین مقاصد توریستی جهان(2)

زیباترین مقاصد توریستی جهان(1)

منبع: لست سکند
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 611

به "زیباترین مقاصد توریستی جهان (4)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مقاصد توریستی جهان (4)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید