سازمان دهی 120 هزار ورزشکار جانبازان و معلول در کشور

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، محمود خسروی وفا ظهر سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های جانبازان و معلولان با بیان اینکه علاقه مندی به رشته های پارالمپیک در سالهای اخیر در کشور افزایش یافته است، اضافه کرد: هیئت ورزشهای جانبازان و معلولان استان زنجان یکی از بهترین هیئت ها درکشور است که این استان از رتبه 8 به رده 4 در کشور ارتقا یافته است که تلاش بسیاری اجرا شده است.

سازمان دهی 120 هزار ورزشکار جانبازان و معلول در کشور

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان 120 هزار نفر است، ادامه داد: فرد سازمان یافته، یعنی کارت بیمه ورزشی داشته و حرفه ای در حال ورزش است.

خسروی وفا با بیان اینکه تعداد مدال های ایران در رقابت های پارالمپیک ریو تکرار نتیجه ریو بوده که 24 مدال طلا کسب شد، افزود: به دنبال این هستیم که از همه ظرفیت ها در راستای کشف استعدادهای بالقوه بهره برده و ورزشکارانی زبده و کارآمد را برای حضور در میادین بزرگی چون پارالمپیک آماده کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: سال جاری مسابقات قهرمانی وزنه برداری جوانان و بزرگسالان در مکزیک برگزار می شود که خود به خود پشتوانه خوبی برای این رشته ورزشی در آینده خواهد بود.

خسروی وفا با بیان اینکه فوتبال هفت نفره ما در مسابقات دنیای آرژانتین، تیراندازی با کمان در مسابقات دنیای کشور چک، تیراندازی در آلمان و مسابقات پارآسیایی امارات با حضور ورزشکاران کشور ایران برگزار می شود، گفت: دورنمای کسب عنوان سومی در مسابقات پارآسیایی جاکارتا به پشتوانه عناوین کسب شده عنوان شده است، بر روی ورزشکاران طلایی متمرکز شده تا همه خود را به سطح ورزشکاران طلایی نزدیک کنند.

رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان از ثبت چهار ورزشکار در گینس خبر داد و گفت: زحمات زیادی ورزشکاران و فدراسیون در سال های اخیر برای قهرمانان کشیده است که امروز مانند سیامند رحمان به چهره دوست داشتنی و برتر در ایران و حتی دنیا شناخته شده است.

خسروی وفا دعوت سیامند رحمان به بزرگترین همایش ورزشی دنیا در سال جاری که با حضور برترین ورزشکاران برگزار شد را یکی از فرصت ها برای جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: این پیروزی ها و قهرمانی ها و حضور یک کننده از کشورمان در بین برترین ها ورزشی دنیا به دلیل استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی است و همه قهرمانان مدیون ایثار و فداکاری جانبازان و رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان حال فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان را از نظر اعتبار خوب ارزیابی کرد و گفت: امروز ظرفیت خوبی در شورای علوم فرهنگی به وحود آمده است که خوشبختانه در سال جاری مسئله ای در تخصیص اعتبار به استان ها نخواهیم داشت.ظرفیت ورزشهای پارالمپیکی ،ظرفیت قانونی است که در سال 95 در پارالمپیک ،11 میلیارد تومان بود ،این در حالی است که در سال 96 این میزان 100 درصد افزایش یافته است.

خسروی وفا ادامه داد: پیشرفت استان زنجان در برخی رشته های ورزشی پارالمپیکی را مورد ستایش قرار داد و افزود: از ظرفیت و نیرو ها به وجود آمده در استان باید به نحو احسنت استفاده کرد، قطعا پیشرفتی که در استان زنجان تا به امروز حاصل شده مدیون زحمات ورزشکاران و اهالی این هیئت است که بیش تر باید در استان مورد تجلیل صورت قرار گیرند و در گذشته استقبال کمی از ورزش در این فدراسیون می شد ولی با مدال آوری و قهرمانی و پهلوانی جانبازان و معلولان در عرصه ها بین المللی ، امروز شاهد ورود قشر جدیدی از ورزشکاران جوان در ورزش ها مربوط به پارالمپیک بوده ایم.

وی گفت: در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا به قرار دریافت در جایگاه سوم می اندیشیم و حضور در بین 10 کشور دنیا نیز از اهداف فدراسیون در پارالمپیک 2020 توکیو است.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: ورزش جانبازان و معلولان ظرفیت بالایی دارد به طوری که 50 درصد مدال های ایران در مسابقات گوانجو رشد داشت و با حمایت هایی که در قانون وجود دارد و امکاناتی که دولت در اختیار ما قرار داده، تلاش داریم تا در بازی های آسیایی جاکارتا در مقام سوم و در پارالمپیک 2020 توکیو در جمع 10 کشور برتر دنیا قرار بگیریم.

خسروی وفا از اعزام تیم وزنه برداری جانبازان و معلولان به رقابت های دنیای جوانان و بزرگسالان در مکزیک، اعزام تیم فوتبال هفت نفره به مسابقات آرژانتین، رقابت های تیراندازی در آلمان و جمهوری چک و نیز چند رویداد دیگر خبر داد و گفت: خوشبختانه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان جزو فدراسیون های برتر در سطح کشور به شمار می رود که ثبت رکورد چهار ورزشکار پاراالمپیکی ما در گینس، حاکی از این مطلب است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 406

به "سازمان دهی 120 هزار ورزشکار جانبازان و معلول در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان دهی 120 هزار ورزشکار جانبازان و معلول در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید