سرپرست سازمان اورژانس کشور: در زلزله کرمانشاه 7 رکورد جهانی ثبت کردیم، در بحران غرب کشور هدر رفت منابع نداشتیم

به گزارش کولو، کولیوند گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه وزارت بهداشت و اورژانس 7 رکورد جهانی به ثبت رساندند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور: در زلزله کرمانشاه 7 رکورد جهانی ثبت کردیم، در بحران غرب کشور هدر رفت منابع نداشتیم
به گزارش ، پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در جلسه مانور زلزله کرمانشاه که با حضور نمایندگان کشور آلمان در اورژانس و امداد و نجات و نمایندگان دستگاه های اجرایی در زلزله کرمانشاه که به میزبانی سازمان اورژانس کشور برگزار گردید اظهار کرد: در حادثه زلزله کرمانشاه نیروهای اورژانس دقت لازم را به خرج دادند همچنین وزارت بهداشت و سازمان اورژانس در زمینه مداوای بیماران نقش اساسی را ایفا نموده اند و توانستند 7 رکورد جهانی را به ثبت برسانند.

وی با بیان اینکه این رکوردها نشان دهنده نظم و هماهنگی بین نیروهای اورژانس و سایر گروه ها بود، گفت: همین موضوع توانست از بسیاری تبعات پیشگیری به عمل آورد.

اقدامات اورژانس و وزارت بهداشت در زلزله کرمانشاه

سرپرست سازمان اورژانس کشور در خصوص رکوردهای به ثبت رسیده شرح داد: انتقال 7 هزار و 350 مصدوم ظرف مدت زمان کمتر از 20 ساعت، دایر کردن 6 دستگاه بیمارستان سیار ظرف مدت کمتر از 15 ساعت، تأمین خون مورد احتیاج مصدومین، تأمین فوری داروهای مورد احتیاج بیماران و زلزله زدگان، انجام تعداد قابل توجهی پیوند عضو و انجام 1980 عمل جراحی در مدت زمان کمتر از 3 روز از جمله این رکوردها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه امروز نیز مانور زلزله کرمانشاه با هدف تقویت و آمادگی نیروهای اورژانس انجام می گردد، گفت: در زمان وقوع حادثه سامانه های E0C و MCMC کار خود را به خوبی انجام دادند به همین دلیل ما هیچگونه هدر رفت منابعی نداشتیم.

در ادامه این جلسه نمایندگان کشور آلمان و ستاد بحران کشور به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 114

به "سرپرست سازمان اورژانس کشور: در زلزله کرمانشاه 7 رکورد جهانی ثبت کردیم، در بحران غرب کشور هدر رفت منابع نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست سازمان اورژانس کشور: در زلزله کرمانشاه 7 رکورد جهانی ثبت کردیم، در بحران غرب کشور هدر رفت منابع نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید