سفر به دره زمان ، شگفتی منحصر بفرد در قلب مازندران

به گزارش کولو، اگر ساکن تهران هستید و مثل بنده ماشین هم ندارید و قرار هم نیست با این اوضاع بد مالی به این زودی ها صاحب ماشین شوید و همیشه برای سفر نرفتن نداشتن ماشین را بهانه می آورید، می خواهم امروز مکانی را به شما معرفی کنم که با خیال راحت، می توانید همین آخر هفته به همراه خانواده محترم خود به آنجا بروید و لحظات خوب و خوشی را سپری کنید. شما می توانید به خیلی از مکان های دیدنی در نزدیکی همین تهران سفر کنید بدون این که احتیاج باشد ماشین شخصی داشته باشید. یکی از این مکان های دیدنی و بکر روستای پلور واقع در مازندران است. روستایی که تنها با شهر تهران 80 کیلومتر فاصله دارد. کافی است که همت کنید و به همراه خانواده خود همین آخر هفته سوار تاکسی های انتهای بزرگراه شهید بابایی شوید و یک ساعته خود را به این روستای دیدنی و بکر برسانید. روستای پلور معمولاً در بین ما به خاطر آب معدنی گوارایی که دارد شناخته شده است. اما این روستا جاهای دیدنی زیادی دارد که شاید برای خیلی از افراد ناشناخته باشد. کافی است یک بار به آنجا سفر کنید تا خودتان این همه زیبایی را از نزدیک ببینید. علاوه بر آبشار، کوه دماوند، پل قدیمی و دریاچه که از دیدنی های بی نظیر روستای پلور در شهرستان آمل استان مازندران هستند، یک دیدنی بسیار تماشایی در این روستا وجود دارد به نام دره زمان که امروز می خواهیم در خبرنگاران شما را با دره زمان پلور و دلایل سفر به آن بیشتر آشنا کنیم. بعد از خواندن این مطلب حتما قصد سفر به دره زمان را خواهید کرد.

سفر به دره زمان ، شگفتی منحصر بفرد در قلب مازندران

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

دلایل سفر به دره شگفت انگیز زمان

همانطور که می دانید قبلاً روستای پلور مازندران را به خاطر آب و هوای مطلوب و مساعد و همچنین مناظر بکر و طبیعت گردی بی نظیری که دارد می شناختند. اما امروزه دره زمان پلور در بین مسافران و گردشگرانی که به این روستا سفر می نمایند از محبوبیت زیادی برخوردار شده است و شاهد برگزاری تورهای یک روزه برای سفر به دره زمان در روستای پلور مازندران هستیم. روستای پلور مازندران یک مکان عالی و پر از طراوت و سرزندگی است. این روستا حکایتی عجیب در خود دارد. می گویند که در زمان های گذشته افراد زیادی برای این که به گنج های دفن شده در این روستا دست یابند کوشش های بی شماری نموده اند، گنج هایی که هیچ وقت ثابت نشده اند که واقعاً وجود داشته اند یا نه. اما طبیعت بی نظیر و روستایی دره زمان پلور سبب شده است که افراد زیادی آخر هفته ها راهی این منطقه خوش آب و هوا شوند.

چگونه خود را به این دره برسانیم؟

این دره درواقع تنگه ای است با رودخانه ای در دل خود که یک منطقه بکر و زیبایی را در روستای پلور به وجود آورده است. برای عبور از میان این تنگه باید از میان آب های با طراوت رودخانه عبور کنید. رودخانه ای که با قدم گذاشتن در آن تمام خستگی های روزانه از شما دور خواهد شد. برای رسیدن به دره زمان پلور از شهر تهران کافی است به سمت جاده هراز در انتهای بزرگراه بابایی حرکت نموده و از رودهن و بومهن و گردنه امام زاده هاشم بگذرید. بعد از دیدن تابلوی شهرستان پلور وارد جاده اصلی نشوید بلکه به سمت رودخانه لار در جاده فرعی تغییر جهت دهید. این جاده فرعی را که ادامه دادید مجدداً با جاده فرعی دیگر در سمت چپ خود روبه رو می شوید که وارد آن جاده شده و با طی این جهت به پل سنگی می رسید. پل سنگی محل شروع دره زمان است.

بهترین فصل سفر به این دره

می توان گفت وجود این رودخانه در دره زمان پلور تاثیر زیادی در آب و هوای این منطقه داشته است. از جهتی دیگر به دلیل کوهستانی بودن منطقه معمولاً زمستان ها هوای سرد در پلور حاکم است و بازدید از آن دلچسب خیلی از مسافران و گردشگران نیست. اما در فصل تابستان می توان گفت که بهترین مکان برای این که بتوانید یک هوای خنک و تازه را تنفس کنید سفر به دره زمان در پلور است. این جا آلودگی وجود ندارد. چیزی که در این منطقه به وفور یافت می گردد اکسیژن خالص است. در فصل بهار مخصوصاً اردیبهشت ماه می توانید از طبیعت سرسبز بهاری لذت ببرید و در تابستان هم از آب و هوای خنکی که در منطقه حاکم است نهایت استفاده را کنید.

نکات سفر به این دره

در سفر به این دره وقتی که درمیان رودخانه تنگه زمان در حال پیاده روی هستید باید در نظر داشته باشید که عمق آب در برخی مناطق ممکن است زیاد باشد. برخی جاها تا 1.5 هم عمق دارد. همچنین شدت آب نیز در همه جا به یک اندازه نیست. به دلیل این که برخی نقاط درون تنگه دره زمان عمق زیادی دارد و ممکن است تا کمر شما هم برسد بهتر است در سفر به دره زمان پلور، وسایل دیجیتال خود را در داخل کیسه ضد آب قرار دهید. همراه داشتن کوله پشتی می تواند در این زمینه خیلی یاری کند. اگر در سفر به دره زمان همراه شما بچه ها هم حضور دارند باید بیشتر مراقب باشید. استفاده از یک پاپوش مناسب در طول پیاده روی در میان دره زمان پلور بسیار مهم است. بهتر است که کفش و یا کتانی شما طوری باشد که به طور کامل پشت و کف پای شما را پوشش دهد. استفاده از صندل پشت بسته توصیه می گردد. با عبور در جهت تنگه به قسمت هایی می رسید که به صورت دشت است بنابر این همراه داشتن کلاه و عینک آفتابی می تواند گزینه خوبی باشد. همراه داشتن یک دست لباس اضافی لازم و لازم است زیرا در هر صورت با پیاده روی در میان رودخانه لباس های شما خیس خواهد شد.

جاذبه های نزدیک دره زمان در روستای پلور

بازدید از پارک ملی لار را از دست ندهید این پارک یک منطقه حفاظت شده است که با دنبال کردن تابلوها بعد از سه راهی پلور به قسمت شرقی پارک لار یعنی ورودی محیط بانی دلیچای خواهید رسید. از جاذبه های زیبای دیگری که در نزدیکی این منطقه وجود دارد می توان به بزرگ ترین آبشار مازندران یعنی آبشار شاهاندشت اشاره نمود. با رفتن به این آبشار می توانید از جاذبه دیدنی دیگری به نام قلعه لکه یا قلعه بهمن هم که قلعه ای کوهستانی و بزرگ است دیدن کنید. بازدید از آبشار و چشمه قلعه دختر که بعد از گردنه امامزاده هاشم پلور قرار گرفته است می تواند شروع سفر هیجان انگیز شما به این روستای سرسبز و دوست داشتنی باشد.

برای دریافت اطلاعاتی راجع به تور دره زمان می توانید به سایف سفرزون مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 620

به "سفر به دره زمان ، شگفتی منحصر بفرد در قلب مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دره زمان ، شگفتی منحصر بفرد در قلب مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید