سفر رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به مسکو

به گزارش کولو، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در رأس هیأتی امروز راهی مسکو شد تا با مسئولان روسی ملاقات کند.

سفر رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن صبح امروز (یکشنبه) در رأس هیأتی و به دعوت مسئولان روسیه، راهی مسکو شد.

به نوشته روسیا الیوم، الزبیدی قرار است با تعدادی از مسئولین دولتی، اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان (دوما) در خصوص پرونده های مشترک، راههای تحقق صلح در یمن و ثبات و امنیت در جنوب این کشور، ملاقات و گفت وگو کند. این هیأت یمنی بعلاوه از مراکز علمی و متخصص در زمینه های مختلف هم تماشا خواهد نمود.

علاوه بر عیدالروس الزبیدی، احمد بن بریک معاون وی و رئیس حزب الجمعیه الوطنیه و احمد لمس استاندار عدن و تعداد دیگری از مقامات شورای عالی انتقالی جنوب در این سفر حضور دارند.

شورای انتقالی جنوب یمن که حمایت دولت امارات را با خود دارد، برای جلب حمایت روسیه هم کوشش می نماید و این شورا پیش از این هم سفری به مسکو داشت.

روسیه هم کوشش دارد همانند دوران جنگ سرد، نفوذ خود در جنوب یمن را بازیابد و همزمان در تمامی سال های جنگ کوشش نموده تا رابطه خود را تمامی طرف ها حفظ کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1767

به "سفر رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید