ضرورت شناسایی خلأهای بازار چاپ قبل از واردات دستگاه های نو

به گزارش کولو، سعید حاجیلو، عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به شرایط کنونی چاپخانه داران، شرح داد: به علت شرایط حاکم بر جهان بیماری کرونا بر بیشتر کارهای چاپی در حوزه بسته بندی و تجاری بعلاوه نشر تاثیر گذاشته است و امروز یکی از دغدغه های جدی چاپخانه داران کمبود کار و گرانی مواد اولیه است.

ضرورت شناسایی خلأهای بازار چاپ قبل از واردات دستگاه های نو

وی ادامه داد: در حال نظرسنجی از صنف راه چاره مناسبی برای این موضوع هستیم؛ علاوه براین اتحادیه در کوشش است تا با پیگیری های خود راه چارهی برای این دغدغه ها پیدا کند.

حاجیلو با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم، گفت: نبود دانش کافی و بازار در حوزه سرمایه گذاری یکی از چالش های دیگر صنعت چاپ است به طوری که امروز عرصه و تقاضا همخوانی ندارد و موجب ایجاد رقابت نابرابر در بازار شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به بازرسی هایی که به تازگی از سوی اتحادیه صورت گرفته شاهد بودیم، بعضی از چاپخانه ها به چاپ کارهای بدون مجوز اقدام نموده بودند و کارهای بعضی بسته بندی های غیراصل و کپی را انجام می دادند.

حاجیلو با بیان اینکه بعضی از چاپخانه ها به علت بدهی بانکی روی ماشین آلات یا به علت مستاجر بودن، قیمت و اجرت های بازار را افزایش می دهند، گفت: این قیمت ها در بازار، بسیار نامتعارف و نامعقول است و بسیاری از واحدهای چاپی را دچار ورشکستگی نموده است که اتحادیه در این زمینه وارد عمل شد.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه قیمت گذاری اتحادیه چاپ گفت: در این کارگروه که با حضور کارشناسان و اعضای صنف همراه است قیمت های کارشناسی آماده شده که معتقدم اگر این لیست از سوی واحدهای چاپی رعایت گردد بخش زیادی از مسائل صنف رفع خواهد شد.

حاجیلو در ادامه با اشاره به اعطای وام به چاپخانه داران برای تجهیز و نوسازی مجموعه های چاپی گفت: وام ها خوب است اما معتقدم احتیاجها و خلأهای بازار بعلاوه احتیاجهای روز جامعه در بخش های مختلف قبل از آن باید شناسایی گردد نه به صرف اینکه یک چاپخانه ماشینی دارد و پیروز است، چاپخانه های دیگر هم به سراغ واردات آن ماشین برود.

به گفته وی، توجه به احتیاج بازار و کار کارشناسی بعلاوه رصد بازار قبل از واردات و خرید ماشین ها لازم است و اگر نسبت به آن بی توجهی گردد عرضه و تقاضا ناهمخوان می گردد و موجب رقابت نادرست و ورشکستگی واحدهای چاپی می گردد.

حاجیلو بعلاوه از تشکیل کارگروهی در اتحادیه چاپخانه داران برای رسیدگی و آنالیز این موضوع اطلاع داد و گفت: قرار است طی هماهنگی با دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اسم متولی صنعت چاپ، ماشین آلات موجود و کالاهای چاپی که از مبادی گمرک به کشور واردات می گردد رصد گردد تا چاپخانه ها بتوانند سرمایه گذاری خوب و مطمئنی داشته باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1715

به "ضرورت شناسایی خلأهای بازار چاپ قبل از واردات دستگاه های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت شناسایی خلأهای بازار چاپ قبل از واردات دستگاه های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید