طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه

به گزارش کولو، طراحی داخلی و طراحی ویترین مغازه یا فروشگاه از جمله مهم ترین فاکتورهایی هستند که در رونق کسب و کار نقش بسزایی ایفا می نمایند. دکوراسیون فروشگاه باید به گونه ای باشد که نه تنها محیطی امن، آرام و زیبا برای مشتریان فراهم کند بلکه امکان دسترسی آن ها به محصولات را نیز آسان نماید. در طراحی دکوراسیون فروشگاه یا مغازه علاوه بر در نظر دریافت آرامش و راحتی مشتریان، راهکارهایی نیز به منظور راحتی فروشندگان اندیشیده می گردد. متراژ فضا، نوع محصولات، تعداد و اندازه آن ها از جمله فاکتورهایی هستند که با توجه به آن ها نسبت به طراحی داخلی فروشگاه یا مغازه اقدام می گردد. برای مثال در یک مغازه کوچک عطرفروشی می توان از تمام فضاها استفاده بهینه نمود و یک دکور ایده آل طراحی کرد.

طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

منظور از طراحی دکوراسیون مغازه یا فروشگاه تنها توجه به بحث زیبایی شناسی آن نیست بلکه راحتی مشتریان در اولویت واقع شده است. طراحان داخلی با آنالیز جوانب مختلف خرید و روحیات مشتریان سعی می نمایند چیدمانی ایده آل و ظاهری مطلوب به فضا ببخشند و گامی موثر در جهت افزایش فروش و ترغیب مشتریان بردارند. به همین دلیل اولین و مهم ترین مرحله طراحی مغازه ها ایده پردازی بر اساس احتیاجهای مشتریان و فروشندگان است. سپس این ایده ها توسط نرم افزارهای طراحی داخلی شبیه سازی می شوند و بعد در مرحله اجرا قرار می گیرند. در طراحی دکوراسیون مغازه توجه به موقعیت مکانی و نوع مشتریانی که در آن تردد می نمایند نیز حائز اهمیت است. اگر مشتریان شما به دنبال برندهای معتبر هستند باید دکوراسیون فضا لوکس و شیک باشد تا از نظر روانی و فیزیکی اطمینان خاطر مشتریان را فراهم نماید. در مقابل در مناطق معمولی دکور مغازه باید متناسب با احتیاج افراد آن منطقه باشد تا آن ها جسارت وارد شدن به مغازه را داشته باشند.

اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه یا مغازه

در بحث طراحی داخلی تمام مکان ها به عوامل موثر در فضا توجه ویژه معطوف می گردد خصوصاً در طراحی دکوراسیون فروشگاهی که رونق فروش هدف اصلی طراحی است. سیستم های سرمایشی و گرمایشی، نورپردازی فروشگاه، ترکیب رنگ ایده آل، چیدمان مبلمان، چیدمان وسایل مغازه، تزئین سقف، نوع دیوارپوش و کفپوش و … از جمله مواردی هستند که در طراحی دکور این مکان ها حائز اهمیت هستند. برای تزئین سقف مغازه یا فروشگاه های بزرگ می توان از سقف کناف استفاده نمود، این سقف ها تاثیر بسزایی در زیبایی فضا و نورپردازی آن ایفا می نمایند.

طراحی داخلی مغازه و فروشگاه شیک

در طراحی داخلی مغازه، طراحی ویترین بسیار مهم است زیرا این ویترین است که مشتریان را ترغیب می نماید تا وارد مغازه شوند و خرید نمایند. اگر به فضای داخل مغازه ها و فروشگاه های لوکس اطراف خود نگاهی بیندازید متوجه خاص بودن و جذابیت فوق العاده دکوراسیون و ویترین آن ها خواهید شد. از این رو برای رونق کسب و کار و جلب مشتری باید به ظاهر مغازه توجه گردد. در بین تمام عوامل موثر در زیبایی دکوراسیون داخلی، نورپردازی مهم ترین و ضروری ترین فاکتور به شمار می آید. یک چیدمان ایده آل بدون انواع مختلف نورپردازی جذاب نخواهد بود، از این رو اهمیت زاویه تابش نور و تاثیر آن بر محیط را نمی توان نادیده گرفت.

نکات مهم در طراحی مغازه

پرهیز از هرج و مرج

به طور کلی در کسب و کارهای کوچک، کمتر بهتر از بیشتر است. یک مغازه مرتب و سازماندهی شده در مقایسه با یک مغازه شلوغ مشتریان بیشتری به خود جذب می نماید. با استفاده از رنگ های خنثی نظیر سفید مایل به زرد و خاکستری برای مبل یا جایگاه و آیتم های بزرگ مانع از شلوغی در فضا خواهید شد. رنگ های خنثی علاوه بر آراستگی فضا، آن را بزرگ تر و دلبازتر از آنچه که هست نشان می دهد.

ایجاد فضا بین قفسه ها

قفسه ها بهترین راه حل برای استفاده از فضای دیوار هستند اما باید به دنبال روش های بهینه سازی فضا باشید. به جای تعبیه قفسه های بزرگ برای جواهرات و المان های کوچک می توانید شلف های دیواری با اندازه های مناسب نصب کنید. اگر در فروشگاه های بزرگ به صورت خطی قفسه تعبیه می کنید باید بین آن ها فضای کافی برای تردد مشتریان در نظر بگیرید.

استفاده از قفسه کتاب به عنوان پارتیشن

پارتیشن بندی فضای مغازه ها یا فروشگاه های کوچک چالش برانگیز است اما قفسه های باز و بلند بهترین راه حل بدین منظور می باشند. آن ها نه تنها کالاها را به خوبی به نمایش می گذارند بلکه فضا را بازتر نشان می دهند. این قفسه ها بسیار انعطاف پذیر هستند و به شما اجازه می دهند هم اجناس و هم دکوراسیون را تغییر دهید.

نمایش عناصر به صورت عمودی

به نمایش گذاشتن کالاها و اجناس در سطوح مختلف فضا را دلبازتر می نماید و از نظر بصری برای مشتریان سودمند است. نصب قفسه در سطوح مختلف بهترین راه حل بدین منظور است. همچنین می توانید برحی اجناس را از سقف تا زمین آویزان کنید تا توجه افراد به بالا جذب گردد.

متفاوت نشان دادن یکی از دیوارها

رنگ آمیزی یکی از دیوارها با رنگ برجسته یکی از موثرترین راه هایی است که نه تنها فضا را دکوراتیو می نماید بلکه آن را بزرگ تر نشان می دهد. همچنین استفاده از کاغذ دیواری یا پارچه های رنگارنگ نیز روشی دیگر برای جلب توجه مشتریان است. استفاده از دیوارپوش آجری نیز یکی از بهترین و جذاب ترین روش های دکوراتیو نمودن فضاست.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 634

به "طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید