عمارت شاپوری ، جاذبه شهر بهارنارنج ها

به گزارش کولو، در باغ عمارت شاپوری و درست در مرکز آن، حوض پنج پر زیبا و بزرگی ساخته شده که جلوه آن را گل های شمعدانی و گیاهان اطرافش درخشان تر می نمایند.

عمارت شاپوری ، جاذبه شهر بهارنارنج ها

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

شهر بهارنارنج ها ده ها که نه بیشتر جاذبه گردشگری خود را برایتان کنار گذاشته تا بهترین ها را برای دیدن در سفرتان انتخاب کنید. عمارت شاپوری یکی از این مکان هااست.

سر زدن به این عمارت انتخاب خوبی است و حتماً خاطره خوشی از سفر به شیراز را در ذهن شما به جای خواهد گذاشت.

باغ و عمارت شاپوری

در میان دیدنی هایی مانند آرامگاه های حافظ و سعدی، باغ ارم و نارنجستان یا شاه چراغ که بر سر زبان هااست؛ اما بعضی از جاذبه های شیراز نیاز دارد خودنمایی کند تا دیده گردد، هرچند این باغ و عمارت به اندازه آن ها جذابیت دارد و تماشایی است.

یکی از زیباترین باغ های شیراز است. معماری اش منحصربه فرد و اروپایی مآب است. نورپردازی های بی نظیرش در شب آن را به شدت تماشایی نموده. نمایشگاهی از آثار هنری در آن برپااست و رستورانی نیز در آن دایر شده است.

عمارت شاپوری خانه ای 2 طبقه است که درسال های 1310-1315 برای عبدالصاحب شاپوری، تاجر بزرگ شیرازی بنا شد. ستون های قرینه و رنگی، تزیینات و گچ بری های رنگی، راه پله ای دو سویه و… دارد که زیبایی اش را دوچندان می نماید.

چرا عمارت شاپوری؟

اصلاً گشت وگذار در شیراز حال و هوای مان را خوب می نماید. سر ذوق می آوردمان، چه رسد به عمارت شاپوری با زیبایی های بی وقفه اش.

معماری کاملاً متفاوت و متقارنش و ایوانی با منظره ای دل انگیز که در آن موقع رسم نبود اما برای این عمارت ساخته شد، دیدنی ترین خصوصیت این بنااست.

ستون های مدور و گچ کاری شده و کاشی کاری های هخامنشی بر پیشانی ایوان آن را زیبا تر جلوه می دهد، در واقع معماری آزادانه این بنا خود یکی از دلایلی است تا این بنا مقصد گردشگران بگردد.

در باغ عمارت شاپوری و درست در مرکز آن، حوض پنج پر زیبا و بزرگی ساخته شده که جلوه آن را گل های شمعدانی و گیاهان اطرافش درخشان تر می نمایند.

چطور برویم؟

به شیراز که رسیدید مسیرتان را تا خیابان کریم خان زند و سپس خیابان انوری ادامه دهید. باغ و عمارت شاپوری خودش را به شما نشان خواهد داد.

امروزه این عمارت بیشتر کاربری رستوران و نمایشگاه را دارد، پس نباید فراموش کنید به رستوران عمارت شاپوری سر بزنید، خوشمزه گردی و گذراندن وقت با دوستان و آشنایان بسیار فرح بخش خواهد بود.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 722

به "عمارت شاپوری ، جاذبه شهر بهارنارنج ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت شاپوری ، جاذبه شهر بهارنارنج ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید