عملیات تانگو کلاود علیه قاچاقچیان

به گزارش کولو، پلیس کوئینزلند استرالیا پس از انجام تحقیقات طولانی، پیروز شد یک تیم قاچاق موادمخدر را شناسایی کند. در منطقه لوگان، پلیس 13 نفر را به دلیل جرایم مرتبط با موادمخدر و حمل سلاح گرم متهم نموده است.

عملیات تانگو کلاود علیه قاچاقچیان

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، این 13 نفر روز آدینه در بازرسی از املاک لوگان، بریزبن، خلیج ردلند، ایپسویچ و ساحل سان شاین دستگیر شدند. این بازداشت ها بخشی از تحقیقات گسترده ای است که البته به گفته پلیس کوئینزلند، همچنان ادامه دارد.

طی این عملیات با نام تانگو کلاود کارآگاهانی از گروه های مختلف مانند باند سازمان یافته جنایت، جوخه اصلی جرایم سازمان یافته و عظیم منطقه جنوب شرقی، ساحل سان شاین، افسران منطقه ها لوگان و بریزبن جنوبی و بعلاوه افسران جوخه بریزبن داگ و خدمات اصلاحی کوئینزلند حضور و در کشف و دستگیری اعضای یک باند مخوف موادمخدر با یکدیگر همکاری بسیار گسترده ای داشتند.

دستگیری اعضای این باند پس از صدور و اجرای حکم جست وجوی املاک در سراسر لوگان، بریزبن، خلیج ردلند، ایپسویچ و ساحل سان شاین در روز 18 ژوئن (28 خرداد) انجام گرفت. طی جست وجوهای نیروهای پلیس، مقادیر زیادی متیل آمفتامین، شاهدانه، بوپرنورفین، پول نقد و شش قبضه سلاح گرم کشف و ضبط شد. اعضای این گروه تا به امروز به ارتکاب بیش از 40 جرم متهم شده اند.

در میان دستگیرشدگان، یک زن 25ساله وجود دارد که به جرم قاچاق موادمخدر پرخطر به داخل مراکز اصلاح و تربیت متهم شده است. این زن برای محاکمه در تاریخ 8 ژوئیه در دادگاه قضایی بین لی حضور خواهد یافت. یک زن 34ساله اهل واترفورد هم به جرم تهیه مواد مخدر و سلاح گرم غیرقانونی متهم شد. انتظار می رود او 4 آگوست در دادگاه قضایی بین لی حضور یابد.

متهم بعدی یک مرد 24ساله از برونئی است که به حمل سلاح غیرقانونی و همراه داشتن داروی خطرناک متهم شد. بر اساس آنچه اعلام شده دادگاه وی در تاریخ 2آگوست تشکیل خواهد شد.

درگیری در جرایم مرتبط با موادمخدر می تواند تا 25 سال زندان را در پی داشته باشد. کاراگاه آدام بایلی، گروهبان ارشد منطقه جنوب شرقی لوگان در مورد دستگیری های اخیر اسم کرد این اتهامات بیانگر سطح بالایی از همکاری بین باندهای مواد مخدر و مراکز و کانون های خدمات اصلاح و تربیت در کوئینزلند است.

این باندها به منظور ایجاد اختلال در این مراکز و با هدف رساندن موادمخدر پرخطر و تجویزشده به مراکز اصلاحی کوئینزلند طراحی شده و فعالیت دارند.

گروهبان بیلی بعلاوه آثار وحشتناک استفاده از مواد مخدر را یادآور شد و گفت: موادمخدر و اسلحه گرم تأثیرات مخربی بر جامعه ما دارند و ما با تمام توان خود و با استفاده از همه منابع موجود، در پی کشف و دستگیری افراد درگیر در این جرایم خواهیم بود. با وجود دستگیری تعداد زیادی از معتادان به مواد مخدر، تعداد این افراد در کوئینزلند همچنان در حال افزایش است. کوئینزلند بعلاوه رکورددار بیشترین تعداد زندانیان مواد مخدر در سراسر استرالیاست.

این در حالی است که تنها سه هفته پیش از این، پلیس جنوب شرق کوئینزلند در عملیاتی مشابه توانسته بود 17 نفر را در سواحل گلد، بریزبن و کابولچر به جرم تهیه مواد مخدر برای زندانیان دستگیر کند.

در عملیات مذکور پلیس یک زن 69ساله را هم به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر کرد.

مهدیه غفوری - حوادث روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1746

به "عملیات تانگو کلاود علیه قاچاقچیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات تانگو کلاود علیه قاچاقچیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید