عکس ، نمونه های شگفت انگیز ماشین های چینی، چه کسی جرات دارد بگوید این ها آشغال هستند؟

به گزارش کولو، گجت نیوز در گزارشی به این باور عمومی پرداخته که ماشین های چینی ماشین های خوبی نیستند و گاه با واژه آشغال از آنها نام برده می گردد. حالا اما این سایت در گزارشی به معرفی ماشین هایی از چین پرداخته که در کلاس برترین های جهان هستند!

عکس ، نمونه های شگفت انگیز ماشین های چینی، چه کسی جرات دارد بگوید این ها آشغال هستند؟

1. هونگچی S9

  • قیمت پایه: 1.45 میلیون دلار

هونگچی S9 هایپرکاری با قدرت بیش از 1000 اسب بخار است؛ دقیقاً همان خودرویی که از چینی ها انتظار ندارید! نمونه اولیه این خودرو سوپر اسپرت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2019 برای جشن 70 سالگی تاسیس جمهوری خلق چین به نمایش گذاشته شد. پس از آن، در کمال ناباوری نسخه فراوری انبوه این هایپرکار Hongqi از راه رسید. در واقع طراحی آن را والتر د سیلوا، مدیر سابق بخش طراحی فولکس واگن و طراح خودروهایی نظیر آئودی R8 بر عهده داشت.

قوای محرکه هونگچی S9 را پیشرانه ای هیبریدی متشکل از یک موتور V8 و 3 موتور الکتریکی تامین می نماید که مجموع خروجی آن به 1400 اسب بخار می رسد. این خودرو گران قیمت چینی با این پیشرانه می تواند طی 1.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت 400 کیلومتر بر ساعتی دارد. هونگچی اس 9 خودرویی فوق العاده قدرتمند و کمیاب (با فقط 99 دستگاه فراوری شده) است و دستیابی به چنین هایپرکاری باید هم هزینه گزافی داشته باشد. اس 9 با قیمت 1.45 میلیون دلاری، در صدر فهرست گران ترین خودروهای چینی قرار می گیرد که تا به امروز به عرضه رسیده اند.

2. هونگچی L5

  • قیمت پایه: 720 هزار دلار

هونگچی L5 محصولی تازه متعلق به سال 2014 است، اما با الهام از خودرو قدیمی CA770 هونگچی به سبک و سیاق رترو طراحی شده است. به عبارتی دیگر، ترکیبی از المان های نو و قدیمی را در طراحی این سدان لوکس چینی می توان دید. ال 5 خودرو رسمی دولت چین به شمار میرود و شی جین پینگ، رهبر این کشور از آن استفاده می نماید. بعلاوه این سدان Hongqi طول 5.555 میلی متری دارد که اشاره ای به 5 به عنوان یکی از اعداد خوش یمن در فرهنگ چین است.

هرچند کمپانی هایی مثل بنتلی و رولزرویس در اقصی نقاط جهان به فراوری پر زرق و برق ترین سدان ها مشهورند، در چین این هونگچی ال 5 است که ارج و قرب بالایی دارد. برای چینی هایی که به فرهنگ و ملیت خود به شکلی سفت و سخت پایبندند، دستیابی به این سدان لوکس خودروساز چینی Hongqi دارای ارزشی بسیار بالاتر از نمونه های مشابه خارجی است. با این توضیحات، احتمالاً قرارگیری این سدان با قیمت پایه 720 هزار دلاری در فهرست گران ترین خودروهای چینی منطقی به نظر می رسد.

3. هونگچی LS7

  • قیمت پایه: 196 هزار و 200 دلار

LS7 اواخر سال 2021 با عنوان بزرگ ترین شاسی بلند چینی و طراحی و فضای داخلی فوق العاده لوکس معرفی گردید و در سال 2022 رسماً فراوری این اس یو وی کلید خورد. هونگچی ال اس 7 به عنوان یک شاسی بلند لوکس فول سایز، رقیبی برای امثال کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS است؛ ولی وجه تمایزی مهم دارد و آن رنگ و بوی چینی است. یک نمونه از المان های چینی این شاسی بلند 4 صندلی، طراحی منحصربه فرد چراغ های جلو، سپر جلو و جلوپنجره است.

برند Hongqi، پیشرانه قدرتمند 360 اسب بخاری، طراحی چشمگیر نمای بیرونی و کابینی فوق لوکس و به روز، بعضی از دلایل برچسب قیمت تقریباً 200 هزار دلاری LS7 هستند. اگر کنجکاوید که دقیقاً چه پیشرانه ای وظیفه تامین نیرو محرکه این شاسی بلند غول پیکر 3 تنی را بر عهده دارد، باید گفت در آن یک پیشرانه 4 لیتری V8 توربوشارژ به کار رفته است. این پیشرانه می تواند قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر را فراوری کند.

4. بی وای دی یانگ وانگ U9

  • قیمت پایه: 145 هزار دلار

بی وای دی یانگ وانگ U9 سوپرکار چینی دیگری است که در فهرست گران ترین خودروهای چینی جا می گیرد. این خودرو سوپر اسپرت که اخیراً به همراه هم خانواده شاسی بلند خود با نام U8 به صحنه آمد، نه یک خودرو مفهومی یا کانسپت بلکه یک خودرو فراوریی است. یانگ وانگ هم در حقیقت یکی از برندهای زیرمجموعه تازه خودروساز چینی BYD برشمرده می گردد.

در زمان معرفی YangWang U9 جزئیات زیادی درباره پیشرانه آن در دسترس قرار نگرفت. با وجود این، شنیده ها حکایت از این دارند که این سوپرکار چینی از 4 موتور الکتریکی بهره می برد و مشابه U8 خروجی آن در محدوده 1100 اسب بخار خواهد بود. با چنین پیشرانه ای، شتاب گیری یو 9 از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت فقط 2 ثانیه زمان می برد.

5. بایک BJ90

  • قیمت پایه: 143 هزار و 500 دلار

بایک بی جی 90 از آن اتومبیل های چینی است که در همان نگاه اول شما را به یاد محصولات خارجی می اندازد. این شاسی بلند بایک به طور خاص جلوپنجره ای با شباهتی آشکار به جلوپنجره شاسی بلندهای جیپ دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. با این حال، جزو چینی های مقرون به صرفه قیمتی نیست که حتی نام و نشانی ندارند. در واقع کاملاً برعکس، یکی از گران ترین خودروهای چینی است که تا به حال پا به بازار خودرو گذاشته است.

BJ90 که بر پایه نسل دوم مرسدس بنز GLS توسعه پیدا نموده بود، در سال 2015 برای اولین بار رویت شد و در سال 2017 از آن رونمایی به عمل آمد. این شاسی بلند در اوایل راه خود، یک خودرو دولتی فراوری محدود بود و نسخه فراوری انبوه آن در سال 2019 با قیمت نزدیک به 150 هزار دلار عرضه شد. البته این قیمت پایه BJ90 است و نسخه V8 توربوشارژش در محدوده قیمت 185 هزار دلاری قرار می گیرد. در مجموع یک پیشرانه 3 لیتری V6 و یک پیشرانه 5 لیتری V8 توربوشارژ بنز برای این SUV چینی در نظر گرفته شده است. نسخه مقرون به صرفه تری از بایک BJ90 هم با نام Shanhe Edition و برچسب قیمت 68,700 دلاری در دسترس واقع شده است.

6. بی وای دی یانگ وانگ U8

  • قیمت پایه: 116 هزار و 300 دلار

همان طور که ذکر شد، BYD در کنار یانگ وانگ U9 از شاسی بلند تمام الکتریکی U8 پرده برداشت. طراحی جعبه ای یا اصطلاحاً باکسی بدنه این اس یو وی چینی یادآور ساخته های لندرور است، ولی در نمای جلو جلوه ای متفاوت به چشم می خورد. البته برای کسانی که همچنان نمی خواهند از پیشرانه های درون سوز بگذرند، نسخه ای پلاگین هیبرید از این خودرو شاسی بلند تازه هم ارائه خواهد شد.

این خودرو چینیِ دارای شاسی نردبانی که با منگشی M-Hero دانگ فنگ رقابت می نماید، یک پیشرانه برقی با چینش 4 موتوره دارد که می تواند 1100 اسب بخار قدرت فراوری کند. شتاب گیری 0 تا 100 این خودرو هم 3 ثانیه اعلام شده است که توجه هر کسی را به خود جلب می نماید. در واقع، یو 8 بی وای دی از آن محصولات چینی چشمگیر با انواع ویژگی های جالب توجه مثل پیشرانه تمام الکتریکی، طراحی آینده گرایانه و… است. قیمتی هم که باید بابت این اتومبیل تازه پرداخت کرد، چیزی حدود 120 هزار دلار است تا جزو گران ترین خودروهای چینی ساخته شده تا به حال دسته بندی گردد.

7. دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

  • قیمت پایه: 100 هزار و 500 دلار

خودروساز مطرح چینی دانگ فنگ در پی فراوری خودروهای نظامی واریور برای سال ها اقدام به تاسیس برندی برای آفرودرهای غیرنظامی با نام منگشی (در انگلیسی Warrior و در فارسی به معنای جنگجو) کرد. اس یو وی درشت هیکل تهاجمی ام-هیرو 917 مبتنی بر کانسپت M-Terrain به عنوان اولین خروجی این برند تازه شکل گرفته در آینده نزدیک عرضه می گردد. این خودرو در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبرید (به عنوان افزایش دهنده شعاع حرکتی یا Range Extender) هم پیش رو مشتریان قرار می گیرد.

طراحی خشن پر از خط و خطوط M-Hero 917 را که کنار بگذاریم، باید به قوای محرکه این شاسی بلند بزرگ جثه چینی بپردازیم. نسخه تمام برقی برای فراوری قدرت 1090 اسب بخار و گشتاور 1400 نیوتن متر از چهار موتور الکتریکی بهره می گیرد. این در حالی است که نسخه هیبریدی زیر پوست خود یک موتور بنزین سوز 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با خروجی 197 اسب بخار و 3 موتور الکتریکی با خروجی 816 اسب بخار دارد. شعاع حرکتی ترکیبی این نسخه با این پیشرانه به 800 کیلومتر می رسد.

8. دانگ فنگ واریور M50

  • قیمت پایه: 96 هزار و 100 دلار

دانگ فنگ واریور M50 در خیلی از رسانه ها به عنوان هامر چینی معرفی می گردد که البته در ابهت و هیکل چندان شباهتی به این تراک آمریکایی ندارد. این پیکاپ چینی اولین خودرو نظامی است که یک نسخه غیرنظامی از آن برای مصرف روزمره شهری روانه بازار شده است. در حقیقت، ام 50 نسخه غیرنظامی خودرو واریور در نظر گرفته می گردد.

این اتومبیلِ تحت نام واریور زرق و برقی در نمای بیرونی ندارد و به نوعی همان روح نظامی خود را حفظ نموده است. سه نسخه پیکاپ، استیشن واگن و شاسی بدون اتاق بار هم از آن در دسترس قرار دارند. پیشرانه ای که این ماشین چینی قوای محرکه خود را از آن می گیرد، یک پیشرانه 4 لیتری دیزل توربوشارژ است. این پیشرانه قابلیت فراوری قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر را دارد. هرچند شاید واریور ام 50 در ظاهر خودرو گران قیمتی به نظر نرسد، اما با قیمت پایه 96 هزار دلاری یکی از گران ترین خودروهای چینی در برهه کنونی به شمار می رود.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2220

به "عکس ، نمونه های شگفت انگیز ماشین های چینی، چه کسی جرات دارد بگوید این ها آشغال هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، نمونه های شگفت انگیز ماشین های چینی، چه کسی جرات دارد بگوید این ها آشغال هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید