غذاهای محلی توکیو؛ شهر رنگ و غذا در ژاپن

به گزارش کولو، توکیو را شهر رنگ و غذا می دانند و با فرهنگ متنوعی که دارد گردشگران بسیاری را مجذوب خود می نماید؛ غذاهای این سرزمین قدمی فراتر از مرزها گذاشته است و محبوبیت بسیاری در میان مردم دنیا پیدا نموده است.

غذاهای محلی توکیو؛ شهر رنگ و غذا در ژاپن

بسیاری از نقاط دنیا دیدنی ها و جاذبه های بسیاری دارد که با هر بار سفر به آن چیزی نو را کشف خواهیم کرد یا با تنوعی که دارد بی شک چیزی از گوشه چشمان مان جا خواهد ماند. توکیو در ژاپن نیز در فهرست این شهرها قرار گرفته است که فرهنگ غنی آن در کنار دیدنی های اعجاب انگیزی که دارد، وصف نشدنی است. از ویژگی های برجسته این شهر فرهنگ و آداب غذایی آنان است که امروزه فراتر از مرزها قدم نهاده و برای بسیاری از مردم دنیا غذاهای اصیلی و محلی ژاپنی واژه ای آشنا است و کمتر کسی پیدا می گردد که لااقل نام سوشی به گوشش نخورده باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاهای محلی توکیو بپردازیم و شما را با عطر و طعم غذاهای ژاپنی آشنا کنیم؛ در این مقاله خوش طعم همراه ما باشید.

سوشی (Sushi)

مگر می گردد نام غذاهای ژاپنی نام برده گردد، اما سوشی پرچمدار آن نباشد؟ بی شک سوشی یکی از برجسته ترین غذاهای ژاپنی است که در فرهنگ غذایی دنیا رخنه نموده است. در این غذا تازگی و کیفیت مواد غذایی و هنر آشپز حرف اول را می زند. این غذا که در عین سادگی طعم متفاوتی دارد، به این بستگی دارد که به خوردن ماهی خام علاقه دارید یا خیر! این غذا از فشرده شدن برنج در جلبک یا ماهی خام تهیه می گردد و با ظرافت خاصی آماده می گردد. در کل سوشی در فهرست غذاهای لوکس قرار گرفته است.

سوبا (Soba)

سوبا نوعی نودل گندم است که به صورت گرم و سرد سرو می گردد. از آنجایی که در اغلب کشورهای دنیا نودل به صورت گرم میل می گردد، بهتر است در توکیو این غذا را به صورت سرد نوش جان کنید. این غذا یکی از ظرف های غذایی است که در ژاپن به صورت روزانه تهیه می گردد و از غذاهای محلی و رایج این کشور به شمار میرود.

ایکایاکی (Ikayaki)

ایکایاکی یکی از غذاهای فست فودی در توکیو است که از کباب کردن ماهی مرکب تهیه می گردد. برای طبخ این غذا، ماهی را با سس سویا و ادویه های مختلف مزه دار نموده و سپس کبابی می نماید. این غذای معروف را در هر جایی از توکیو می توان پیدا کرد.

تایاکی (Taiyaki)

تایاکی میان وعده های پرطرفداری هستند که در هر جای شهر یافت می شوند. در گذشته داخل تایاکی های ماهی شکل، از خمیر لوبیا قرمز یا آنکو پر می شدند، اما امروزه با هر نوع شکلات و ماده شیرینی در عطر و طعم های مختلف پر و تهیه می شوند.

دانگو (Dango)

دانگو کوفته های برنج لذیذی هستند که اغلب در دکه های خیابانی پخت می گردد. برای آنکه طعم محلی آن را بچشید، برترین زمان شرکت در فستیوال شکوفه های گیلاس است که محلیان آن را به روش های سنتی تر تهیه و طبخ می نمایند.

تاکویاکی (Takoyaki)

تاکویاکی غذای مجذوب کننده و خوش طعمی است که به شکل توپک های کوچک است که از گوشت هشت پا با ترکیبی از آرد گندم تهیه می گردد و سپس در قالب های مخصوصی ریخته و در مقدار های 3 تا 5 سانتی در می آید. این غذا اغلب به عنوان میان وعده یا عصرانه در ژاپن نوش جان می گردد و هواداران بسیاری دارد.

اوکونومیاکی (Okonomiyaki)

این غذای معروف ژاپنی از آرد که با آب رقیق شده است، تهیه می گردد که روی ماهیتابه یا صفحه مخصوص ریخته و سپس ترکیباتی از سبزیجات، گوشت، ماهی و مواد دریایی را روی آن می ریزند و سپس با سس مخصوص یا سس مایونز سرو می نمایند. در اصل می توان گفت که اوکونومیاکی نوعی پنکیک محسوب می گردد که می توان به عنوان غذای اصلی نوش جان کرد.

کاستلا (Castella)

کاستلا یا کاسترا کیک اسفنجی ساده ای است که سال های بسیار دور از طریق پرتغالی ها به این کشور آورده شده است. محبوبیت این کیک به گونه ای بوده است که اکنون به عنوان یک غذای بومی در این کشور شناخته می گردد. این کیک اسفنجی از آرد گندم، شکر، تخم مرغ و میزوآمه که یک ماده شیرین نماینده ژاپنی است، تهیه می گردد.

یاکی توری (Yakitori)

یاکی توری از غذاهای خیابانی محبوب ژاپن محسوب می گردد که از کباب کردن بخش های مختلف مرغ تهیه می گردد. گوشت مرغ را به قطعات کوچکی می برند و در سیخ های چوبی کباب می نمایند و همراه سس های مخصوص مانند سس سویا میل می نمایند. این غذا بیشتر در تابستان و در فضای باز طبخ می گردد.

رامن (Ramen)

ریشه این غذای معروف ژاپنی، به چین باز می گردد که غذایی محبوب در ژاپن است. این غذا سوپی مقرون به صرفه است که با رشته های مخصوص تهیه می گردد و از تکه های گوشت و سبزیجات نیز در تهیه آن استفاده می گردد. این سوپ خوش طعم در مدت زمان زیاد و با شعله کم پخته می گردد و به همین منظور عطر و طعم همه مواد با یکدیگر ترکیب شده و مزه فوق العاده ای را ایجاد می نماید.

تمپورا (Tempura)

یکی دیگر از غذاهای اصیل و محلی در توکیو و شهرهای دیگر ژاپن تمبورا است که در آن سبزیجات و خوراک های دریایی مانند انواع ماهی ها در ترکیبی از آرد و تخم مرغ غلتانده شده و سپس در دریایی از روغن سرخ می شوند. در روش اصلی آن بیشتر از میگو تهیه می گردد و بر این باور هستند که میگوها برای تهیه این غذا تنها با یک ضربه چاقو باید آماده شوند تا طعم اصلی خود را حفظ کند.

ساشیمی (Sashimi)

سوشی و ساشیمی بسیار شبیه هم هستند و بسیاری آن ها را اشتباه می گیرند. در ساشیمی از ماهی تازه که به قطعات بسیار کوچک برش خورده، استفاده می گردد و حتما با سس سویا میل می گردد. در بسیاری مواقع نیز مخلوطی از یک رب مخصوص با سس سویا و بعلاوه یک چاشنی مخصوص که از ترب سفید تهیه شده، در کنار این غذا قرار می گیرد.

اودون (Udon)

اودون نوعی نودل ژاپنی است که از آرد گندم تهیه می گردد و ویژگی شاخص آن کلفتی نودل و ضخامت آن است. این سوپ لذیذ به صورت گرم تهیه می گردد و غذایی سبک است که در اعیاد و مرنام خاص گاها جایگزین برنج نیز استفاده می گردد. بسیاری از بخش های محلی در ژاپن این نودل ها را به صورت سنتی تهیه می نمایند و بافت نرم و لطیفی دارند و در سوپ ها با کمی سبزیجات یا تخم مرغ سرو می گردد.

سوپ میسو (Miso Soup)

سوپ میسو از غذاهای سنتی ژاپن به شمار میرود که از ترکیب سبزیجات و خوراک های دریایی به همراه سس سویا تهیه می گردد. این سوپ بسیار محبوب و پرطرفدار است و امروزه در بسته بندی های آماده تهیه می گردد که تنها کافی است آن را در آب جوش برای مدتی ریخته و نوش جان کرد. این سوپ دارای پروتئین بسیار و طعم سنتی آن بی نظیر است.

کاراآگه (Karaage)

این غذا اغلب از تکه های مرغ تهیه می گردد که در این روش مواد غذایی مختلف ابتدا از طریق موادی مانند سویا سس و زنجبیل مزه داده می شوند، سپس با آرد گندم یا آرد سیب زمینی یا آرد مخصوص قابل فروش کاراآگه آغشته شده و در روغن فراوان سرخ می شوند. این غذا از غذاهای محبوب فست فودی در ژاپن است.

آنچه گفته شد تنها بخشی از غذاهای لذیذ و خوش طعم شهر توکیو است؛ مطمئنا تعداد غذاهای محلی، نوشیدنی های اصیل یا غذاهای خیابانی در این شهر بسیار بیشتر از موارد ذکر شده است. اگر به این شهر زیبا و مدرن سفر کردید، ما را با تجربیات غذاهای ژاپنی که میل کردید، آشنا کنید.

منبع: کجارو / gpsmycity.com / gotokyo.org / theculturetrip.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1951

به "غذاهای محلی توکیو؛ شهر رنگ و غذا در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی توکیو؛ شهر رنگ و غذا در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید