قبل از خرید مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش کولو، خرید مبلمان هم مثل هر کالای دیگری، ممکن است تحت تاثیر مدهای مختلف قرار گیرد و هر از گاهی، مدل های خاصی در بازار بیشتر طرفدار داشته باشد. اما چند وقتی است که انواع مبل چستر بیشتر از دیگر مبل ها طرفدار دارد و البته بعضی هم معتقدند که زوج های جوان جزء هواداران پروپاقرص این نوع مبل هستند. اما مبلمان چستر چیست و چرا این قدر محبوب شده است؟ در این راهنمای خرید مبل چستر باید بدانید را آورده ایم. با ما همراه باشید.

قبل از خرید مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟

مبل چستر چیست؟

مبلمان چستر به آن مدل مبل هایی گفته می گردد که با دکمه های دوخته شده در سطح آن، یک ظاهر متفاوت به دکوراسیون می بخشند.

  • توجه به لمسه یا همان بخش کارشده با دکمه بسیار مهم است. لمسه کاری مبل چستر معمولاً به دو شیوه درست می گردد که توجه به آن را ضروری می نماید. این بخش از مبلمان چستر یا به صورت دستی ساخته می گردد که کیفیت و زیبایی بیشتری دارد.
  • یا با دستگاه آماده می گردد که قیمت نهایی مبل را کاهش می دهد. لمسه دستگاهی عمق کمتری دارد و بیشتر به چشم می آید.
  • علت اصلی محبوبیت مبلمان چستر همین لمسه ها هستند. خوبی مبل چستر کلاسیک این است که می توان آن را با یک دکوراسیون مینیمال هم هماهنگ کرد.
  • ارتفاع استاندارد این مبل معمولا بین 80 تا 100 سانتی متر است و بسته به تکه های بزرگ و کوچک، عرض 185 تا 290 سانتی متری دارد.
  • وزن مبل چستر هم برای مبل های راحتی معمولا 125 کیلوگرم است.

مبل چستر چرمی یا پارچه ای؟

  • در حقیقت جنس رویه مبل بسته به انواع مبل چستر فرق دارد.
  • اگر ظاهر مبل به شکل مبل های کلاسیک است و تنها در سطح آن دوختی وجود دارد که آن را در زمره مبل چستر قرار می دهد، رویه چرمی گزینه مناسب تری است.
  • مبل های با پایه چوبی که مناسب دکوراسیون خانه های مدرن است، با رویه پارچه ای زیباتر می شوند.
  • چوب مبل هم می تواند در قسمت های مختلف مبل، متفاوت باشد.

البته انواع مبل چستر تنها در نوع رویه آن ها خلاصه نمی گردد. مبل چستر ترکیه ، مبلمان چستر ایتالیایی و کلاسیک هم انواع دیگر این نوع مبل هستند.

انتخاب کلاف مبل چستر

در کلاف مبلمان چستر ممکن است انواع چوب ها به کار فرایند؛ اما در بازار ایران بیشتر از چوب نراد یا روس برای کلاف و از چوب راش یا توسکا برای نمای کار استفاده می گردد.

حالا چطور می توان انتخاب خوبی در کلاف یا همان استخوان بندی مبل داشت؟ کلاف مبلمان چستر همان قسمتی است که دیگر بخش های مبل، مثل فوم و پارچه روی آن قرار می گیرد. قید و پایه های جلو و عقب، در کنار گوشواره، کلاف مبل را شکل می دهند.

بعضی هم معتقدند که برترین گزینه برای تشخیص کلاف خوب مبل، برگرداندن مبل و تماشا کلاف است که از زیر آن قابل مشاهده است. البته شاید این کار برای هرکسی مقدور نباشد، به همین دلیل به صدا و ظاهر مبل حین نشستن دقت کنید.

پایه های مبلمان چستر

پایه مبلمان چستر کلاسیک ممکن است در شکل و جنس های مختلفی باشد؛ چرا که بخش مهمی از آنچه که با عنوان مبل چستر می شناسیم، ترکیب ظاهری مبل است که ممکن است روی پایه های مختلفی سوار شده باشد.

مبلمان چستر ممکن است پایه چوبی یا استیل داشته باشد. البته رنگ پایه هم ممکن است متفاوت باشد؛ اما بهتر است به جنس آن بیشتر توجه کنید. هر چند شکل ظاهری مبل چستر که پایه استیل دارد با نوع چوبی کمی فرق دارد.

به جنس رویه مبل دقت کنید

مسئله دیگری که در خصوص جنس مبلمان چستر باید به آن توجه کنید، جنس رویه مبل است. جنس رویه ممکن است از پارچه معمولی یا چرم باشد. البته این انتخاب، بسته به جایی که می خواهید مبل را در آن قرار دهید متفاوت خواهد بود.

جنس رویه چرمی بیشتر برای دکوراسیون رسمی و اداری مناسب است. اگر قصد دارید از این مبل برای محیط کاری و اداری بهره ببرید، جنس رویه چرمی، گزینه بهتری برای مبلمان چستر است. اما اگر انتخاب شما برای دکوراسیون خانه است، رویه پارچه ای یا مخمل گزینه بهتری است.

انواع رنگ مبلمان چستر

مبلمان چستر رنگ های مختلفی دارد. مبل چستر کلاسیک ، بیشتر به رنگ های تیره و با رویه چرمی است. گاهی هم رویه مخملی برای آن انتخاب می گردد. اما اگر انتخاب شما، مبل چستر کلاسیک برای دکوراسیون مدرن باشد، توصیه می گردد که از رنگ های خنثی برای آن بهره ببرید. در این صورت، مبل چستر طوسی و سفید گزینه بهتری برای شماست.

رنگ های مختلفی برای مبل چستر کلاسیک وجود دارد؛ اما پرطرفدارترین در میان این نوع مبل، آن هایی است که تک رنگ هستند. این مدل مبلمان به راحتی با دکوراسیون مختلف هماهنگ شده و ظاهری زیبا به خانه شما می دهند.

نشیمنگاه مبل چستر چگونه باشد؟

بخش نشیمنگاه، مهم ترین بخش هر مبلی است، این مساله در خصوص مبل چستر هم صدق می نماید. هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که فنرهای نشیمنگاه آن باکیفیت باشد. برای دوام بیشتر مبل، باید به این نکته توجه داشته باشید که فنرهای به کار رفته در آن در کنار دیگر بخش ها، یک نشیمنگاه راحت را برایتان ایجاد نموده باشد. در این صورت مبلمان چستر خریداری شده، در مدت زمان بیشتری همراه شماست و در استفاده روزمره زود خراب نمی گردد.

چیدمان مبل چستر چگونه باشد؟

اما اگر یکی از همین انواع مبل چستر خریدیم، چطور باید آن را در میان دکور خانه جا کنیم که زیبا به نظر بیاید و به خانه رنگ و زیبایی ببخشد؟

از آن جا که مبلمان چستر به علت چند تکه بودن به شیوه های مختلفی امکان هماهنگی با دیگر بخش های دکوراسیون را دارد، بهتر است آن را مطابق نور، فضای خالی مورد احتیاج در خانه و کاربری مبل، تنظیم کنید.

برترین کار برای چیدمان مبلمان چستر ، قرار دادن آن در گوشه دکوراسیون و ترکیب کردن رنگ های متفاوت از مبل، در دکوراسیون است. مبلمان چستر باید متقارن در دکوراسیون قرار بگیرد؛ به همین دلیل هنگام چیدن آن، باید به فضایی که برای این مبل دارید، دقت کنید و آن ها را در شرایط متقارن قرار دهید.

چرا نباید مبل مقرون به صرفه خریداری کنیم؟

این نکته را درنظر داشته باشید که وقتی پول کمتری برای خرید دارید، امکان خرید یک کالای اشتباه بیشتر است. چون در بسیاری مواقع، برای مقرون به صرفه شدن آن کالا، مواد نامرغوب استفاده می گردد. در خرید مبلمان چستر هم نباید خیلی در پی مقرون به صرفه بودن مبل باشید؛ چرا که ممکن است جنس کلاف، چوب یا فنرهای به کاررفته در آن نامرغوب باشد و سبب خراب شدن مبل در کوتاه مدت گردد.

برای تماشا آگهی های مبل چستر کلیک کنید

تشخیص کیفیت انواع مبل چستر

اولین مسئله، دقت به گوشه های مبل است. ظاهر مبل از این جهت اهمیت دارد که ممکن است نامتقارن باشد یا به صورت دقیق روی آن کار نشده باشد. تقارن بخش های مختلف مبل در کنار توجه به رویه مبل ، اهمیت بسیاری دارد.

جنس مواد به کار رفته در کلاف مبلمان چستر را می توانید از مواد داخل کوسن تشخیص دهید. البته علاوه بر کیفیت ظاهری، راحت بودن نشیمنگاه مبل هم مهم است. باید انعطاف لازم در نشستن را داشته باشد، اما آن قدر نرم نباشد که بعد از چند بار نشستن، دفرمه گردد.

آگهی های مبلمان را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2105

به "قبل از خرید مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خرید مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید