مدرسه نرفتن اضطراب دانش آموزان را کمتر می کند

به گزارش کولو، یافته های جدید نشان می دهد نوجوانان دانش آموزان بابت اینکه به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا باید در خانه آموزش ببینند استرس کمتری دارند.

مدرسه نرفتن اضطراب دانش آموزان را کمتر می کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از healthline، یک مطالعه جدید بر روی نحوه جددی تحصیل دانش آموز نشان داد که بسیاری از نوجوانان هنگام یادگیری از راه دور اضطراب کمتری دارند.

این مطالعه نشان داد که 54 درصد دختران 13 تا 14 ساله قبل از همه گیری در معرض اضطراب دائم بودند ، اما این میزان در هنگام اجبار آموزش از راه دور به دلیل شیوع ویروس کرونا 10 درصد کاهش یافت. این رقم در پسران هم گروه سنی نیز از 26 درصد به 18 درصد کاهش یافت. بسیاری از دانش آموزان همچنین با افزایش فرصت مکالمه با معلمان خود ، احساس ارتباط بیشتری با مدارس خود داشتند اما چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگری جلب توجه کرده این است که دانش آموزان استرس کمتری را تحمل می کنند.

اما در مقابل یک اتفاق بد هم در راه است؛ افسردگی بسیاری از دانش آموزان به دلیل دور افتادن از اجتماع و قطع ارتباط با دوستانشان.

به هرحال در این تحقیق که در دانشگاه بریستول انگلیس اجرا شده ثابت شد دانش آموزان در صورت ماندن در خانه احساس بهتری نسبت به خودشان دارند و در صورتی که ابزارهای آنلاین در اختیار آنها قرار بگیرد با اعتماد به نفس بیشتری در یادگیری دروس شرکت می کنند.

در این تحقیق مشخص شد که افزایش احساسات خوب و همچنین کاهش اضطراب و استرس در میان دانش آموزان دختر خیلی بیشتر از دانش آموزان پسر است.

مدرسه برای بسیاری از بچه ها از نظر فشار امتحانات و روابط چالش برانگیز همسالان از جمله قلدری می تواند کاملاً اضطراب آور باشد.

این تحقیقات پیشنهاد کرد اکنون که مشخص شده بسیاری از دانش آموزان در محیط خارج از مدرسه یادگیری را با استرس کمتری پشت سر می گذارند فرهنگی ایجاد شود تا بر اساس اجرای برنامه هایی بعد از دوران کرونا اضطراب و استرس دانش آموزان با راهکارهایی در محیط مدرسه به حداقل برسد. این تجربه ثابت کرد که مدرسه چقدر می تواند برای دانش آموزان استرس زا باشد.

شاید هم قرار دریافت در کنار دانش آموزانی که اعتماد به نفس بیشتر و احیانا هوش بیشتری دارند باعث می شود تا سایرین دچار استرس شوند.

ناکافی بودن غذا ، استرس اقتصادی ، بی ثباتی در مسکن ، نزاع بین والدین ، خشونت خانگی ، مسائل عزت نفس ، قلدری همسالان ، شرایط پایین اجتماعی در مقایسه با سایر همسالان ، انتظارات تحصیلی بالای والدین و معلمان ، مسائل روابط عاطفی با جنس مخالف ، مسائل مربوط به دوران بلوغ و گذر از آن و احساس عدم تعلق به یک شخص از عمده دلایل به وجود آمدن استرس نزد بچه ها و نوجوانان محسوب می شود.

این تحقیقات همچنین به این اشاره کرده است که نوجوانان در طول دوران آموزش از راه دور خواب بهتر و بیشتری نیز دارند.

البته همین تحقیق می گوید که کلیه دانش آموزان در صورت پشت سر گذاشتن پاندمیک کرونا اگر بخواهند به مدرسه برگردند با مسائل ارتباطی زیادی روبرو خواهند شد و بسیاری از آنها همچنان دوست دارند از راه دور آموزش ببیند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1237

به "مدرسه نرفتن اضطراب دانش آموزان را کمتر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه نرفتن اضطراب دانش آموزان را کمتر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید