مشتریان تازه نفت ایران کدام کشورها هستند؟ ، آخرین رقم فراوری نفت اعلام شد

به گزارش کولو، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران گفت: هم اکنون فراوری نفت ایران به 3 میلیون و 838 هزار بشکه در روز رسیده است.

مشتریان تازه نفت ایران کدام کشورها هستند؟ ، آخرین رقم فراوری نفت اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، ایران در هفته گذشته قراردادی مبنی بر خرید سهام پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا را به امضا رساند طرحی که می تواند مانع از تحریم صادرات نفت و فرآورده های آن گردد با این وجود نگرانی هایی برای بعضی از کارشناسان وجود دارد و در رابطه با این موضوع هشدار داده اند. رضا پدیدار چندی پیش در رابطه با بی اثر کردن تحریم ها به وسیله ساخت پالایشگاه فرا سرزمینی به مهر گفته بود: برای دور زدن تحریم ها با ورود به طرح پالایشگاه های فرا سرزمینی باید در نظر داشته باشیم که کشور مقصد خود تحریم نباشد. حال آنکه ونزوئلا خود کشوری است که در تحریم است آیا می تواند در شرایط تحریم راه گشای صادرات فرآورده های نفتی ایران هم باشد؟

محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت در پاسخ به سوال به مهر می گوید: اصولاً فرآورده های نفتی به سهولت خرید و فروش و صادر می گردد و در بحث صادرات فرآورده های نفتی ریسکی وجود ندارد. و سرمایه گذاری ایران هم در هر پالایشگاهی که باشد، بدون ریسک انجام می گردد و سرمایه قابل برگشت است.

مقصدهای نو صادرات نفت ایران کدام کشورها هستند؟

هفته گذشته خجسته مهر به مجلس رفت و در رابطه با عملکرد وزارت نفت شرحاتی را ارائه داد شنیده ها حاکی از آن است که کشورهای نوی به عنوان مقصد صادراتی نفت ایران در نظر گرفته شده اند، اما کدام کشورها؟

خجسته مهر در پاسخ به این سوال می گوید: اجازه بدهید که اسمی از کشورهای نوی که صادرات نفت به آنها صورت می گیرد به علت ملاحظات موجود به میان آورده نگردد. که در آینده ای نه چندان دور این کشورها تعیین می شوند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تا سرانجام سال افزایش فراوری نفت را پیش رو خواهیم داشت در این زمینه شرح داد: ظرفیت فراوری ما حدود 3میلیون و 838 هزار بشکه فراوری نفت خام است و تا سرانجام سال به 4 میلیون بشکه نیز می رسد. خوشبختانه شیب صادرات نفت نیز مناسب و صعودی شده است.

وی در سرانجام اضافه کرد: مسأله ای مبنی بر واردات بنزین وجود ندارد و آنچه اتفاق می افتد سوآپ فراورده های نفتی است.

  • سد چین در برابر افزایش قیمت نفت | عرضه نفت محدودتر می گردد؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2154

به "مشتریان تازه نفت ایران کدام کشورها هستند؟ ، آخرین رقم فراوری نفت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتریان تازه نفت ایران کدام کشورها هستند؟ ، آخرین رقم فراوری نفت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید