مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

به گزارش کولو، شمال استان اردبیل در فصل بهار آب و هوای مناسبی دارد. از میدان وحدت اردبیل به طرف مشگین شهر که یکی از قطب های گردشگری استان است، حرکت کنید. در خروجی شهر امامزاده صدرالدین به عنوان یکی از جاذبه های مذهبی اردبیل به چشم می آید. در اینجا پمپ بنزین هم وجود دارد. مسافت اردبیل تا مشگین شهر حدود 100 کیلومتر است. پلیس راه در فاصله 15 کیلومتری اردبیل واقع شده است.

مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

شهرستان نمین در ورودی استان از طرف حیران با مردمان مهمان دوست و جاذبه ای تاریخی مانند دولمن ها (مسکن انسان های اولیه) منتظر شماست. در ورودی این شهر تابلویی برای هدایت گردشگران به طرف جنگل بی نظیر فندقلو واقع شده است؛ جنگلی که میزبان گردشگران زیادی است. از پل روگذر تا جنگل فندوقلو حدود 10 کیلومتر راه است.

مشگین شهر را با خاطرات به یادماندنی و جاذبه های گردشگری ویژه اش به طرف دشت مغان در شمال استان و شهرهای مرزی پارس آباد و بیله سوار ترک کنید. جاذبه های گردشگری حاشیه رود ارس در پارس آباد، گمرک بیله سوار و بازار مرزی این گمرک از جاذبه های این شهرهاست. بروید تا به روستاهای گردشگری بخش موران با خانه بوم گردی روستای شوون برسید که از جمله جاذبه های شهرهای شاقتصادی استان است. اگر به گردشگری روستایی علاقه دارید، زیبایی های روستاهای موران را ببینید.

شما می توانید در اقامتگاه بوم گردی روستای کزج خلخال اقامت کنید که اولین اقامتگاه بوم گردی دایر شده در استان اردبیل است. این اقامتگاه 11 واحد مسکونی دارد که بعضی از آنها به صورت دربست در اختیار مسافران قرار می گیرند. گردشگران با سفر به روستای زیبا و سرسبز کزج می توانند با آداب و رسوم و فرهنگ مردم و صنایع دستی آن آشنا شوند و بعلاوه از منطقه ها دیدنی اطراف آن بازدید کنند. توچجه داشته باشید که به علت پلکانی بودن این روستا، امکان ورود اتوبوس به آن و خودرو تا درب خانه های بومی امکان پذیر نیست. هزینه اقامت در اقامتگاه کزج به ازای هر نفر و برای هر شب 75 هزار تومان است.

منبع مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی

انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1846

به "مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: اردبیل؛ سرزمین چشمه های بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید