مقاله: سلامی دوباره به طبیعت در آثار هنرمند پیشکسوت سمنانی

به گزارش کولو، 12 سال است در انجمن سفالگران سمنان، کلاس های مقدماتی و تخصصی سرامیک و لعاب برگزار می کنم، از سال 1389 هم در دانشکده هنر سمنان به اسم مدرس کارگاه تخصصی سرامیک در زمینه های صنایع دستی و حجم سازی تدریس می کنم. در این سال ها که در دانشکده هنر سمنان مدرس هستم، بیش از 10 خاتمه نامه مرتبط با سفال و سرامیک را هدایت نموده ام.

مقاله: سلامی دوباره به طبیعت در آثار هنرمند پیشکسوت سمنانی

از انتخاب هنر صنایع دستی، به اسم شغل و منبع عایدی خود راضی هستید؟

در مرحله اول، آثار کاربردی از جمله ظرف و کاسه فراوری کردم که بیشتر جنبه مصرفی داشتند، اما به علت علاقه ای که به فراوری آثار تزئینی داشتم، به طور جانبی آثار تزئینی هم فراوری می کردم.

زمانی که در پی یادگیری این هنر بودم، استادی در این زمینه نبود و یا من شرایطش را نداشتم، در نتیجه با تکیه بر توانایی طراحی و هنر مجسمه سازی و قالب گیری و حجم که از استاد گلزاری فراگرفته بودم و شناخت مواد و لعاب و صنعت سرامیک که از برادر عظیم ترم یاد گرفته بودم، کار هنری در زمینه سرامیک را شروع کردم.

استان سمنان از نظر فراوری سفال و سرامیک در کشور چه صندلیی دارد؟

یکی از مهم ترین راه های فراهم کردن زمینه فروش صنایع دستی، رونق گردشگری داخلی و خارجی است، به علت اینکه یکی از عمده ترین خریداران صنایع دستی دنیا را گردشگران تشکیل می دهند و باید ببینیم در زمینه ترویج گردشگری داخلی و توسعه گردشگری خارجی تا چه حد کار شده است، آنگاه تعیین می گردد، صنایع دستی بازار خوبی دارد یا خیر. موضوع مهم دیگر این است که باید مردم به خرید آثار هنری ترغیب شوند، اما متأسفانه در سال های اخیر به آثار تزئینی کم لطفی می گردد و به کاربردی بودن هنر تأکید می گردد و این در حالی است که وجود آثار تزئینی یکی از احتیاجهای بشر است و هر فرد با هر نوع سطح مالی، دارای یکسری کالاهای تزئینی در منزل خود است و خانه ها به لحاظ زیبایی شناسی احتیاج به وجود آثار تزئینی دارند.

منبع مقاله: سلامی دوباره به طبیعت در آثار هنرمند پیشکسوت سمنانی

انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1845

به "مقاله: سلامی دوباره به طبیعت در آثار هنرمند پیشکسوت سمنانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سلامی دوباره به طبیعت در آثار هنرمند پیشکسوت سمنانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید