نسخه جدید آثار بزرگان سینما در بخش کلاسیک کن

به گزارش کولو، بخش کلاسیک هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن، سال جاری میزبان مجموعه ای درخشان از نسخه ترمیم شده آثار مهم سینمای دنیا از درخشش کوبریک تا فیلم هایی از لوئیس بونوئل، ویتوریو دسیکا، میلوش فورمن و ... است.

نسخه جدید آثار بزرگان سینما در بخش کلاسیک کن

به گزارش خبرنگاران، جذاب ترین اتفاق در بخش کلاسیک سال جاری جشنواره فیلم کن، نمایش نیمه شب نسخه ترمیم شده فیلم ترسناک درخشش به کارگردانی استنلی کوبریک است و آلفونسو کوارون کارگردان برنده اسکار مکزیکی مسئولیت معرفی این نسخه جدید از فیلم ماندگار درخشش را بر عهده خواهد داشت.

نسخه ترمیم شده فیلم ایزی رایدر به کارگردانی دنیس هوپر محصول سال 1969، در پنجاهمین سالگرد ساخت این فیلم در بخش کلاسیک جشن رونمایی می گردد و پیتر فوندا بازیگر این فیلم برای معرفی این نسخه جدید در کن حاضر خواهد شد.

همچنین بخش کلاسیک سال جاری جشنواره کن، نسخه ترمیم شده سه فیلم از ساخته های لوئیس بونوئل کارگردان و فیلمنامه نویس مکزیکی- اسپانیایی را نیز به نمایش خواهد گذاشت که شامل فراموش شدگان (1950)، نازارین (1958) و عصر طلایی (1930) می گردد.

لینا ورتمولر سینماگر ایتالیایی که در سال 1977 میلادی توانست با فیلم هفت زیبایی به عنوان اولین زن نامزد اسکار کارگردانی گردد، با حضور در جشنواره کن 2019 همراه با جیان کارلو جیانینی، نسخه بازسازی شده فیلم هفت زیبایی (1975) را به علاقه مندان سینمای معرفی می نمایند.

از دیگر فیلم های مهم که سال جاری نسخه ترمیم شده آنها در بخش کلاسیک کن به نمایش گذاشته می گردد می توان به معجزه در میلان ساخته ویتوریو دسیکا برنده نخل طلای 1951، عشق های یک بلوند ساخته میلوش فورمن (1965)، تونی به کارگردانی ژان رنوار (1934)، مولن روژ ساخته جان هیوستون (1952)، آنها عاشق زندگی بودند از آندری وایدا (1957)، دَرب به کارگردانی الیور استون (1991)، زنی که جرأت داشت (1942) از جین گرمییون، خاطرات یک پرستار (1957) به کارگردانی تائو ژین و اولین انیمیشن بلند و رنگی اکران شده سینما در سال 1958 با نام پوندا و مار جادویی به کارگردانی تایجی یوبوشیتا اشاره نمود.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از تاریخ 14 می (24 اردیبهشت) با نمایش فیلم مرده ها نمی میرند به کارگردانی جیم جارموش در مراسم افتتاحیه شروع به کار می نماید و تا 25 می (4 خرداد) ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 187

به "نسخه جدید آثار بزرگان سینما در بخش کلاسیک کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه جدید آثار بزرگان سینما در بخش کلاسیک کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید