وزیر ارتباطات: نمایندگان مجلس جلوی افزایش قیمت اینترنت را نگیرند

به گزارش کولو، وزیر ارتباطات از نمایندگان مجلس به خاطر ثابت ماندن قیمت اینترنت در سال 1400 گلایه کرد و ازشان خواست این اشتباه را در تصویب بودجه لایحه سال 1401 تکرار نکنند و مانع از افزایش قیمت تعرفه اینترنت نشوند.

وزیر ارتباطات: نمایندگان مجلس جلوی افزایش قیمت اینترنت را نگیرند

عسی زارع پور در ماه های اخیر به صراحت چندین بار از افزایش تعرفه های خدمات اینترنت سخن گفته است و تقریبا دیگر هم کاربران و هم شرکت های اینترنتی مطمئن شدند در سال 1401 شاهد افزایش قیمت تعرفه ها خواهیم بود.

امروز، وزیر ارتباطات بار دیگر بر این موضوع تاکید نمود و در در آیین بهره برداری از پروژه های شرکت مخابرات ایران، گفت:

در ایام آنالیز بودجه، از مجلس می خواهیم مانند سال گذشته موانعی مانند اصلاح نشدن تعرفه ها ایجاد نکند. اگر ثبات دستوری تعرفه ها کارآمد بود، پس قیمت اجناس دیگر مانند نخود و لوبیا و یخچال هم به شکل دستوری کنترل می شد. با توجه به افزایش تقاضای شبکه و افزایش هزینه های اپراتورها، احتیاج است که در تعرفه ها بازنگری صورت گیرد. با رئیس مجلس صحبت کردم تا اجازه اصلاح تعرفه ها در لایحه بودجه سال آینده داده گردد.

عیسی زارع پور خطاب به نمایندگان گفت:

طرح ما در زمینه شیوه اصلاح تعرفه ها ارائه شده و در حال حاضر روی مدل مالی آن کار می گردد و زنجیره فراوری تا توزیع محتوا را در کشور در بر می گیرد. هم حوزه ارتباطات و هم مردم از اصلاح تعرفه ها سود می برند.

وزیر ارتباطات در خصوص شبکه ملی اطلاعات نیز گفت:

راهبرد دولت برای استفاده از فناوری اطلاعات، استفاده از این فناوری ایجابی و فرصت ساز است. زیرساخت این مساله شبکه ملی اطلاعات است. سال گذشته شورای عالی فضای مجازی 53 تکلیف در این پروژه تعریف کرد که حدود 75 درصد آن مربوط به خانواده مخابرات و نه فقط وزارت ارتباطات است.

او ادامه داد: بال اول شبکه ملی اطلاعات، شبکه ای پرسرعت، باکیفیت و امن در سراسر کشور است. بال دوم آن نیز مجموعه ای از خدمات کاربردی است که کار و زندگی مردم را تسهیل کند. امروز برخی از پلتفرم های خارجی بخشی از شبکه ما را اشغال نموده اند.

زارع پور شرح داد: در این حوزه سه وظیفه اصلی داریم؛ نخست هوشمندسازی کلیه خدمات دولتی در یک برنامه سه ساله، دوم پلتفرم های داخلی خصوصی که در این زمینه بخش خصوصی از بخش دولتی جلوتر بوده است و سوم خدمات پایه مانند موتورهای جست وجو، پیغام رسان ها و شبکه های اجتماعی.

وزیر ارتباطات در سرانجام درباره اجرایی شدن مصوبه بیت استریم گفت: مخابرات باید به بخش خصوصی میدان بدهد. در خصوص مصوبه بیت استریم، قراردادهایی که امضا شده باید اجرایی شوند. این شرکت باید سبد خدمات خود را تنوع بخشد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2064

به "وزیر ارتباطات: نمایندگان مجلس جلوی افزایش قیمت اینترنت را نگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: نمایندگان مجلس جلوی افزایش قیمت اینترنت را نگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید