وزیر خارجه افغانستان: می توانیم با طالبان به صلح برسیم

به گزارش کولو، وزیر خارجه افغانستان با تاکید بر اینکه طالبان هم از مردم این کشور هستند تاکید کرد که دولت می تواند با آن ها به صلح برسد.

وزیر خارجه افغانستان: می توانیم با طالبان به صلح برسیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، درحالی که مذاکرات بین الافغانی دوحه در بن بست است و سقوط سریالی شهرستان های افغانستان هم ادامه دارد، حنیف اتمر وزیر خارجه این کشور گفت که دولت می تواند با طالبان به صلح برسد.

اتمر به صدای آمریکا گفت: ما می گوییم که طالبان افغان هستند و دولت افغانستان می تواند با آن ها صلح کند؛ اما آن عده از تروریست های خارجی که اکنون با کمک طالبان در افغانستان می جنگند، افغان نیستند و برای صلح با آنان هیچگونه زمینه، قانون و چارچوب سیاسی نداریم، آن ها باید از افغانستان اخراج شوند.

وزیر خارجه افغانستان افزود که برای صلح در این کشور اجماع سیاسی وجود دارد و کشورهای خارجی نباید بیش از این در پی بهانه جویی باشند.

وی شرح داد: می خواهم به کشورهای خارجی بگویم که اکنون بهانه جویی نکنید که امکان تامین صلح در افغانستان صلح نیست.

اتمر گفت: هر زمانی که جلو جنگ گرفته شود، همان روز در افغانستان صلح تامین می شود.

وزیر خارجه افغانستان چندی قبل به الشرق الاوسط گفته بود: اکنون طالبان باید به مردم افغانستان و جامعه جهانی ثابت کند که در حال اجرای وعده ها و تعهداتی هستند که امضا نموده اند.

وی اظهارداشت که برگزاری مذاکرات به تنهایی برای غلبه بر دشواری های موجود در راستا دستیابی به صلح کافی نیست و باید حمایت های منطقه ای و بین المللی از فرایند صلح انجام شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1721

به "وزیر خارجه افغانستان: می توانیم با طالبان به صلح برسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه افغانستان: می توانیم با طالبان به صلح برسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید