ویندوز 11؛ هر آنچه درباره به روزرسانی عظیم مایکروسافت می دانیم

به گزارش کولو، مایکروسافت در تاریخ 24 ژوئن (3 تیر) یک رویداد برای نسل بعدی ویندوز برگزار می نماید. این شرکت از مدت ها قبل مشغول پروژه Sun Valley بوده است که طبق گزارش ها تغییرات ظاهری گسترده ای را برای این سیستم عامل به ارمغان می آورد. به نظر می رسد در نسخه تازه این سیستم عامل که ویندوز 11 نام دارد، شاهد تغییرات ساختاری گسترده ای در رابط کاربری ویندوز خواهیم بود.

ویندوز 11؛ هر آنچه درباره به روزرسانی عظیم مایکروسافت می دانیم

در ادامه به صورت مختصر و مفید به هر آنچه درباره ویندوز 11 می دانیم، می پردازیم تا ببینیم این نسخه نو مرموز احتمالا با چه ویژگی­ هایی عرضه می ­گردد.

قیمت و تاریخ عرضه ویندوز 11

اگرچه در این رابطه هنوز گزارش موثقی منتشر نشده، اما اگر در این رویداد ویندوز 11 معرفی گردد به احتمال زیاد در پاییز یا اوایل سال آینده میلادی شاهد عرضه آن خواهیم بود. بر اساس نحوه انتشار نسخه های قبلی ویندوز باید بگوییم که مایکروسافت ابتدا چندین ماه نسخه نو را با استفاده از بتا تسترها آنالیز می نماید و سپس نسخه نو را برای عموم کاربران و شرکت ها منتشر می نماید.

در رابطه با قیمت گذاری هم هنوز معلوم نیست مایکروسافت می خواهد چه رویکردی را اتخاذ کند. اما مثلا می توانیم به ویندوز 10 اشاره کنیم که با قیمت مشابه ویندوز 8 و ویندوز 7 ارائه شد. بعلاوه اگر مایکروسافت می خواهد نسخه حرفه ­ای (Pro) و خانگی (Home) ویندوز 11 را عرضه کند، احتمالا برای آن ها به ترتیب شاهد قیمت 119 و 200 دلار خواهیم بود.

حتی این احتمال وجود دارد که ویندوز 11 به اسم یک نسخه ­ی رایگان برای ویندوز 10 منتشر گردد. همان طور که احتمالا می دانید، ویندوز 10 یک نسخه­ رایگان برای ویندوز 7 بود و کاربران بدون احتیاج به پرداخت پول می توانستند آن را نصب نمایند. در نهایت باید خاطرنشان کنیم شاید چیزی تحت اسم ویندوز 11 معرفی نگردد و این تغییرات ظاهری گسترده به اسم یک آپدیت نرم افزاری راهی ویندوز 10 شوند.

تمام این ها فقط حدس هستند. شاید ویندوز 11 یک سیستم عامل کاملا نو باشد و با این کار ویندوز 10 تا حد زیادی از مرکز توجه کنار می رود. باید خاطرنشان کنیم حدود 6 سال قبل مایکروسافت بیان کرد ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز خواهد بود و بنابراین باید ببینیم آیا مایکروسافت همچنان به این حرف پایبند است یا نه.

ویژگی هایی که از آن ها خبر داریم

شایعه های زیادی درباره ویژگی های موجود در ویندوز 11 وجود دارد. همه این شایعه ها به تغییرات ظاهری مربوط به پروژه مخفی Sun Valley اشاره دارند. بعضی کاربران فکر می نمایند این پروژه فقط یک آپدیت معمولی برای ویندوز 10 است که البته این بار تغییرات ظاهری گسترده ای را برای آن به ارمغان می آورد.

بعضی دیگر بر این باور هستند که این پروژه در نهایت تبدیل به ویندوز 11 می گردد. روی هم رفته با توجه به شایعه های مطرح شده، به نظر نمی رسد این پروژه تنها مربوط به آپدیت ویندوز 10 باشد و به احتمال زیاد با یک نسخه کاملا نو روبرو خواهیم شد.

در همین رابطه باید به یکی از پست های منتشر شده در وبلاگ مایکروسافت هم اشاره کنیم که در آن به آپدیت ماه می ویندوز 10 پرداخته شده است. در بخشی از این پست، مایکروسافت گفت که بعضی از ویژگی های سیستم عامل ویندوز 10X که حالا لغو شده، به سایر قسمت های ویندوز راه پیدا می نماید. با توجه به اینکه مایکروسافت به جای ویندوز 10 از کلمه ویندوز استفاده نموده، بعضی این احتمال را مطرح کردند که منظور مایکروسافت ویندوز 11 بوده است.

برای یادآوری باید بگوییم که ویندوز 10X قرار بود رابط کاربری نوی را برای بعضی لپ تاپ های مقرون به صرفه قیمت و دو نمایشگره ارائه کند. اما بعد از همه گیری کرونا و دیگر مسائل پیش آمده، مایکروسافت توسعه آن را متوقف کرد و حالا به نظر می رسد بعضی ویژگی های پیشرفته برای آن راهی ویندوز 11 خواهد شد.

طی ماه های گذشته تصاویری از تغییرات ظاهری پروژه Sun Valley و رابط کاربری احتمالی ویندوز 11 منتشر شده است. بعلاوه در بخش هایی از نسخه اینسایدر ویندوز که مربوط به بتا تسترها است، کدهایی دیده می گردد که به تغییر رابط کاربری اشاره دارند ولی هنوز فعال نشده اند.

از بین تغییرات احتمالی مثلا می توانیم به منوی استارت شناور اشاره کنیم. بعلاوه اکشن سنتر هم ظاهر نوی پیدا می نماید. در ادامه می توانید تصاویر مربوط به تعدادی از تغییرات احتمالی را مشاهده کنید.

علاوه بر تغییرات ظاهری، باید انتظار ارائه دیگر تغییرات را هم داشته باشیم. مثلا گفته می گردد مایکروسافت استور در این نسخه نو با تغییراتی روبه رو می گردد و توسعه دهندگان با بهره گیری از آن می توانند عایدی بیشتری نسبت به گذشته کسب نمایند. بعلاوه برنامه های معمولی و مرسوم مانند مرورگرها هم می توانند در این محیط عرضه شوند. مدتی قبل هم اعلام شد که مایکروسافت آیکون های این سیستم عامل را بعد از سال ها بازطراحی نموده و بعلاوه باید انتظار تغییر طراحی بخش تنظیمات ویندوز را هم داشته باشیم.

ویژگی هایی که انتظار داریم

در بین ویژگی های فاش شده جای خالی مشخصه های مختلفی به چشم می خورد که امیدواریم به ویندوز 11 راه پیدا نمایند. یکی از این قابلیت ها حالت تبلت است. ویندوز 10X در زمینه کنترل های لمسی بهبود قابل توجهی را عملی نموده بود و امیدواریم این بهبودها راهی ویندوز 11 شوند. اگر مایکروسافت به این حوزه توجه بیشتری نشان داده باشد، کاربران ویندوز 11 که از نمایشگرهای لمسی استفاده می نمایند، تجربه دلچسب تری خواهند داشت.

یکی دیگر از ویژگی هایی که انتظارش را داریم، مربوط به بهبود انسجام است. حالت تاریک ویندوز 10 واقعا ضعیف تر از دیگر سیستم عامل ها عمل نموده و حتی در صورت فعال بودن این حالت، در قسمت هایی از ویندوز المان های روشنی به چشم می خورد. در هر صورت باید تا 3 تیر منتظر بمانیم تا ببینیم مایکروسافت چه برنامه هایی دارد و نسخه نو از چه ویژگی های نوی بهره می برد.

منبع: Digital Trends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1725

به "ویندوز 11؛ هر آنچه درباره به روزرسانی عظیم مایکروسافت می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11؛ هر آنچه درباره به روزرسانی عظیم مایکروسافت می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید