پنج راه حل طلایی برای کاهش وزن

به گزارش کولو، اغلب توصیه می گردد افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، همه راه ها را امتحان نکنند چرا که ممکن است هیچ پایه و اساس علمی پشت آن ها نباشد. در سال های اخیر، دانشمندان به راه حل های زیادی دست یافته اند که به نظر می رسد مثمر ثمر باشند.

پنج راه حل طلایی برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هلف لاین، در این مطلب پنج نکته مؤثر ذکر شده که مبتنی بر تحقیقات هستند و به شما در راستای کاهش وزن درست یاری می نمایند.

1- آب بنوشید به خصوص پیش از صرف غذا

ادعا می گردد که نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن یاری کند؛ نوشیدن آب می تواند متابولیسم را 24 تا 30درصد در طی 1 تا 1.5 ساعت تقویت کند و به شما یاری می نماید تا چندین کالری دیگر بسوزانید.

مطالعه ای نشان داد که نوشیدن نیم لیتر آب (حدود 17 ساعت) قبل از غذا، به افراد دارای رژیم های غذایی خاص یاری می نماید کالری کمتری مصرف نموده و 44درصد وزن کم نمایند، در مقایسه با کسانی که آب نمی نوشیدند.

2- فیبر بیشتری بخورید

فیبر اغلب برای کاهش وزن توصیه می گردد. اگرچه یافته ها مختلف است، اما بعضی مطالعات نشان می دهد که فیبر می تواند سیری را افزایش دهد و به شما یاری کند تا وزن خود را در طولانی مدت کنترل کنید.

3- سبزیجات و میوه بیشتری بخورید

سبزیجات و میوه ها خواص مختلفی دارند که همین ویژگی، آن ها را برای کاهش وزن مؤثر می سازد. میوه و سبزیجات حاوی کالری کم، اما فیبر زیادی هستند. محتوای بالای آب آن ها چگالی انرژی کمی به آن ها می دهد و آن ها را بسیار سیرنماینده می نماید. مطالعات نشان می دهد که افرادی که از سبزیجات و میوه ها استفاده می نمایند، وزن کمتری دارند. این غذا ها همچنین بسیار مقوی هستند، بنابراین خوردن آن ها برای سلامتی نیز مهم است.

4- خوب بخوابید

خواب، شاید برای شما از چندان اهمیتی برخوردار نباشد، اما این مورد نیز به اندازه ورزش و تغذیه سالم مهم است.

مطالعات نشان می دهد که خواب کم یکی از مهمترین عوامل چاقی است، زیرا با 89درصد افزایش خطر چاقی در بچه ها و 55درصد در بزرگسالان ارتباط دارد.

5- رژیم نگیرید، در عوض غذای سالم بخورید

یکی از بزرگترین مسائل رژیم ها این است که به ندرت ممکن است در طولانی مدت جواب دهند.

به جای رژیم دریافت، هدف خود را برای تبدیل شدن به یک فرد سالم، شاد و متناسب تنظیم کنید. به جای محروم کردن بدن، روی تغذیه بدن متمرکز شوید. کاهش وزن باید به طور طبیعی دنبال گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1607

به "پنج راه حل طلایی برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج راه حل طلایی برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید