چرا چین قرنطینه کرد و ما نکردیم؟

به گزارش کولو، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است، در برخورد و مواجهه با ویروس کرونا، شرایط هر کشور، شرایط جمعیتی و موقعیت مالی دولت ها، عوامل مشخص کننده خواهند بود.

چرا چین قرنطینه کرد و ما نکردیم؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مجیدرضا حریری اظهار کرد: دولت چین، یک دولت متمرکز است که در سال های گذشته توانسته پیشرفت های مالی قابل توجهی را به دست آورده و بر بسیاری از نیازهای جامعه مسلط باشد. در کنار آن مردم چین و به طور کلی شرق آسیا از نظر فرهنگی و اجتماعی، فرمان پذیری بالاتری دارند.

وی ادامه داد: از این رو وقتی این ویروس در چین رویت شد، دولت با همان تمرکز بالا و با تکیه بر توانایی های مالی خود، دستور قرنطینه را صادر کرد تا در کشوری با جمعیت بسیار بالا همچون چین، ویروس امکان گسترش و نفوذ به تمامی شهرها و بخش ها را پیدا نکند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در پاسخ به این سوال که چرا رویکردی مشابه از سوی ایران در زمان برخورد با کرونا، در دستور کار قرار نگرفت، بیان نمود: ما باید قبول کنیم که شرایط مالی ایران با چین قابل مقایسه نیست، از سوی دیگر مردم ما نیز از نظر فرهنگی، فرمان پذیری پایین تری دارند و ترکیب این عوامل رسیدن به این جمع بندی که ایران نیز کاملا همچون چین عمل کند را سخت می نماید.

حریری ادامه داد: برای مثال یکی از اصلی ترین دغدغه ها در دوران قرنطینه، تامین مایحتاج زندگی مردم در خانه های آن هاست. در اقتصاد ایران اقشاری که کسب و کار خرد دارند و براساس درآمد روزانه شان زندگی می نمایند؛ بسیار زیاد هستند و اگر بنا باشد این اقشار در خانه قرنطینه اجباری شوند، باید هر روز مایحتاج آنها در خانه هایشان تحویل گردد که با توجه به شرایط مالی کشور سختی فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید دو موضوع را به شکل جدی پیگیری کرد، شرح داد: موضوع نخست لزوم رسیدن به وحدت نظر و تصمیم گیری در حاکمیت است. اینکه ما هر روز ببینیم نهادهای مختلف در کشور، حرف ها و آمارهای خود را ارائه می نمایند و با دیگر دستگاه ها همراه نیستند، هم مدیریت این شرایط سخت را سخت می نماید و هم برای مردم نگرانی به وجود می آورد.

حریری اعلام نمود: موضوع دوم لزوم تاکید به مردم در زمینه جدی دریافت بیماری، کوشش برای ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی است که به قطع شدن زنجیره بیماری یاری می نماید. با رعایت مردم و کوشش برای دریافت بهترین تصمیمات ممکن، امید داریم که این روزهای سخت نیز عبور نموده و به بخشی از تاریخ ایران تبدیل گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 884

به "چرا چین قرنطینه کرد و ما نکردیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چین قرنطینه کرد و ما نکردیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید