چین هم برای مقامات آمریکا محدودیت ویزا قائل شد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، پکن امروز چهارشنبه به اقدام آمریکا مبنی بر محدودیت ویزا برای بعضی از مقامات چینی، واکنش متقابل نشان داد.

چین هم برای مقامات آمریکا محدودیت ویزا قائل شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آمریکا با این ادعا که دولت پکن مانع از دسترسی اتباع بیگانه به منطقه تبت می گردد؛ بعضی مقامات چینی را مشمول محدودیت ویزا کرد حال آنکه چین هم در مقابل، آن دسته از آمریکایی ها را که در رابطه با مسائل تبت رفتار بدی از خود نشان داده اند؛ مشمول محدودیت های مشابه می نماید.

به همین دلیل، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، ضمن مخالفت شدید با اقدام اخیر آمریکا، از واشنگتن خواست تا از دخالت در امور داخلی چین پرهیز کند.

وی ضمن اعلام تصمیم پکن مبنی بر اعمال محدودیت های مشابه بر مقامات آمریکایی دخیل در مسائل تبت، درباره وخیم شدن رابطه پکن- واشنگتن هشدار داد.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا در تحقق راهبرد چرخش به آسیا-پاسیفیک که با هدف مهار قدرت یابی چین انجام می گردد؛ سعی می نماید با تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه چین نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت، اصل چین واحد را زیر سوال برده و اقتدار دولت مرکزی پکن را تضعیف کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1115

به "چین هم برای مقامات آمریکا محدودیت ویزا قائل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین هم برای مقامات آمریکا محدودیت ویزا قائل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید