سفر به آمریکا: کابوس ترامپ، سراشیبی خطرناک صنعت گردشگری آمریکا

به گزارش کولو، قانون منع ورود شهروندان 7 کشور که به دست دونالد ترامپ امضا شد، گردشگری آمریکا را مسائل بزرگی روبه رو نموده و پیامدهای مشهود آن به این صنعت آسیب های جدی وارد نموده است. با خبرنگاران همراه شوید.

سفر به آمریکا: کابوس ترامپ، سراشیبی خطرناک صنعت گردشگری آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات قیمت ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جامعه سفر آمریکا گفته که سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ به دنیاگردی آسیب می زند. این ارگان بیان می نماید که نشانه های اولیه ای از کاهش تمایل خارجی ها به سفر به آمریکا قابل مشاهده است.

پیش تر از آن آژانس دنیاگردی NYC & Company در پیش بینی اش، در خصوص سال 2017، تجدید نظر نموده و افزوده که در این سال در مقایسه با سال 2016، 300 هزار دنیاگرد کمتر به نیویورک سفر خواهند کرد. این اولین افت دنیاگردی پس از بحران مالی سال 2008 است.

اداره دنیاگردان فیلادلفیا به خبرگزاری Philadephia Inquirer گفته که به خاطر دولت جدید، یک گردهمایی بین المللی با 3 هزار عضو، که اعضای آن قصد سفر به کانادا و مکزیک را داشته اند، از دست داده است.

شرکت فورواردکیز، که تمرکزش بر رزرو سفر است، در فوریه این چنین گزارش داده است:

تمایل بین المللی برای رزرو سفر به آمریکا، در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته 6/5 درصد کاهش یافته است.

آرتور فرومر، مربی سفر، در وب سایت خود نوشته که این پدیده ترامپ اسلامپ (در انگلیسی به معنای افول) نامیده می گردد. او این مسئله را پیامد ناخواسته کوشش های ترامپ برای نیامدن مسلمان ها به آمریکا توصیف نموده که به افتی شدید در توریسم خارجی به آمریکا و درآمدها و شغل های مرتبط با آن منجر می گردد.

کاخ سفید از پاسخ دادن به این مسئله امتناع می نماید.

راجر دوو (Roger Dow)، رئیس و مدیر عامل جامعه سفر ایالات متحده، می گوید که بسیاری از دنیاگردان بین المللی که جزو آن دسته از کشورهای ذکر شده در قانون مهاجرتی نیستند نیز این عمل را به نوعی ناامیدی بین المللی تعبیر می نمایند که شامل همه غیر آمریکایی ها می گردد.

فرمان ممنوعیت مهاجرت اولیه ترامپ برای شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن با حکم دادگاه تعلیق شد اما انتظار می رود فرمان اجرایی دیگر در باب ویزا و مهاجرت به زودی صادر گردد.

جامعه سفر آمریکا اصرار دارد که دولت در حکم تجدید نظر شده به وضوح معین کند که ایالات متحده به گرمی از مسافران و تجار بین المللی استقبال می نماید و برای آن ها ارزش قائل است.

توریسم بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد: سالانه 2/1 میلیارد دلار به درآمد مالی می افزاید و از 15/1 میلیون شغل پشتیبانی می نماید که دنیاگردان خارجی، بنابر اطلاعات این ارگان، در این زمینه نقشی کلیدی ایفا می نمایند.

دوو می گوید:

امنیت اولیت اول جامعه سفر است اما بالانس کردن دو کفه ترازو همواره بسیار حیاتی است: روشن کنید از چه کسانی استقبال می گردد و چه کسانی نمی توانند وارد شوند.

مقاله ای که روزنامه Toronto Star به تاریخ 30 ژانویه منتشر شده، کانادایی ها را تشویق نموده که تا سرانجام دوره ریاست ترامپ، سفر به آمریکا را بایکوت نمایند.

شرکت NYC & Company، در تقابل با رکود پیش بینی شده، کمپین نیویورک به دنیا خوش آمد می گوید را راه اندازی نموده است.

آژانس به مطبوعات گفته که هدف کمپین اطمینان بخشی دوباره به آن دسته از مسافران بین الملی است که احساس می نمایند ورود آن ها به ایالات متحده با موانعی همراه است.

اما الکساندر دو یونیاک، رئیس جامعه بین المللی حمل و نقل هوایی، در مقابل گفته که مدیران صنعتی نسبت به رکود نگرانی ندارند و افزوده که سفر هوایی به آمریکا در سال 2017 همچنان مثبت به نظر می رسد.

سال گذشته دپارتمان تجارت ایالات متحده تخمین زده که 78/6 میلیون دنیاگرد خارجی در سال 2017 به آمریکا سفر خواهند کرد. آن پیش بینی عموما هر ساله در ماه می به روز می گردد.

منبع: کجارو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1460

به "سفر به آمریکا: کابوس ترامپ، سراشیبی خطرناک صنعت گردشگری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: کابوس ترامپ، سراشیبی خطرناک صنعت گردشگری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید