خبرنگاران حدس های رسانه ای درباره گزینه های کابینه بایدن

به گزارش کولو، تهران- خبرنگاران- شمارش آرای انتخابات آمریکا هنوز ادامه دارد. با این حال، رسانه های مختلف از شروع کار تیم انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای معرفی کارکنان احتمالی کاخ سفید خبر داده و اسامی احتمالی کابینه او را هم منتشر نموده اند .

خبرنگاران حدس های رسانه ای درباره گزینه های کابینه بایدن

نیویورک تایمز در نقل قولی از بایدن، نوشته است: منتظر اتمام کار شمار آرا نمی مانیم و کار انتخاب وزرا را شروع می کنیم.

در تحلیلی که این رسانه از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشرنموده آمده است: در این دوره، اگر جمهوریخواهان باز هم پیروز به حفظ اکثریت سنا باشند، احتمالاً راستا تایید نامزدهای دلخواه بایدن که قرار است در راس وزارت خانه ها قرار بگیرند، هموار نخواهد بود. با این حساب و به احتمال زیاد، بایدن چاره ای ندارد جز آنکه برای کنار آمدن با سنا گزینه های خود را به افراد میانه روتر محدود کند حال آنکه او در نظر دارد تنوع حزبی را هم در انتخاب کابینه در نظر بگیرد.

از سوی دیگر، پولیتیکو مدعی است سناتور الیزابت وارن گزینه احتاقتصادی بایدن برای وزارت خزانه داری خواهد بود و برنی سندرز سناتور سوسیال-دموکرات ایالت ورمونت هم گزینه اصلی وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

تارنمای آکسیوس هم از لائل برینارد (Lael Brainard) برای وزارت خزانه داری و تونی بلینکن برای وزارت خارجه نام برده و مدعی شده است که سوزان رایس مشاور امنیت ملی در دوره باراک اوباما هم از نامزدهای احتاقتصادی پست وزارت خارجه دولت بایدن است.

نشریه نیویورک مگ اما لیست کامل تری از کابینه احتاقتصادی بایدن منتشر نموده است و مدعی شده که افرادی مانند سن کافمن سناتور سابق دلاور و جفری زینتس مشاور اقتصادی سابق باراک اوباما در حال راهنمایی تیم انتقال ریاست جمهوری از ترامپ به جو بایدن هستند. بایدن و مشاورانش هم بارها وعده داده اند که متنوع ترین کابینه را ایجاد نمایند .

این طور که نیویورک مگ نوشته، خودِ بایدن در مذاکرات جدی با تیم انتقالی در مورد مناصب برتر کابینه شرکت ننموده است اما مشاورانش می گویند یک تیم متنوع ، باتجربه و با استعداد به جو بایدن و کامالا هریس یاری می نماید تا شیوع کرونا را تحت کنترل درآورند و اقتصاد را بهتر بسازند.

نیویورک مگ درباره اعضای کابینه اینگونه برآورد نموده است؛

وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی

سوزان رایس سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی اوباما یکی از گزینه های دولت بایدن برای تصدی وزارت خارجه آمریکا خواهد بود.

از تونی بلینکن معاون سابق وزیر خارجه، معاون پیشین مشاور امنیت ملی و نیز مشاور قدیمی بایدن هم به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جدید نام برده می گردد. او در دوره اوباما به عنوان مشاور در زمینه مذاکرات ایران فعال بود و برآورد می گردد در مورد پرونده هسته ای ایران به عنوان یک شخص آگاه و مسلط وارد عمل گردد.

کریس کوونز میانه رو که اکنون جایگاه قدیمی بایدن را در مجلس سنا در اختیار دارد و یکی از مشاوران نزدیک او است هم گزینه دیگر است و در نهایت کریس مورفی سناتور سناتور 47 ساله که عضو فعال کمیته روابط خارجی سنا بوده است و در مخالفت با موضوع دخالت آمریکا در جنگ عربستان در یمن شناخته می گردد گزینه ای برای وزارت امور خارجه به شمار می آید.

وزیر خزانه داری

لائل برینارد عضو ارشد فدرال رزرو و معاون سابق خزانه داری که بهترین دیپلمات اقتصادی آمریکا در دوره اول اوباما بود از گزینه های احتاقتصادی برای تصدی وزارت خزانه داری است.

رافائل بوستیک مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در آتلانتا و اولین سیاه پوستی است که تصدی او برای این سِمت برآورد می گردد. او به اندازه برینارد شناخته شده نیست اما با نوشتن مقاله ای با عنوان تاثیر ذخیره برای بانک فدرال در یاری به کاهش نابرابری های نژادی و ایجاد یک اقتصاد فراگیرتر در واشنگتن و ویلمینگتون مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

وزیر دفاع

میشل فلورنوی معاون سابق وزیر دفاع، از مقامات سابق دولت کلینتون و اوباما به حساب می آید و از زنانی است که برای تصدی وزارت دفاع آمریکا در کنار سوزان رایس نامش مطرح شده است.

همچنین از سناتور تامی داکورث که نخستین زن آسیایی-آمریکایی انتخاب شده در کنگره از ایلینوی و نخستین زن معلول انتخاب شده در مجلس نمایندگان آمریکا و نخستین عضو کنگره متولد تایلند است که در جنگ عراق یک عضو از بدن خود را از دست داده، برای تصدی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا نام برده می گردد .

مشاور امور اقلیمی

بایدن در کمپین تبلیغاتی خود در مورد ایجاد یک شغل در سطح وزیر کابینه یا مشاور ارشد برای تمرکز بر تغییرات آب و هوایی صحبت نموده و حالا نشریه مگ نیویورک برآورد نموده که جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دوره اوباما برای تصدی این سمت مطرح گردد. نام جان کری در کنار جی اینسلی فرماندار واشنگتن و تام اشتایر مطرح شده است.

دادستان کل

نام داگ جونز سیاست مدار و سناتور ایالات متحده از آلاباما برای تصدی سمت دادستان کل مطرح شده است. هر چند نام سالی یتس که دادستان کل موقت آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود هم برای این پست به گوش می رسد .

ترامپ، یتس را بعد از آن اخراج کرد که وی به وکلای وزارت دادگستری گفته بود از فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، لیبی، سودان، سواقتصادی و یمن به خاک آمریکا، دفاع ننمایند

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید

ران کلین کلاین رییس دفتر سابق جو بایدن و استیو ریچی مشاور بایدن که برای کلینتون هم کار میکرد برای این سمت در نظر گرفته شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1314

به "خبرنگاران حدس های رسانه ای درباره گزینه های کابینه بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدس های رسانه ای درباره گزینه های کابینه بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید