کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند

به گزارش کولو، نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا در بحبوحه تنش ها با کره شمالی، رزمایش نظامی مشترکی را در مقیاس کوچک و به دور از جنجال رسانه ای گذشته که باعث تنش در پیونگ یانگ می شد، برگزار کردند.

کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تنش ها بر سر آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی و درخواست سئول و واشنگتن از این کشور برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی، یک مقام نظامی کره جنوبی امروز (دوشنبه) از برگزاری رزمایش هوایی مشترک با آمریکا اطلاع داد.

این تمرین های نظامی هوایی مشترک که در گذشته با ده ها هزار نیرو و صدها هواپیمای جنگنده، بمب افکن و سایر تجهیزات جنگی پیشرفته برگزار می شد، این بار برای جلوگیری از افزایش تنش ها در پیونگ یانگ در مقیاس کوچکتری انجام گرفت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این رزمایش از سال 2017 به منظور تسهیل گفت وگوها با هدف خاتمه دادن به برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی در ازای وعده آمریکا برای لغو تحریم ها علیه این کشور، کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی و آمریکا این رزمایش مشترک را که پنج روز به طول می انجامد، بدون اعلام یا جنجال رسانه ای شروع کردند و در آن حدود 100 هواپیمای جنگی از هر طرف اعزام شده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که جنگنده های اف-15 و اف-16 نیروی هوایی کره جنوبی و آمریکا در این رزمایش حاضر هستند، اما هیچ تجهیزات یا نیروی زمینی از خاک آمریکا به تمرینات ملحق نخواهد شد.

به نوشته رویترز، سخنگوی نیروی هوایی کره جنوبی اما از تایید این گزارش خودداری کرد.

این رزمایش پس از آن انجام می گیرد که کره شمالی یک موشک بالستیک را از زیردریایی شلیک کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اما با بیان اینکه در آزمایش موشکی اخیر، آمریکا هدف گرفته نشده بود، تاکید نمود اگر واشنگتن با اعمال مشروع حق حاکمیتی پیونگ یانگ تقابل نکند، هیچ تنشی در شبه جزیره کره ایجاد نمی گردد. (جزئیات بیشتر)

پیونگ یانگ در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد نو استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک نوی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز کیم جونک راک سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام نمود به جز انجام آزمایش های موشکی مختلف به وسیله کره شمالی، اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در این کشور مشاهده نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1904

به "کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید