کمپ فیل ها در چیانگ مای، جایی برای تماشای فیل ها

به گزارش کولو، کمپ فیل Maesa در چیانگ مای

تصور اینکه به تایلند بروید و فیل های دوست داشتنی اش را از نزدیک نبینید خیلی سخت است. اگر می خواهید یک عالمه فیل تایلندی را یکجا ببینید باید به دره Maesa در شمال تایلند بروید. همین که پا به اینجا بگذارید فیل های زیادی را می بینید که یا در حال یادگیری شیرین کاری های مختلف از مربیان هستند، یا دارند در رودخانه حمام می گیرند و یا در حال نقاشی چشم اندازهای اطراف اند! در این کمپ کلا نظرتان درباره فیل های تایلندی عوض می شود و با دیدن اینکه چقدر این موجودات بااستعداد هستند شگفت زده می شوید. برای آشنایی بیشتر با کمپ فیل ها در چیانگ مای در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

کمپ فیل ها در چیانگ مای، جایی برای تماشای فیل ها

هدف از راه اندازی این کمپ چه بوده است؟

قرن هاست که فیل ها در تایلند مورد احترام هستند. فیل ها به سنگین ترین موجودات دنیا معروفند و در قدیم در جنگ ها مورد استفاده قرار می گرفتند، پادشاه بر پشت فیل می نشست و با سپاهیان برمه می جنگید تا از تایلند در موقعیت های مختلف دفاع کند. نکته دیگری که باعث محبوبیت فیل ها شده هوش و حافظه باورنکردنی آن هاست. در حال حاضر فیل بزرگ ترین پستاندار دنیاست، فیل های تایلند در دسته فیل های آسیایی هستند و از زمان های قدیم تا به الان مردم آن ها را بزرگ می کنند تا از آن ها در کارهای مختلف استفاده کنند. امروز نقش این فیل ها کاملا تغییر کرده و دیگر مثل قبلا برای کارهایی مثل صنعت چوب و جنگ استفاده نمی شوند. از آن جایی که تعداد فیل ها کم است در این کمپ سعی شده تا از آن ها مراقبت کنند و تعداد آن ها را زیاد کنند.

این کمپ در حدود سال 1976 تاسیس شده تا از فیل های بومی ای که از نقاط مختلف کشور به اینجا آورده می شوند محافظت کند. این فیل ها که زمانی در صنعت چوب کار می کردند با روی کار آمدن ماشین های سنگین دیگر کاری برای انجام دادن نداشتند اما در این کمپ آن ها دوباره به کار گرفته شدند اما این بار در نقش هنرمند! در این کمپ با استعداد های باورنکردنی آن ها آشنا می شوید و همچنین درباره زندگی آن ها چیزهای زیادی یاد می گیرید.

فیل های این کمپ حیوانات معمولی نیستند به غیر از کارهای روتین همیشگی مثل حمام کردن، خوردن و خوابیدن، این موجودات بی نهایت باهوش یاد می گیرند که چجوری نقاشی بکشند، فوتبال بازی کنند و استعدادهای خودشان را در نمایش های مختلف نشان دهند . با دیدن این کمپ حتما عاشق این حیوانات می شوید و تازه به توانایی های آن ها پی می برید!

در این کمپ یک محیط طبیعی و سالم برای فیل ها فراهم می شود تا بتوانند چیزهای زیادی یاد بگیرند و آن ها را برای مردم نمایش دهند البته این فیل ها تا سن مشخصی دراین کمپ نگهداری می شوند و بعد از اینکه بازنشسته شدند در جنگل کنار این کمپ رها می شوند، اما نه این که به حال خود باشند چون باز هم از آن ها مراقبت می شود. برای رفتن به این کمپ و دیدنی نمایش فیل ها باید 250 بات پول دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1998

به "کمپ فیل ها در چیانگ مای، جایی برای تماشای فیل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ فیل ها در چیانگ مای، جایی برای تماشای فیل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید