آمادگی آلمانی ها برای انتقال تکنولوژی ساخت دستگاههای زباله سوز به ایران

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، شاف اشتاین گفت: کارشناسان و نمایندگان ما به دنبال حضور در مراکز جمع آوری و تبدیل زباله در تهران و بعضی شهرهای ایران به اطلاعات زیادی درباره اشکالات نحوه دفع زباله ها دست یافته اند.

آمادگی آلمانی ها برای انتقال تکنولوژی ساخت دستگاههای زباله سوز به ایران

با تور نوروزی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

وی اضافه کرد: به طورقطع راه یابی زباله ها به آبهای زیرزمینی که خطرش کمتر از بمب نیست به آلودگی آب در تهران و سایر کلانشهرهای ایران دامن می زند. حال آن که با مدیریت وبرنامه ریزی صحیح وبا استفاده ازنظرات کارشناسان و متخصصین ایرانی و آلمانی می توان ضمن پیشگیری از اثرات و عوارض جدی زیست محیطی، انرژیهای مختلفی از زباله ها دریافت کرد.

وی از ساخت مدرن ترین دستگاه آلمانی که به صورت اتوماتیک زباله ها را بدون احتیاج به انبار تفکیک می نماید اطلاع داد و اعلام نمود: آلمان آمادگی و علاقه کامل در راستای همکاری با ایران دارد. حال آنکه این دستگاه برای حل مشکل دفع زباله ها طراحی شده و این دستگاه در کشورهای هلند، سوئیس، ترکیه، ایسلند و... در حال استفاده است اما در کشورهای آسیایی که با مسائل زیست محیطی روبرو هستند مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: استفاده از این دستگاه در کلانشهرها احتیاج به چند توربین دارد و با فراوری برق اززباله می توان از سرمایه وانرژی عظیمی بهره برد.

به گفته وی، این دستگاه احتیاج به انبار برای دفع زباله ها ندارد و با جداسازی آهن و فلز باقی زباله ها را برای سوختن می گذارد ضمن اینکه این تکنولوژی حرف اول را در جهان می زند.

مدیرعامل یکی از بزرگترین هلدینگهای صنعتی آلمان و اروپا در ادامه با اشاره به اینکه توسط توربینهای گازی دستگاه زباله سوز برق فراوری می شود، اعلام نمود: انرژی برق را می گیریم و از پسماند هم برای آسفالت، قیرسازی و... استفاده می شود.

وی توضیح داد: طبق تحقیقات اجرا شده با فراوری برق سرمایه گزاری خرید دستگاه در حدود 5 سال بازمی شود و ضمانت کارکرد آنهم 25سال است.

شاف اشتاین گفت: ما در شرایط بحرانی و تحریم های حاکم بر ایران هم رابطه خوبی با ایران داشتیم و در حال حاضرهم برای همکاری با این کشور اعلام آمادگی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه پس از سفارش این دستگاه برای ساخت آن احتیاج به یک سال زمان است اعلام نمود: ما در حال حاضر با ایران قرارداد نبسته ایم و طرفین قرارداد ما شرکت های خصوصی هستند و این شرکت تمایل دارد با ایران وارد توافقات بزرگ وکلان شود.

شاف اشتاین گفت: تمایل داریم به وسیله شرکای ایرانی اهدافمان را پیش ببریم زیرا ایران برای اقتصاد بین المللی اهمیت ویژه ای دارد.

وی اظهار کرد: بیش از 180 سال از فعالیت این شرکت گذشته و یکی از محصولات اصلی ما فراوری لوله های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و شیرآلات در زمینه آب و فاضلاب و گاز است. ارایه مشاوره های متفاوت در این زمینه و کوشش برای برطرف مسائل در زمینه آب شیرین و تهیه آب شیرین از آب شور و بهبود کیفیت آبهای مصرفی یکی از مهمترین اهداف شرکت مانیسمان است

وی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه تا به امروز در کدام کشورها سرمایه گذاری نموده اید، گفت: عربستان صعودی، ترکیه، روسیه، برزیل، کشورهای اروپایی به طورعملی از دستاوردهای این شرکت و خدمات ارایه شده بهره برده و می برند.

وی در مورد ارزیابی شرایط آینده ایران گفت: ایران آینده خوبی از نظر سرمایه گزاری برای خارجی ها خواهد داشت. ضمن اینکه ما میدانیم زمانی که آلمان در حال یخ زدن بود ایران دارای فرهنگ بود پس ایران برای تمام کشورهای جهان بسیار حائز اهمیت است .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 774

به "آمادگی آلمانی ها برای انتقال تکنولوژی ساخت دستگاههای زباله سوز به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی آلمانی ها برای انتقال تکنولوژی ساخت دستگاههای زباله سوز به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید