آمریکا رسما حمایت خود را از ژاپن در برابر چین اظهار داشت

به گزارش کولو، خبرنگاران: وزیر دفاع آمریکا رسما بر حمایت واشنگتن از دولت ژاپن در اختلافات مرزی با چین تاکید نمود و به مقام های توکیو اطمینان داد که در تنش های به وجود آمده بین چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر دریای شرق چین از توکیو حمایت خواهد نمود.

آمریکا رسما حمایت خود را از ژاپن در برابر چین اظهار داشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که با اعلام تصمیم وزارت دفاع چین مبنی بر ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین تنش و اختلاف در روابط پکن و توکیو به شدت افزایش یافته است، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای ژاپنی خود ضمن انتقاد از رفتارهای چین تاکید نمود، پیمان دفاعی آمریکا و ژاپن شامل جزایر مورد اختلاف در دریای شرق چین نیز می گردد و آمریکا از ژاپن در قبال این گونه اقدامات چین حمایت خواهد نمود.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع چین با ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین قوانین جدیدی را برای هواپیماهای عبوری از این منطقه وضع نموده است. بر اساس قوانین جدید هواپیماهای عبوری از این منطقه باید هویت کامل و برنامه پروازی خود را به مقام های چینی اطلاع دهند و در غیر این صورت با اقدامات و تدابیر دفاعی چین روبرو خواهند شد.

آمریکا با بی توجهی به این درخواست چین دو فروند هواپیمای بمب افکن بی-52 خود را بدون اینکه به مقام های چینی اطلاع دهد بر فراز منطقه به پرواز درآورده است.این در شرایطی است که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا میخواهد طی هفته آینده به چین، ژاپن و کره جنوبی سفر کند. مهمترین هدف از انجام این سفر کوشش آمریکا برای کاهش تنش در روابط چین و ژاپن اعلام شده است.

در حالی که وزارت دفاع چین اعلام نموده است که پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز دریای شرق چین را زیر نظر داشته ولی سخنگوی پنتاگون گفت، هواپیماهای آمریکایی زیر نظر هواپیماهای چینی نبوده اند و هیچ تماسی از سوی هواپیماهای چینی گرفته نشده است.

دولت آمریکا همچنین به شرکت های هواپیمایی خود توصیه نموده است که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین تدابیر امنیتی ویژه ای را اتخاذ نمایند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، جو بایدن در سفر به پکن مساله ایجاد منطقه دفاعی هوایی را با مقام های چینی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 353

به "آمریکا رسما حمایت خود را از ژاپن در برابر چین اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رسما حمایت خود را از ژاپن در برابر چین اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید