آمریکا مدعی دسترسی ایرانیان به ابزارهای ارتباطی یا در تقلای شعله ورتر کردن ناآرامی ها؟

به گزارش کولو، وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا در پی دخالت دولت بایدن در امور داخلی ایران و وعده دسترسی آسانتر ایرانیان به اینترنت، از گفت وگو با شرکت های بزرگ فناوری آمریکا اطلاع داد.

آمریکا مدعی دسترسی ایرانیان به ابزارهای ارتباطی یا در تقلای شعله ورتر کردن ناآرامی ها؟

به گزارش خبرنگاران، وندی شرمن قائم مقام وزیر امورخارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی گفت: من با شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده گفت وگو کردم و از آنها خواستم از مجوز عمومی موسوم به دی -دو برای ارائه خدمات و ابزارهای ارتباطی اضافی به مردم ایران استفاده نمایند.

شرمن که پیش از این مذاکره نماینده ارشد هسته ای آمریکا با ایران در دولت باراک اوباما بود، در حمایت از ناآرامی ها مدعی شد: ادامه سرکوب خشونت آمیز معترضان مسالمت آمیز، توهین به حقوق بشر است.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در تایید اظهارات وندی شرمن و در حمایت از ناآرامی ها مدعی شد: ما متعهد هستیم که ابزارهای ارتباطی حیاتی را در دسترس مردم ایران قرار دهیم، زیرا آنها به طور مسالمت آمیز به خشونت علیه زنان و انکار آزادی های اساسی خود اعتراض می نمایند.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات لغو تحریم ها گفت که این مذاکرات، تمرکز آمریکا نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان از ناآرامی ها در ایران و برهم زنندگان نظم عمومی پشتیبانی کرد و مدعی شد تمرکز کنونی ما بر شجاعت قابل توجهی است که ایرانیان به وسیله اعتراضات مسالمت آمیز و استفاده از حقوق اساسی خود نشان می دهند. تمرکز کنونی ما حمایت و یاری به آنان است.

دولت جو بایدن در استراتژی تازه امنیت ملی خود که روز چهارشنبه به وقت محلی منتشر کرد، با تکرار ادعاها درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اضافه نمود: ما دیپلماسی را دنبال خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز نمی تواند به سلاح هسته ای دست یابد.

دولت بایدن در تداوم تهدیدات و دیپلماسی توام با فشار خود ادعا کرد در صورت شکست دیپلماسی، آماده استفاده از ابزارهای دیگر هستیم.

کاخ سفید بعلاوه مدعی شد آمریکا بر استفاده از دیپلماسی و تنش زدایی و کاهش خطرهای درگیری و تقویت بازدارندگی تمرکز می نماید.

کاخ سفید بعلاوه با دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی های اخیر و برهم زنندگان نظم عمومی ادعا کرد واشنگتن همواره در کنار کوشش مردم ایران که برای دستیابی به حقوق اولیه ای که تهران آنان را برای مدت ها از آنها محروم نموده، خواهد ایستاد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا 11 مهرماه با بهره برداری از ناآرامی ها در ایران، با اظهار نظر درباره امور داخلی کشورمان ، گام در همان راهی نهاد که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق دموکرات آمریکا در حوادث سال 1388 نهاده بود.

بایدن بعلاوه مدعی شد ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان تر می نماید و دسترسی بیشتر به پلتفرم ها و سرویس های امن و خارجی تسهیل می گردد.

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز پس از بیانیه بایدن در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس نیوز بدون کوچکترین اشاره ای به جنگ مالی و تحریم های یکجانبه آمریکا در چهار دهه اخیر گفت که ناآرامی ها در ایران محدود به مساله خاصی نیست.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (اوفک) 14 مهرماه ، نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در لیست تحریم ها قرار داد و گفت که این افراد به علت نقش داشتن در سرکوب اعتراض ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا 31 شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران در پی درگذشت دختر جوان 22 ساله ایرانی به نام مهسا (ژینا) امینی تحریم نموده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2150

به "آمریکا مدعی دسترسی ایرانیان به ابزارهای ارتباطی یا در تقلای شعله ورتر کردن ناآرامی ها؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی دسترسی ایرانیان به ابزارهای ارتباطی یا در تقلای شعله ورتر کردن ناآرامی ها؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید