اخوان و سلفی های کویت دو کرسی خود در مجلس را از دست دادند

به گزارش کولو، انتخابات داخلی مجلس الأمه (مجلس) کویت برای مشخص نمایندگان دو کرسی خالی در مجلس برگزار گردید و در نتیجه آن ائتلاف اخوان المسلمین و سلفی ها این دو کرسی را از دست دادند.

اخوان و سلفی های کویت دو کرسی خود در مجلس را از دست دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتخابات داخلی مجلس کویت روز شنبه (دیروز) برای مشخص جانشین دو نماینده سابق به نام های جمعان الحربش و ولید الطبطبائی از ائتلاف اخوان المسلمین و سلفی ها، برگزار گردید.

بر اساس نتایج این انتخابات که امروز یکشنبه رسما اعلام شد، بدر الملا نماینده مستقل با کسب 5657 رأی و با فاصله اندک مقابل حمد المطر نامزد اخوان المسلمین (4616 رأی)، پیروز شد.

همچنین عبدالله الکندری دیگر نامزد مستقل نیز با کسب 6705 رأی توانست کرسی دیگر را از آن خود و حال آنکه عمار العجمی نامزد سلفی رقیب او تنها 5173 رأی کسب نموده بود.

به نوشته روزنامه القدس العربی، به این ترتیب نامزدهای اخوان المسلمین و سلفی ها نتوانستند دو کرسی نمایندگان سابق این ائتلاف یعنی جمعان الحربش(اخوان المسلمین) و ولید الطبطبائی (سلفی) را از آن خود نمایند.

با پیروزی این دو نامزد مستقل در مجلس کویت، نفوذ معارضان که اکنون نمایندگان آنها به 15 نفر از مجموع 50 نماینده منتخب و 16 وزیر رسیده است، تضعیف شد.

معارضان کویت در انتخابات مجلس کنونی که در سال 2016 برگزار گردید، شرکت کردند که البته مشارکت آنها منسجم و یکپارچه نبود و پیش از آن نیز معارضان در اعتراض به تغییر نظام انتخابات، آن را تحریم نموده بودند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 168

به "اخوان و سلفی های کویت دو کرسی خود در مجلس را از دست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخوان و سلفی های کویت دو کرسی خود در مجلس را از دست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید