اسپانیا ، مقصدی رویایی برای توریست ها

به گزارش کولو، اسپانیا (به اسپانیایی: España) کشوری واقع در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا است. نام رسمی اسپانیا، پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن، مادرید می باشد. این کشور در شمال با فرانسه و آندورا، در غرب با پرتغال، در جنوب با جبل الطارق و مراکش و هم چنین دارای مرزهای دریایی در شرق با دریای مدیترانه، و در غرب و شمال با اقیانوس اطلس است.سرزمین اسپانیا با 504٬030 کیلومتر مربع مساحت، 51امین کشور پهناور دنیا و دومین کشور بزرگ اروپای غربی بعد از فرانسه است که شامل قسمت اعظم شبه جزیره ایبری، جزایر بالئارس، جزایر قناری، شهرهای سبته (Ceuta) و ملیله در شمال قارهٔ آفریقا و بعضی جزایر دیگر واقع در مقابل سواحل این قاره و خود شبه جزیره است.زبان رسمی این کشور اسپانیایی است که امروزه 500 میلیون نفر سخنور دارد.

اسپانیا ، مقصدی رویایی برای توریست ها

با تور اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید.

اسپانیا 17 بخش خودمختار دارد. از سوی دیگر کشور اسپانیا به 50 استان نیز تقسیم شده است که به این ترتیب هر کدام از بخش های خودمختار خود به یک یا چند استان تقسیم شده اند. برای نمونه ناحیه اکسترمادورا از دو استان کاسرس و باداخوس تشکیل شده است. علاوه بر این هر استان به تعدادی شهرستان تقسیم شده است و هر شهرستان به تعدادی دهستان. اسپانیا 8108 دهستان دارد.

هر دهستان اسپانیا به طور میانگین 5٬300 نفر جمعیت دارد، امّا دامنه تغییرات زیاد است. پرجمعیّت ترین دهستان اسپانیا شهر مادرید با 3128600 (2006) نفر جمعیّت است. در حالی که چندین دهستان نیز وجود دارند که جمعیتشان کمتر از 10 نفر است.

این کشور دارای جاذبه های توریستی زیادی است که از جمله آنها می توان : کاخ الحمرا در گرانادا - همان غرناطه - سویل، کارتاخنا،غار آلتامیرا و........را علاوه بر دو شهر مادرید و بارسلونا نام برد. در آنداس به علت حضور 800 ساله مسلمانان نوع معماری و فضای آن اسلامی است (در همین دوران کتابهای مهم مسلمانان از جمله کلیله و دمنه و هزار و یک شب به اسپانیولی ترجمه شدند .

اهمیت زبان اسپانیولی :

اهمیت این زبان را می توان از دو دیدگاه آنالیز کرد :

نخست بازرگانی : به علت گستردگی استفاده اسپانیولی در امریکای لاتین و گسترش روز افزون تجارت کشور ما با این کشور ها این زبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

دوم اینکه از نظر جاذبه توریستی و گردشگری کسانی که برای سفر اسپانیا یا امریکای لاتین را انتخاب می نمایند با دانش زبانی مناسب می توانند سفری بیاد ماندنی را برای خود رقم بزنند ، چرا که مردم اسپانیایی زبان دانش کمی از زبان انگلیسی دارند.

+منبعمنبع: لست سکند
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 630

به "اسپانیا ، مقصدی رویایی برای توریست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا ، مقصدی رویایی برای توریست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید