اطلاعات حساس فرانسه در خاک این کشور ذخیره می گردد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت فرانسه خاطرنشان کرد در صورت تأیید فناوری رایانشی ابری که گوگل و مایکروسافت توسعه داده اند، بعضی از اطلاعات حساس دولتی و شرکتی این کشور در آن ذخیره خواهند شد.

اطلاعات حساس فرانسه در خاک این کشور ذخیره می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این اقدام بخشی از طرح استراتژیکی است که به وسیله برونو لو میر وزیر اقتصاد فرانسه و دو وزیر دیگر اعلام شده است.

به عبارت دیگر فرانسه سعی دارد برای کاهش نگرانی ها در این زمینه فناوری های شرکت های آمریکایی را در خاک کشور خود به کار گیرد.

گوگل و مایکروسافت همراه آمازون بازار ذخیره اطلاعات دنیا را در اختیار دارند. همین امر به نگرانی های اروپا درباره نظارت آمریکا بر اطلاعات دامن زده است.

لو میر در این باره گفت: با وجود تضمین محل سرورها در خاک فرانسه و بعلاوه مالکیت اروپایی شرکت هایی که اطلاعات را ذخیره و پردازش می نمایند، می توان یک گزینه معتبر رایانش ابری را در اروپا توسعه داد.

وزیر اقتصاد فرانسه در ادامه اضافه کرد: بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که برترین شرکت ها (منظورم مایکروسافت یا گوگل است)، می توانند لیسانس تمام یا بخشی از فناوری خود را به شرکت های فرانسوی بدهند.

برچسب ابر معتبر به شرکت هایی ارائه می گردد که سرویس هایی منطبق با اصول گفته شده به وسیله لومیر باشند و شرایطی داشته باشند که به وسیله سازمان امنیت سایبری فرانسه مطرح شده است.

گوگل هم از توضیحات دولت فرانسه استقبال کرد و اضافه کرد از احتیاج کشور به بالاترین میزات امنیت پشتیبانی می نماید.

در حال حاضر دو شرکت فرانسوی سرویس ابر مورد احتیاج کشور را تأمین می نمایند که یکی از آنها سال گذشته با گوگل شریک شد تا ظرفیت های رایانشی خود را بسازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1705

به "اطلاعات حساس فرانسه در خاک این کشور ذخیره می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات حساس فرانسه در خاک این کشور ذخیره می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید