انسداد مبادی بی سوادی در ارتقاء سواد نقش مهمی دارد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، محمود ثمینی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید طرح انسداد و جلوگیری از فراوری بی سواد به صورت جدی انجام گردد، اظهار کرد: راه ورود به بی سوادی باید با همکاری دستگاه های مختلف بسته گردد و امیدواریم تا 10 سال آینده فراوری بی سواد و افراد لازم تعلیم در سنین غیر کاهش یابد .

انسداد مبادی بی سوادی در ارتقاء سواد نقش مهمی دارد

ثمینی با تاکید بر اینکه در 40 سالگی پیروزی انقلاب فراوری بی سوادی معنا ندارد، اعلام کرد: نهضت سوادآموزی مظلوم واقع شده و باید کوشش گردد تا بخشی از اعتبارت به این موضوع تخصیص یابد .

وی در ادامه گفت: سوادآموزی متعلق به یک دستگاه نیست و تمام دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی در راستای فرهنگ سازی برای جلوگیری از بی سوادی دارای نقش هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری خراسان شمالی همچنین افزایش آگاهی افراد جامعه را درگرو ارتقا سواد دانست و ادامه داد: ایجاد آگاهی در جامعه سبب می گردد تا تصمیمات مردم در پای صندوق های رأی هیچ نگرانی برای کسی نداشته باشد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اقدامات اجرا شده در راستای سوادآموزی در خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته 300 بی سواد 10 تا 49 ساله عشایر در استان تحت پوشش خدمات نهضت سوادآموزی قرارگرفته اند .

عباس سعیدی، همچنین به برگزاری 126 برنامه طی هفته سوادآموزی در شهرستان های خراسان شمالی اشاره نمود و اضافه کرد: بنا بر آمار به دست آمده پس از انقلاب باسوادی جمعیت استان بیش از 43 درصد افزایش یافته است .

معاون امور سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه 63 درصد شرکت نمایندگان در آزمون پایانی سوادآموزی قبول می شوند، اعلام کرد: این آمار نشان از مردودی 37 و نیم درصدی سوادآموزان دارد که از این تعداد 3 ونیم درصد ترک تحصیل می نمایند و در آزمون پایانی شرکت نمی نمایند .

مهدی مودی همچنین به همکاری 25 دستگاه اجرایی در امر سوادآموزی اشاره نمود و گفت: 85 درصد مصوبات شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان های استان اجرایی شده و بالغ بر دو هزار و 209 نفر نیز به وسیله اعلام ادارات جذب سوادآموزی شده اند.

مودی اظهار کرد: امیدواریم تا سال 1400، باسوادی در جامعه هدف به صورت کامل محقق گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 118

به "انسداد مبادی بی سوادی در ارتقاء سواد نقش مهمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسداد مبادی بی سوادی در ارتقاء سواد نقش مهمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید