بحران کرونای انگلیسی در ژاپن، دیلی میل: سیستم بهداشتی در آستانه فروپاشی

به گزارش کولو، با افزایش مبتلایان ویروس کرونا در پایتخت ژاپن، مسئولان درمانی توکیو می گویند به دلیل کمبود تخت های بیمارستانی، نظام سلامت این شهر در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

بحران کرونای انگلیسی در ژاپن، دیلی میل: سیستم بهداشتی در آستانه فروپاشی

گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، در آستانه جشن کریسمس و کمی مانده به پایان سال 2020 بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در یک بیانیه به طور رسمی از انتشار نوع جدیدی از ویروس کرونا در لندن و نواحی جنوب شرقی انگلیس که بر اثر جهش های خرد ژنتیکی پدیدار شده بود، خبر داد. گونه انگلیسی کرونا نوع جدید جهش یافته این ویروس است که باوجود گذشت بیش از 6 ماه هنوز کشورهایی در جهان با شیوع آن دست و پنجه نرم می کنند و ژاپن نیز یکی از این کشورهاست که با بحران گونه انگلیسی این بیماری دست و پنجه نرم می کند.

گونه انگلیسی ویروس کرونا

این گونه با نام B.1.1.7 و با تعداد زیادی جهش در پاییز 2020 شناسایی شد. این نوع راحت تر و سریع تر از سایر انواع گسترش می یابد. در ژانویه 2021، متخصصان در انگلیس گزارش دادند که این نوع ممکن است در مقایسه با سایر ویروس های دیگر با افزایش خطر مرگ همراه باشد، اما برای تأیید این یافته مطالعات بیشتری لازم است. از آن زمان این نوع از ویروس در بسیاری از کشورهای جهان کشف شده است.

بحران کرونای انگلیسی در ژاپن و خطر فروپاشی نظام سلامت

با افزایش مبتلایان ویروس کرونا در پایتخت ژاپن، مسئولان درمانی توکیو می گویند به دلیل کمبود تخت های بیمارستانی، نظام سلامت این شهر در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. موج جدید کرونای انگلیسی در ژاپن باعث وخامت بیماران و افزایش مبتلایان و در نتیجه تضعیف سیستم بهداشت و درمان این کشور شده و بیمارستان ها را تا مرز فروپاشی برده است. افزایش موارد ابتلا به کرونا در اوزاکا، دومین شهر بزرگ ژاپن، باعث نگرانی مقامات بهداشتی از بابت کمبود تجهیزات پزشکی شده است.

مقام های وزارت بهداشت ژاپن حدود چهار ماه پیش اعلام کردند، چهار نفر در استان سایتاما به نوع انگلیسی کرونا مبتلا شده اند؛ آنها در آن زمان اظهار داشتند گمان نمی کنند این نوع از ویروس به طور گسترده در سطح کشور شیوع پیدا کرده باشد، اما با دقت شرایط را تحت نظر خواهند داشت.

لغو المپیک توکیو در دستور کار قرار می گیرد

روزنامه آساهی ژاپن که شریک رسمی المپیک توکیو است به دلیل شرایط ویروس کرونا در این کشور خواهان لغو این رقابت ها شده است، روزنامه آساهی ژاپن در بخشی از مقاله نسخه امروزش (چهارشنبه) آورده است: هنوز ویروس کرونا در کشور متوقف نشده است. در توکیو و چندین منطقه دیگر شرایط اضطراری باید تمدید شوند. به همین دلیل ما برگزاری المپیک در توکیو را منطقی نمی دانیم. ما از یوشیهیده سوگا (نخست وزیر ژاپن) می خواهیم با ارزیابی هوشیارانه شرایط المپیک را لغو کند.

تأکید پزشکان بر الزام لغو المپیک توکیو

پزشکان ژاپنی که نسبت به شرایط بیمارستان ها اعتراض دارند به کمپین لغو المپیک توکیو پیوسته اند و متقاضی در نظر دریافت شرایط سیستم بهداشتی هستند. بیمارستان های دومین شهر بزرگ ژاپن در اوساکا تحت موج بزرگی از عفونت های ویروس کرونا دچار بحران شده اند؛ در شرایطی که تنها نیمی از کادر درمان ژاپن واکسینه شده اند پزشکان برگزاری بازی های المپیک در تابستان را توصیه نمی کنند.

موج چهارم کرونا ژاپن را درنوردیده است

موج چهارم کووید ژاپن را درنوردیده است؛ پزشکان دومین شهر بزرگ این کشور هشدار می دهند که سیستم مراقبت های بهداشتی در معرض خطر قرار دارند.یوجی تودا، رئیس بیمارستان دانشگاه کیندای در اوساکا گفت: به زبان ساده، این فروپاشی نظام درمان است.توشیاکی مینامی، مدیر بیمارستان دانشگاه پزشکی و دارویی OMPUH نیز می گوید، این شرایط می تواند حتی جوانان را به سرعت بیمار کند و پس از یک بیماری جدی، بهبودی برای بیماران سخت است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1695

به "بحران کرونای انگلیسی در ژاپن، دیلی میل: سیستم بهداشتی در آستانه فروپاشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونای انگلیسی در ژاپن، دیلی میل: سیستم بهداشتی در آستانه فروپاشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید