برخی گوشی های گلکسی A و M سامسونگ به یک مشکل عجیب دچار شده اند

به گزارش کولو، طبق گزارشی که از وب سایت SamMobile منتشر شده است، به نظر می رسد گوشی های سری گلکسی A و M سامسونگ به یک مشکل عجیب دچار شده اند و به صورت اتوماتیک و بدون هیچ دلیلی ریستارت می شوند.

برخی گوشی های گلکسی A و M سامسونگ به یک مشکل عجیب دچار شده اند

گوشی های سری گلکسی M و A سامسونگ در تبدیل شدن این شرکت به یکی از محبوب ترین و برترین شرکت های تولیدنماینده گوشی های هوشمند در دنیا تاثیر به سزایی داشتند. در حال حاضر بسیاری از کاربران در سراسر نقاط دنیا از گوشی های میان رده این شرکت استفاده می نمایند که غالبا از سری گلکسی A یا گلکسی M هستند.

در حال حاضر فروش گوشی های میان رده سامسونگ در سراسر دنیا به چندین میلیون دستگاه می رسد و این تعداد خصوصا در بازارهای در حال توسعه روز به روز افزایش پیدا می نماید. کاربران از این بابت که می توانند با پرداخت مبالغی نزدیک به 500 دلار به یک محصول خوب و ارزشمند از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری دسترسی پیدا نمایند راضی هستند به همین دلیل بیشتر تمایل به خرید این گوشی ها پیدا می نمایند.

معمولا کم پیش می آید که یک گوشی میان رده مشکل خاصی داشته باشد یا اینکه مسئله ای که برایش پیش می آید بدون راه چاره باشد. اما اینطور که به نظر می رسد، بعضی از گوشی های سری گلکسی A و M سامسونگ با مشکل ریستارت شدن روبرو شده اند و این اتفاق هم کاملا بدون علت و به صورت اتوماتیک رخ می دهد. هنگامی هم که گوشی قرار است ریستارت گردد ابتدا کاملا هنگ می نماید و سپس به صورت اتوماتیک خاموش و سپس روشن می گردد.

به نظر می رسد مشکل ریستارت اتوماتیک بعضی از گوشی های گلکسی A و M راه چاره ندارد

این گزارش اما رسما به وسیله سامسونگ تایید نشده است اما تعداد زیادی از کاربران گوشی هایی نظیر گلکسی M30s، گلکسی M31، گلکسی M31s، گلکسی A50، گلکسی A50s و گلکسی A51 در کشور هندوستان از این بابت گله مند هستند. بدین ترتیب به نظر می رسد این مشکل هرچه که باشد و هر علتی داشته باشد، فقط خوشبختانه محدود به یک کشور خاص و یک سری گوشی های خاص است.

طبق این گزارش، گوشی های نام برده از سری گلکسی A و M بدون هیچ علتی هنگام کار فریز شده و به اصطلاح هنگ می نمایند. علاوه بر این، به صورت اتوماتیک هم به دفعات زیاد ریستارت می شوند. چنین مسئله ای استفاده از گوشی را عملا غیرممکن می نماید چون گاهی اوقات ممکن است در حین انجام کاری مهم گوشی به صورت ناگهانی ریستارت گردد یا هنگ کند.

البته با توجه به گزارشات منتشر شده، به نظر می رسد این تمام ماجرا نیست. ظاهرا بعضی از گوشی های نام برده در بالا بعد از اینکه هنگ می نمایند و ریستارت می شوند، در همان صفحه بوت به جای مانده و دیگر سیستم عامل لود نمی گردد. در واقع آن جایی که لوگوی سامسونگ به نمایش در می آید، گوشی متوقف می گردد و هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.

فروم رسمی سامسونگ هندوستان هم وجود این مشکل را در یکی دو ماه اخیر هم گزارش نموده بود اما هنوزم که هنوزه خبری از سوی سامسونگ در راستای تایید یا تکذیب این موضوع وجود ندارد. به همین دلیل نمی دانیم آیا این مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری و اینکه با انجام یک سری کارها قابل حل است یا باید گوشی را به مراکز تعمیر برد.

به آن دسته از کاربرانی که گوشی های خود را برای تعمیر به فروشگاه های خدماتی سامسونگ می بردند گفته می شد که باید مادربرد گوشی را تعویض نمایند و راهی جز این برای حل این مشکل وجود ندارد. انجام چنین کاری هم حدودا 100 دلار یا بیشتر هزینه دارد. طبیعتا هیچ کسی نمی خواهد چنین مبلغی را برای مسئله ای پرداخت کند که خودش باعث آن نشده است یا اینکه اصلا معین نیست آیا واقعا راه چاره مناسبی است یا خیر.

اما اگر دقت نموده باشید، نوع پردازنده بکار رفته در این گوشی ها تقریبا مشابه است. در تمام محصولاتی که در بالا به آن اشاره کردیم از پردازنده های اگزینوس 9610 یا 9611 استفاده شده است. اینکه این مشکل به این پردازنده ها مربوط می گردد یا خیر هم معین نیست اما بالاخره یک نقطه اشتراک بین آن ها به شمار میرود و می تواند اصلی ترین علت باشد. آنچه که تشخیص این مشکل را سخت تر می نماید، کارکرد بدون مشکل این گوشی ها در بازارهایی خارج از هندوستان است؛ جایی که تمام این گوشی ها بدون مشکل مشغول به کار هستند.

از آن جایی که بازگشت به تنظیمات کارخانه مشکل را حل نمی نماید و بعلاوه پرداخت 100 دلار برای حل آن هم یک راه چاره منطقی و در بعضی موارد شدنی نیست، کاربران امیدوارند خود سامسونگ بیانیه ای در رابطه با این مشکل صادر کند تا آن ها از سردرگمی خارج شوند. طبیعتا وقتی این خبر به تایید سامسونگ برسد، احتمال اینکه هزینه تعمیر کاهش پیدا کند وجود دارد. اما متاسفانه شرکت کره ای خیلی به گوشی های میان رده که علت اصلی پیروزیت این شرکت هم به حساب می آیند بها نمی دهد.

اگر گوشی گلکسی A یا گلکسی M شما هم با مشکل ریستارت اتوماتیک دست و پنجه نرم می نماید یک بار گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید؛ اگر مشکل برطرف شد، بسیار عالی است ولی اگر باز هم مشکل پابرجاست، باید منتظر بمانید ببینید سامسونگ در این رابطه چه راه چارهی را پیشنهاد می دهد یا اینکه بالاخره چه کسی پیروز می گردد علت اصلی آن را ریشه یابی و راه چارهی را مطرح کند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1806

به "برخی گوشی های گلکسی A و M سامسونگ به یک مشکل عجیب دچار شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی گوشی های گلکسی A و M سامسونگ به یک مشکل عجیب دچار شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید