تاکید ترکیه و ویتنام بر بالابردن حجم تبادلات تجاری و دفاعی

به گزارش کولو، نخست وزیر ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت که به دنبال بالا بردن حجم تبادلات تجاری با ویتنام در سه سال آینده و همچنین تقویت همکاری های نظامی با این کشور است.

تاکید ترکیه و ویتنام بر بالابردن حجم تبادلات تجاری و دفاعی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در نخستین سفر خود به ویتنام به عنوان رئیس دولت ترکیه، هیاتی بزرگ از تجار را با خود برده بود.

وی در کنار نخست وزیر ویتنام در یک نشست خبری در هانوی گفت: بر این باورم که حجم مبادلات تجاری دو طرف به چهار میلیارد دلار تا 2020 می رسد و این یعنی دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور.

نخست وزیر ویتنام نیز به خبرنگاران گفت که به ایجاد شرایط قابل قبول در امر تجارت به منظور تقویت سرمایه گذاری دو طرفه متعهد است.

نخست وزیر ترکیه در جریان صحبت با همتای ویتنامی خود گفت: زمینه های مختلفی وجود دارد که دو کشور می توانند بر روی آنها حساب نمایند.

جزئیات مربوط به همکاری دفاعی میان دو کشور اعلام نشد اما ویتنام در سال های اخیر به دنبال مدرن کردن ارتش خود با خرید شش زیر دریایی و چند جنگنده جدید از روسیه بوده است تا در مقابل اقدامات چین در منطقه به ویژه در دریای چین جنوبی توان مقاومت داشته باشد.

دو نخست وزیر همچنین بر مناقشات موجود بر سر دریای چین جنوبی که می تواند به وسیله مذاکرات صلح آمیز حل و فصل شوند، تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 462

به "تاکید ترکیه و ویتنام بر بالابردن حجم تبادلات تجاری و دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ترکیه و ویتنام بر بالابردن حجم تبادلات تجاری و دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید